laxlaxlax Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 Det är ju en svår balansgång mellan försiktig och osynlig. Yes, baby. Själv har jag ju väntat två-tre månader på att komma till läget att jag och spanet på restaurangen utväxlar blickar och nu känns det som nästa naturliga steg är att hejja. Får ofta tipset att jag är för försynt. Men vafan. Det är så jag rullar.
laxlaxlax Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 (redigerat) Nån som är sugen på att bidra med uppslag till en bild frexten? Redigerat 20 april 2011 av laxlaxlax
Dingbats Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 Yes, baby. Själv har jag ju väntat två-tre månader på att komma till läget att jag och spanet på restaurangen utväxlar blickar och nu känns det som nästa naturliga steg är att hejja. Får ofta tipset att jag är för försynt. Men vafan. Det är så jag rullar. Har fan inte lust att vara så jävla seg! Det har jag varit hur många gånger som helst, och det har aldrig lett någon vart. Samtidigt känner jag att jag gör ett hönshus av en fjäder, så jaaaaaaaa. Men man kan ju försöka rulla iväg åt något nytt håll ibland.
laxlaxlax Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 Har fan inte lust att vara så jävla seg! Det har jag varit hur många gånger som helst, och det har aldrig lett någon vart. Samtidigt känner jag att jag gör ett hönshus av en fjäder, så jaaaaaaaa. Men man kan ju försöka rulla iväg åt något nytt håll ibland. haha hönshus! Nämen raketa på du då. Bjud med henne på roadtrip på påsklovet vetja.
debatt Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 Apropå konstiga sms, mail och samtal. När jag stod utanför ICA (ja, det finns ICA i Gbg också Grahn) så fick jag ett samtal från en uppretad villaägare som jag inte har en aning om vem det är. En annan gång ringde en där jag "spelade med" och frågade lite hur jag skulle åka dit, sa när jag skulle komma och vad jag skulle ta med. Jag har också fått mail som uppenbarligen inte ska komma till mig.
debatt Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 Lax gånger 3. Det där paret i medelåldern på tavlan, sitter de inomhus eller utomhus?? Synd att hans hand är så gul. Jag tyckte det var bra annars.
Dingbats Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 haha hönshus! Nämen raketa på du då. Bjud med henne på roadtrip på påsklovet vetja. Mm precis eller hur. Vill inte bjuda med henne på Flykten från hönsgården när hon bara vill sitta inne med sina hönskompisar och lägga ägg. Nej det var en dålig liknelse. Äsch, så dumt att börja dra i största växelspaken bara för vi träffats en gång. Men kan inte hjälpa det.
debatt Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 Dingbats, skicka ett sms helt random istället. Alltså till en person du inte har en aning om vem det är. Annars är det ju inte random...
laxlaxlax Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 Lax gånger 3. Det där paret i medelåldern på tavlan, sitter de inomhus eller utomhus?? Synd att hans hand är så gul. Jag tyckte det var bra annars. Ingen aning om inomhus/utomhus. Ja handen var en miss, började på en idé med gula klangfärger ovanifrån men insåg att det inte skulle funka. Likadant på åsnans öron. Och kunde inte få bort det. Tycker själv dock det spelar mindre roll i sammanhanget, att det är inte det som sänker bilden utan snarare linjeföringen och de ej så mjuka övergångarna mellan färgerna och det jobbiga rödsticket. Men det är ju en rolig historia som berättas när man ser bilden. Ett par som roar sig, han häller upp vin. Men vad gör åsnan där? Och är det han eller åsnan som får den på sidan bedårande blicken?
laxlaxlax Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 Äsch, så dumt att börja dra i största växelspaken bara för vi träffats en gång. Men kan inte hjälpa det. Där har du min nya stil på den här bruden jag blivit peppad på. Har sagt till mig själv att det är helt okej att dra i stora växelspaken och låta det komma. All in, som de säger i texas hold em. Men det betyder ju inte att jag behöver visa vilka pengar som ligger ipotten för henne. Än.
laxlaxlax Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 Herregud! Jag har upptäckt världens bästa skiva! Någonsin! NÅGONSIN! Chemical Brothers - Further Dra igång första låten och låt den rulla. Höj volymen - den bara toppar, toppar, toppar och toppar. Fyfan vilken tripp.
