Dingbats Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 Gynnar ens intressen? Nja.. skulle snarare säga: tolka det på sådana sätt som ens egen världsbild är byggd av. Lade in en punkt i din mening. Rätt? Nja, det blir ju mer eller mindre samma betydelse, men om du läser om den var den fullt grammatisk och rättpunkterad som den var. Men vad är det för snack om världsbild? Jag tycker det är lite väl stora ord att använda, om det bara rör sig om att man har olika sätt att uttrycka intresse och känslor på. Om jag kramar kompisar eller inte ser jag inte som en del av min "världsbild", snarare personlighet eller "sätt att vara" eller nåt.
Dingbats Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 Göra någonting? Ja, alltså, typ, dra en "move" (haha). Visa lite mer konkret än vad som är möjligt via sms vad man vill åstadkomma. Eller bara komma ner lite på jorden igen. Att inte kunna träffas brukar sätta rätt bra fart på fantasin. Sen när man träffas försvinner alla larviga tankar om förhållanden och allting ofta ganska kvickt.
laxlaxlax Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 (redigerat) Men vad är det för snack om världsbild? Jag tycker det är lite väl stora ord att använda, om det bara rör sig om att man har olika sätt att uttrycka intresse och känslor på. Om jag kramar kompisar eller inte ser jag inte som en del av min "världsbild", snarare personlighet eller "sätt att vara" eller nåt. Jo världsbild kanske avser en annan storhet - synen på politik, moral osv inom en grupp. Men jag saknar ett bra vardagsord för detsamma. I betydelsen en enskild människans kognition. Tycker "Sätt att vara" inte rimmar 100% med att det handlar om en process som tolkar yttre sinnesintryck. Redigerat 20 april 2011 av laxlaxlax
laxlaxlax Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 Eller bara komma ner lite på jorden igen. Att inte kunna träffas brukar sätta rätt bra fart på fantasin. Sen när man träffas försvinner alla larviga tankar om förhållanden och allting ofta ganska kvickt. .. och kommer tillbaka igen när man skiljs. hehe.
Dingbats Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 Jo världsbild kanske avser en annan storhet - synen på politik, moral osv inom en grupp. Men jag saknar ett bra vardagsord för detsamma. I betydelsen en enskild människans kognition. Tycker "Sätt att vara" inte rimmar 100% med att det handlar om en process som tolkar yttre sinnesintryck. Tycker det är ganska bra benämning faktiskt...
Dingbats Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 .. och kommer tillbaka igen när man skiljs. hehe. Ja fy helvete.
laxlaxlax Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 Nja, det blir ju mer eller mindre samma betydelse, men om du läser om den var den fullt grammatisk och rättpunkterad som den var. Ah, läste om nu o fattade. sry
debatt Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 Det kallas relationsångest Dingbats, det du beskriver. Det enda som hjälper mot det är att ingå en riktig relation. Sedan om det inte funkar så funkar det inte.
debatt Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 Nu är det ett litet reportage om de små problem som SJ har.
laxlaxlax Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 Ja! Hitta på nåt gött för att distrahera dig. Gör musik, träna, läs, träffa folk. Så går tiden fortare.
Dingbats Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 Hitta på nåt gött för att distrahera dig. Gör musik, träna, läs, träffa folk. Så går tiden fortare. Mm. Det är en tråkig lösning bara. Men fungerar rätt bra. Men avancerad tankemanipulation vore också trevligt.
Dingbats Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 Nu kom jag på en bra grej jag kan sms:a imorgon. Har du pratat med henne än? Försökt? Snuddat vid henne?
Dingbats Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 Nu ska jag nog skita ytterligare lite mer fullständigt i att plugga, och läsa på lite om heraldik istället.
Dingbats Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 Ju mer känslokrank jag blir, desto noggrannare läser jag relationsforumet på Flashback.
laxlaxlax Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 Men avancerad tankemanipulation vore också trevligt. För att få henne att falla? Nja.. Love implies free will, som Brecht sade.
laxlaxlax Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 Har du pratat med henne än? Försökt? Snuddat vid henne? Jag?
Memphis Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 Hur centralt ligger Tynnered? Lika centralt som där jag bor, alltså inte jätte. Hur så förresten?
Memphis Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 Lagt på kol. Ingen aning vad jag ska göra nu. Tror inte mer går. Kanske mer kontrast i deras kläder och figurer och lite mer tyngd i nedre delen av bilden med mer mörka valörer.. åsnan borde få en slagskugga också. Och kanske nåt mer i bakgrunden. Den var fin lax! Nice jobbat, jag gillar den.
laxlaxlax Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 Ju mer känslokrank jag blir, desto noggrannare läser jag relationsforumet på Flashback. http://www.urbandictionary.com/define.php?term=Love%20curse
debatt Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 Nu kom jag på en bra grej jag kan sms:a imorgon. Har du pratat med henne än? Försökt? Snuddat vid henne? Ska du verkligen sms-a det? Är hon lesbisk? 😳
Dingbats Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 För att få henne att falla? Nja.. Love implies free will, som Brecht sade. Antingen det, eller avancerat tankemanipulera sig själv så man blir lite mer normal i skallen. Man skäms ju. Egentligen handlar det ju bara om att man vill träffas mer för att det var trevligt första gången, men så finns det inpräntat i ryggraden att "kille + tjej, ses oftare => förhållande". Behöver det ju inte alls vara. Samtidigt hade jag säkert inte tänkt alls lika mycket på det om det varit en kille. Så sammanfattningsvis: ...
Memphis Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 Herregud! Jag har upptäckt världens bästa skiva! Någonsin! NÅGONSIN! Chemical Brothers - Further Dra igång första låten och låt den rulla. Höj volymen - den bara toppar, toppar, toppar och toppar. Fyfan vilken tripp. Deras låt The Salmon dance är den enda låten de gjort som jag fastnat för, och den e stencool verkligen!! 😄
laxlaxlax Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 Den var fin lax! Nice jobbat, jag gillar den. Tack! Nu när du bumpade den utan att jag var med på det tyckte jag också den var rätt fin.
debatt Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 Lika centralt som där jag bor, alltså inte jätte. Hur så förresten? Det gällde inte branden, utan Håkan H.
Dingbats Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 Lika centralt som där jag bor, alltså inte jätte. Hur så förresten? Som sagt, nämns i en Håkan-låt. Men okej, det var ju inte jättelångt från stan. Har iofs ingen koll alls på Göteborg typ, så jag vet inte.
laxlaxlax Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 Ja. Nä, inte än. Men jag säger till om det händer nåt, såklart.
Recommended Posts