Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Haha fan vad spännande, nu kom grannen som är gammal bonde sedan flera generationer och ska spontaninspektera min och farsans plöjning igår. Måste ut och se vad betyget blir.

Skämtade hela gårdagen om att de nog måste tro att det är ett vildsvin som bökat runt på åkern.. inga raka fåror direkt. Alla bönder som kört förbi har saktat ner och kollat in åkern.

Redigerat av laxlaxlax
Postat

Så, är det Eros, filius eller agape? Eller alla tre, eller bara två?

Inte införstådd med skillnaden. Och även om jag var det skulle jag nog inte kunna säga vilka som är aktuella. Jag vet bara att jag önskar ihjäl mig att hon vore här.

Postat

Vet du, Dingbats.. jag minns för några veckor sedan när du sa att kärlek var enkelt och jag gav en lista på krångliga saker som kan hända. Fick intrycket att du inte riktigt trodde mig. Vem hade då kunnat ana att du själv skulle stå i drabbning med liknande problem nu, bara en liten stund senare?

Har försökt söka fram diskussionen men inte hittat nåt.

Så då va det du som vann.

Postat

Så då va det du som vann.

Jasså? Vad var kampen i så fall? Enligt dig?

Från min synvinkel var det inte meningen att hävda mig på något sätt. Påpekade bara hur saker och ting förändras.

Postat

Nu har jag bestämt mig för att försöka tänka så här:

- Jag kommer få chans att berätta för henne hur jag tänker och känner

- Vi kommer träffas igen

- Hon kommer svara på mitt brev och förmodligen säga saker jag blir glad över

- Det kommer bara ta en jävla tid och hela vägen dit är en enda lång smärtsam transportsträcka genom helvetet

Postat

Jasså? Vad var kampen i så fall? Enligt dig?

Från min synvinkel var det inte meningen att hävda mig på något sätt. Påpekade bara hur saker och ting förändras.

Brukar aldrig förklara mej, men det var ett skämt. Det här har blivit rena hjärtespalten på sistonne.

Postat (redigerat)

Fan, är det så jobbigt alltså? Vad är det som är så jobbigt med att vänta? Att inte veta hur hon reagerar?

Det är skiiiitjobbigt. 🙁 Emellanåt lyckas jag komma på andra tankar, men det känns som att jag lurar mig själv, för innerst inne kan jag inte tänka på något annat än henne. Hur dumt det än är.

Jag hoppas och tror med stor sannolikhet att hon kommer svara på mitt senaste brev med positiva känslor och allting. Där skrev jag lite lätt utlämnande i alla fall, erkände att jag var nervös innan och att det var jättebekvämt att umgås med henne och att jag hoppades att vi fick tillfälle att träffas snart igen. Och när hon fick brevet sms:ade hon och sa att jag var "bäst på det där med brev alltså", förmodligen för att det var snyggt utformat, men hon kan ju knappast ha tyckt att texten var skriven av en idiot heller.

Nu skriver jag så där alldeles för mycket igen.

Men nej, det är inte att inte veta hur hon reagerar som är jobbigt, det är bara... jag vet inte. Att hon inte är här, att jag inte har fått säga allt jag vill ha sagt till henne. Jag vill inte behöva vänta på att få ur mig hur jag känner. När hon väl har fått veta hur jag tänker kommer det kännas så mycket bättre. Tror jag, hoppas jag. Särskilt om hon inte tycker att jag är obehaglig och dan när hon får höra det.

EDIT: Och det är jobbigt att tänka på att hon springer runt och har massa annat för sig och inte har en susning om vad jag tänker om henne.

Redigerat av Dingbats
Postat

Nu sms:ade jag en invandrare som är polis. Kurd är han.

Jag hade skrivit: Nu sms-ade jag en polis som är invandrare. Han är kurd.

Inte för att det är mer rätt.

Postat

Man har väl blivit avtrubbad med åren, orkar inte hålla på och älta saker när man bara vet att man kommer att må dåligt av det. Sitta och vänta på brev i dessa dagar. Den unge wehrter all over again.

Postat

Man har väl blivit avtrubbad med åren, orkar inte hålla på och älta saker när man bara vet att man kommer att må dåligt av det. Sitta och vänta på brev i dessa dagar. Den unge wehrter all over again.

😄

Postat

Grejen med att älta är ju tvärtom att man mår ännu sämre om man inte gör det.

Likadant med ämnet "suck" som togs upp. Håller inte med om att det handlar om

undertryckta känslor. Den som inte ens suckar undertrycker nog desto mer.

Postat

Håller med till punkt och pricka.

