Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jamen skaffa lite polers då? Förutom oss i längsta då.

1) inte så jävla lätt

2) jävligt svårt

3) just nu är jag helt ointresserad av att ha någon form av umgänge med någon annan än henne. jag är helt uppslukad i det, så jag kan inte koncentrera mig på någon annan eller något annat. jag kan inte företa mig någonting alls.

Annons
Postat

Nu har jag skrivit ihop ett brev som bara är att posta när jag väl fått nästa brev från henne. Jag tror hon borde vara förstående.

Jag hoppas verkligen jag får hennes brev på tisdag och inte en dag senare. Det suger så otroligt att vara så här ångestfylld och inte kunna göra någonting utom att bara vänta på kontakt från henne. Och att dessutom inte kunna prata om det med någon. Utom på internet.

Du blir nog tvungen att skriva ett nytt brev när du har läst hennes.

Postat

Dingbats... skriv inget brev där du säger vad ni ska ha för slags förhållande iaf

- det är dundervarning på det!!! Det får tiden utvisa.

Att ni inte kan ses för att hon bor i Habo eller Lund är fel.

Ni har ju bara träffats en enda gång.

Postat

1) inte så jävla lätt

2) jävligt svårt

3) just nu är jag helt ointresserad av att ha någon form av umgänge med någon annan än henne. jag är helt uppslukad i det, så jag kan inte koncentrera mig på någon annan eller något annat. jag kan inte företa mig någonting alls.

1) Nej, kanske inte.

2) Du lär dig med tiden.

3) Du är kär. Jag har sagt det hela tiden. Men det krockar med din föreställning om hur det ska kännas.

Postat

Dingbats... skriv inget brev där du säger vad ni ska ha för slags förhållande iaf

- det är dundervarning på det!!! Det får tiden utvisa.

Att ni inte kan ses för att hon bor i Habo eller Lund är fel.

Ni har ju bara träffats en enda gång.

Jag tänkte bara skriva att jag tycker det är synd att vi bor så långt från varandra och därför inte kan umgås så ofta. Och att jag vill vara hennes vän. Följt av stora disclaimers som skriker att hon inte får ta det på fel sätt.

Att vi inte kan ses för att hon bor i Habo eller Lund är väl ändå ganska logiskt. Inte varje vecka iaf liksom. Det blir ju en grej av det varje gång.

3) Du är kär. Jag har sagt det hela tiden. Men det krockar med din föreställning om hur det ska kännas.

Nej, det kan jag omöjligen vara, vi har bara träffats en gång. Då kan man ju inte vara kär. Jag tycker hon är en jättekul människa att vara med. I alla fall den gången.

Postat

Eller så kan det ju vara mycket att tänka på med en person.. situationen o känslorna verkar ju vara rätt nya för honom.

Här puttrar det nässelsoppa till lunch. Förgasaren pajjade på traktorn.

Postat

Onödigt.

Jag tog bort de flesta. Nu står det bara "Jag hoppas jag inte skrämmer dig!". Den kanske också ryker, beroende vad hon skriver i sitt brev.

Postat

Jag tog bort de flesta. Nu står det bara "Jag hoppas jag inte skrämmer dig!". Den kanske också ryker, beroende vad hon skriver i sitt brev.

Snabbt inlägg: Den konnoterar ju dock att hon ska bli skrämd. Och att du är rädd för det. Du som brukar prata om underläge?

Postat

Varför pratar ni inte mer över telefonen, Dingbats?

Du kommer att få desto mer svar på dina "frågor" då!

Kommunikation är viktigt och jag tror inte tjejen har något emot det.

:rolleyes:

Postat (redigerat)

Jag tänkte bara skriva att jag tycker det är synd att vi bor så långt från varandra och därför inte kan umgås så ofta. Och att jag vill vara hennes vän. Följt av stora disclaimers som skriker att hon inte får ta det på fel sätt.

Att vi inte kan ses för att hon bor i Habo eller Lund är väl ändå ganska logiskt. Inte varje vecka iaf liksom. Det blir ju en grej av det varje gång.

Nej, det kan jag omöjligen vara, vi har bara träffats en gång. Då kan man ju inte vara kär. Jag tycker hon är en jättekul människa att vara med. I alla fall den gången.

Det finns de som blir kära utan att ha träffats ens.

En del efter att ha varit arbetskollegor i 12 år först.

Och mina föräldrar blev kära på en enda sekund och gifte sig.

Om du skriver att du vill vara hennes vän, vad har du tänkt att hon ska göra med den informationen?

Hon kanske blir skitledsen om hon vill nåt mer, typ flickvän.

Hon kanske tycker du är jättekonstig som antyder att du är hennes fiende och tänker "är vi inte vänner redan?"

[edit: ändrat ordval]

Redigerat av debatt
Postat (redigerat)

Jaha, han gillar -20 men inte -19?

64-60 = 4

49-46 = 3

25-23 = 2

4-3 = 1

-20-(-19) = -1

eller?

EDIT: Puh. Min bildlärarhjärna är inte byggd för dessa ting! Jag kan inte släppa det. Berätta!

Hej lax! Ledsen för mitt (2 dagar) sena svar, kan tänka mig att du legat sömnlös pga av denna gåta. 😛 Min bror kom på besök och vi ha umgåtts sedan dess.

Sorry, här kommer svaret iaf, lite trixgt ändå kanske.

Du var delvis inne på rätt spår där, differansen mellan talen minskar ju med ett för varje rad, och då torde ju differansen för sista raden vara noll, och inte minus ett.

Tittar man på talen i vänstra ledet och tänker på kvadratrötterna till talen:

64=82

49=72

25=52

4=22

Så ser man att skillnaden mellan dem ökar med 1 för varje rad. Då skall alltså differansen till nästa tal vara fyra:

(-2)2, alltså 4, så vi har nu det vänstra talet i sista raden. Och jag sade ovan att differansen mellan de två olika talen i sista raden skulle vara noll så måste det högra talet också vara 4.

HÄHÄ. 😄 Lite för trixigt kanske, får erkänna jag jag inte riktigt fick ihop den första gången. 😊☺️

edit, skrev fel på ett ställe.

Redigerat av Memphis
Postat (redigerat)

Har haft två väldigt fina dagar och mycket kvalitetstid med min äldre bror. Har spelat musik, spelat laserdome me fler av bröderna, besökt min skola, samt riktigt nördat oss i mekaniska klockor 😄 och har även börjat designa ett eget armbandsur som vi skall försöka få tillverkat. Ska bli kul!

Redigerat av Memphis
Postat

Hej lax! Ledsen för mitt (2 dagar) sena svar, kan tänka mig att du legat sömnlös pga av denna gåta. 😛 Min bror kom på besök och vi ha umgåtts sedan dess.

Sorry, här kommer svaret iaf, lite trixgt ändå kanske.

Du var delvis inne på rätt spår där, differansen mellan talen minskar ju med ett för varje rad, och då torde ju differansen för sista raden vara noll, och inte minus ett.

Tittar man på talen i vänstra ledet och tänker på kvadratrötterna till talen:

64=82

49=72

25=52

4=22

Så ser man att skillnaden mellan dem ökar med 1 för varje rad. Då skall alltså differansen till nästa tal vara fyra:

(-2)2, alltså 4, så vi har nu det vänstra talet i sista raden. Och jag sade ovan att differansen mellan de två olika talen i sista raden skulle vara noll så måste det högra talet också vara 4.

HÄHÄ. 😄 Lite för trixigt kanske, får erkänna jag jag inte riktigt fick ihop den första gången. 😊☺️

edit, skrev fel på ett ställe.

Har oxå grubblat.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.