Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Mhm

Förbanne mig, Ken Kängström köpte grejer för 79 000!!! Hade jag gjort hade min kvinna mördat mig, styckat kroppen och grävt ner delarna omkring hela Småland. Sedan hade hon sålt prylarna och låtsas om som om att det regnade.

Postat

Umm, inte jag heller... tänk 79 000 ändå. Men bara det där Nucleus-bordet var väl värt 40 000 eller ngt sådant.

Postat

Har inte sånt där prylbehov längre. Var mer förut när jag umgicks mer med min prylgalningsvän som vi sporrade varann att lägga tusenlappar på sånt. Använder sällan mina grejer ändå. Bara mickarna och instrumenten typ.

Postat

Jag har så jag klarar mig. Några mikar, en tämligen bra burk, ett interface och en beggad pre-amp som är på ingång. Plus alla gitarrer då'rå. Ptja, det är det hela. Däremot så tänker jag lägga lite pengar på en vettig studiomöbel.

Postat

Jag känner att jag har nått en lagom nivå på kunskap och utrustning vad gäller inspelning och mix. Är det något som känns värt att lägga tid och pengar på nu är det att lära mig spela fler instrument och bli bättre på de jag kan. Håller på och övar blockflöjt lite.

Skriva låtar vill jag bli bättre på också, men det är sånt som kommer av sig självt.

Postat (redigerat)

Jag behöver köpa nya högtalare, strata, akustisk stålsträngad, mickpreamp och en pod x3 funderar jag på och så en bas. Sedan funderar jag på den där Komplete 7.

😕

Edit: Och eventuellt fler trumpluggar. :rolleyes:

Redigerat av Neosus
Postat

Jag har tragglat i något år nu och NU så ser jag ett EP-släpp framåt hösten. Men det tog en jävla tid att komma dit! Låtarna skrevs 2008 och då gjorde jag några simpla demos men det är inte förrens förra sommaren som jag tog tag i dem på allvar.

Postat

Jag har tragglat i något år nu och NU så ser jag ett EP-släpp framåt hösten. Men det tog en jävla tid att komma dit! Låtarna skrevs 2008 och då gjorde jag några simpla demos men det är inte förrens förra sommaren som jag tog tag i dem på allvar.

Det SKA ta tid! Tålamod är den finaste dygden.

Postat (redigerat)

Hmm, Night on Earth? Tror inte det... Måste kolla upp den först. Under tiden tycker jag at tdu borde ta och kolla upp Dark City. För jävla bra film!

Ska definitivt ta och kolla upp Night on Earth. Verkar ju bra. Jim J har regisserat. Det är snubben du har som avatar va?

Redigerat av CHAE
Postat

Mjo, tålamod är en dygd men jag vill så gärna ha den här klar tills i oktober. Har värsta schemat här för mixningen. Sedan ska jag bara hitta en mastringstudio som fixar det utan att ruinera mig sedan är jag hemma och kan sova lugnt om nätterna igen.

Postat

Jag har tyvärr väldigt svårt för science fiction. Fantasy med. Gillar mer diskbänksrealism.

Once?

Postat

Mjo, tålamod är en dygd men jag vill så gärna ha den här klar tills i oktober. Har värsta schemat här för mixningen. Sedan ska jag bara hitta en mastringstudio som fixar det utan att ruinera mig sedan är jag hemma och kan sova lugnt om nätterna igen.

Man ska alltid ha minst tre projekt igång samtidigt, så man aldrig kan slappna av.

Postat

Tyvärr blir det ju så! 😄 Fadt mitt andra projekt har jag ju börjar putsa på.. Bl a en låt jag lade upp här på forat.

Postat

Fast iofs när jag tänker på det så har jag ju ett betal-gig i sommar. 3-5 kåntrylåtar som en gammal vän till mig tycker att jag ska spela in och mixa.

Postat

Once?

Typ såna filmer, ja!

Fast försöker att se så få filmer på engelska som möjligt. Jag gillar många franska nya vågen-regissörers senare verk, 80-tal och framåt.

Postat

Fantasy kan jag ha svårt för.. Det blir för rörigt. Typ Mangolf som ska rida till bergen bortom Ryargh och dräpa Ulgarh-draken.. Jag slutade läsa Sagan om Ringen efter halva boken när jag läste den första gången när jag var 16. Det vart för rörigt.

Postat

Eftersom att jag skriver på svenska så tycker jag att det är för jävla svårt att komma på texter som betyder någonting. Det är lättare att skriva på engelska. Men mindre utmaning.

Postat

Fantasy kan jag ha svårt för.. Det blir för rörigt. Typ Mangolf som ska rida till bergen bortom Ryargh och dräpa Ulgarh-draken.. Jag slutade läsa Sagan om Ringen efter halva boken när jag läste den första gången när jag var 16. Det vart för rörigt.

Och så känner jag med scifi också. Det är så ointressant att sätta sig in i. Jaha, han måste använda GBB29:an för att öppna powerbaren så han kan komma åt flashbulben och sätta den i exta-blastern innan Gyron hinner till port 92 och sätter igång hyperballen. Rörigt.

Postat

Haha, låter som WoW (spelar inte själv och har aldrig hajat grejen med onlinespel. F ö har jag en PS2:a som känns lika het nu som när jag köpte den 2005).

Postat

Eftersom att jag skriver på svenska så tycker jag att det är för jävla svårt att komma på texter som betyder någonting. Det är lättare att skriva på engelska. Men mindre utmaning.

Tycker precis likadant. Ska vi knulla?

Senaste typ... två åren eller nåt har jag bara skrivit lite dikter då och då, men inget som går att göra låttext av. Och jag har typ tappat förmågan att skriva låtar som går att sätta text till.

Hä vore trävlit att ha en flickvän som man kunde ha ett band med (!!!)

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.