Sen vetefan om inte 90% av det här bara är att jag är ensam i största allmänhet. Jag tror nog det. Jag ska inte lämpa över det på henne.

Postat

Att pilla på sina spår och känna den bitterljuva smärtan. En sak om man är 20 och håller på och lär sej. Förhoppningsvis lär man sej nåt med åren. Det är helt enkelt inte nyttigt att älta/grubbla ensam. Bättre att ta tag i saker.

Postat

Ja och nej - mest nej (enligt mig). 😛

Att älta är som att gulla med en rädd hund och med bebisröst säga att allt kommer bli bra. Lite som OCD, det känns bra just för stunden men i förlängningen befäster det bara det mindre "lyckade" beteendet. Ältande är när man har passerat problemlösning och fastnat i en loop som inte ger nya resultat i tankemönstret.

Så tänker jag kring ältande i alla fall.

Postat

Det här har blivit rena hjärtespalten på sistonne.

Vad är det du saknar. Sida upp och ner med smileys eller inlägg om hur tarmtömningen gick under dagen?

Tycker det är bra med hjäreprat. Det behövs snack om känslor män emellan. Säger jag utifrån min egen historia som du kan läsa om på föregående sida. Är uppfostrad av män i den generationen som inte visar, kan ge eller tar emot känslor. Och man blir mycket sämre på att hantera livet när det går snett då. Att fråga nån om dess känslor tror jag gör att de tvingas tänka på dom. Och förhoppningsvis komma fram till sätt att hantera dom. Och till skillnad från unge herr Werther tycker jag DB kommer fram till nåt relativt konstruktivt.

Och jag tycker inte heller man kan begära att hanteringen av känslor ska vara helt rationell.. det ligger ju i sakens natur - känslor. Så lite Werther får man tåla.

Postat

Bra laxen.

Nu ska jag försöka ta mig ut i solen och fota lite. Men det är svårt att orka bry sig om någonting. I gymnasiet var det någon som brukade klottra "Allt är meningslöst" på bord och väggar. Det var en insikt det.

Postat (redigerat)

Ja och nej - mest nej (enligt mig). 😛

Att älta är som att gulla med en rädd hund och med bebisröst säga att allt kommer bli bra. Lite som OCD, det känns bra just för stunden men i förlängningen befäster det bara det mindre "lyckade" beteendet. Ältande är när man har passerat problemlösning och fastnat i en loop som inte ger nya resultat i tankemönstret.

Så tänker jag kring ältande i alla fall.

Sedan finns det sådant som inte har en lösning.

OECD vet jag vad det är och O-formade CD, men inte OCD.

🙂

Redigerat av debatt
Postat

Bra laxen.

Nu ska jag försöka ta mig ut i solen och fota lite. Men det är svårt att orka bry sig om någonting. I gymnasiet var det någon som brukade klottra "Allt är meningslöst" på bord och väggar. Det var en insikt det.

Ett tips i all välmening.. försök skaffa andra saker i livet som betyder nåt mer än en enda person. Det är inte bra.

På tal om strong & independant.

Postat

Sedan finns det sådant som inte har en lösning.

Där kommer ältandet in. Finns det ingen lösning och man fortsätter fundera kring det så kan man fundera om det är konstruktivt?

Postat

Ett tips i all välmening.. försök skaffa andra saker i livet som betyder nåt mer än en enda person. Det är inte bra.

På tal om strong & independant.

Naturligtvis. Det kommer gå över. Dålig tajming nu bara med långhelg ensam hemma och ingen att prata med. Jag har ju massor med projekt och pilla med som fyller upp livet. Och skolan, även om det är trista grejer vi gör nu. Och i sommar kommer min moster på besök, det ska bli kul.

Jag kämpar på.

Postat

Vad är det du saknar. Sida upp och ner med smileys eller inlägg om hur tarmtömningen gick under dagen?

Tycker det är bra med hjäreprat. Det behövs snack om känslor män emellan. Säger jag utifrån min egen historia som du kan läsa om på föregående sida. Är uppfostrad av män i den generationen som inte visar, kan ge eller tar emot känslor. Och man blir mycket sämre på att hantera livet när det går snett då. Att fråga nån om dess känslor tror jag gör att de tvingas tänka på dom. Och förhoppningsvis komma fram till sätt att hantera dom. Och till skillnad från unge herr Werther tycker jag DB kommer fram till nåt relativt konstruktivt.

Och jag tycker inte heller man kan begära att hanteringen av känslor ska vara helt rationell.. det ligger ju i sakens natur - känslor. Så lite Werther får man tåla.

Jo. Alla inser väl att det är kroppsvätskorna och smilfinkarna jag saknar. Att jag inte förstod det själv.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.