debatt Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 Ingen aning om inomhus/utomhus. Ja handen var en miss, började på en idé med gula klangfärger ovanifrån men insåg att det inte skulle funka. Likadant på åsnans öron. Och kunde inte få bort det. Tycker själv dock det spelar mindre roll i sammanhanget, att det är inte det som sänker bilden utan snarare linjeföringen och de ej så mjuka övergångarna mellan färgerna och det jobbiga rödsticket. Men det är ju en rolig historia som berättas när man ser bilden. Ett par som roar sig, han häller upp vin. Men vad gör åsnan där? Och är det han eller åsnan som får den på sidan bedårande blicken? Är det inomhus så är det ju en väggmålning med en åsna. Jag tycker det tilldrar sig utomhus dock och tänkte mest på hur personalen skulle jaga bort åsnan därifrån så den inte tiggde från borden eller så att folk blev vettskrämda. Tänkte vidare på en vapensmugglande vanlig anställd i köket som har en navyblå väska under ett bord av metall som bara han känner till. I den ligger en AK4. Så tänkte jag...
laxlaxlax Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 Är det inomhus så är det ju en väggmålning med en åsna. Jag tycker det tilldrar sig utomhus dock och tänkte mest på hur personalen skulle jaga bort åsnan därifrån så den inte tiggde från borden eller så att folk blev vettskrämda. Tänkte vidare på en vapensmugglande vanlig anställd i köket som har en navyblå väska under ett bord av metall som bara han känner till. I den ligger en AK4. Så tänkte jag... Fantasifullt! Det låter dock inte så snällt att jaga åsna med AK4.
debatt Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 Dingbats, jämför Tynnered med Sundbyberg då da, i förhållande till Gamla stan. Minst. Hurså förresten?
Dingbats Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 Där har du min nya stil på den här bruden jag blivit peppad på. Har sagt till mig själv att det är helt okej att dra i stora växelspaken och låta det komma. All in, som de säger i texas hold em. Men det betyder ju inte att jag behöver visa vilka pengar som ligger ipotten för henne. Än. Om ändå spaken satt på en enarmad bandit och det bara var att håva in. Men kan du inte hålla med om att man känner sig patetisk som på minsta övertolkningsbara respons går igång och inbillar sig både det ena, det andra och allt däremellan? Och inte bara ta det lite chill för en gångs skull.
Dingbats Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 Dingbats, jämför Tynnered med Sundbyberg då da, i förhållande till Gamla stan. Minst. Hurså förresten? Håkan nämner det i en låt. Sumpan är ju också rätt långt från stan, men inte samma som Huddinge då. T-bana iaf. Gamla stan är inte mycket att jämföra med. Plattan (Sergels torg för er utbölingar) brukar väl ses som mitten av mitten.
debatt Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 Håkan nämner det i en låt. Sumpan är ju också rätt långt från stan, men inte samma som Huddinge då. T-bana iaf. Gamla stan är inte mycket att jämföra med. Plattan (Sergels torg för er utbölingar) brukar väl ses som mitten av mitten. Sergels torg? Vad e d? Typ... Där har jag aldrig varit. Gamla Stan ÄR Sthlm för mig.
Pico Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 Du är ju grym laxen! Önskar jag kunde rita och måla. Eller ptja, det kan man ju på nå vänster men när det bara blir abstrakt utan att det var ett medvetet val så är det ju lite slitsamt.
debatt Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 Håkan nämner det i en låt. Sumpan är ju också rätt långt från stan, men inte samma som Huddinge då. T-bana iaf. Jo jag vet det. Tynnered är ju inte alls centrum Gbg.
laxlaxlax Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 (redigerat) Om man har annorlunda världsbilder där tecknena betyder olika saker Ytterligare förklaring med ett färskt exempel: Min tidigare nämnda inneboende är väldigt fysisk mot mig. Vill gärna kramas, låtsasbusa och sist när vi var fulla sitta tätt intill och busa runt på vägen hem. För mig betyder det attraktion, jag skulle inte göra så med vänner eller någon jag inte var attraherad av, det är flörtigt för mig. Hon gör så med vänner. Missförstånd. Men för min del kändes det skönt att analysera det på "mitt" sätt tills dess jag konfronterade henne. Redigerat 20 april 2011 av laxlaxlax
debatt Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 Håkan nämner det i en låt. Jaha, jag trodde du tänkte på de anlagda bränderna i Frölunda.
debatt Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 (redigerat) Åh, det problemet har inte jag. Inte med det här spanet iaf. Nog för att jag fantiserar, men de tankarna tänker jag inte hålla henne ansvarig för liksom. Annars tycker jag man ska ta sina intryck från den andre personen på allvar. Om man har annorlunda världsbilder där tecknena betyder olika saker för den ena och den andre man väl ta den smällen sen. Men tills dess tycker jag det är enklast att tro på vad man upplever. Håller du med? Jag har också ett span. Det var ett bra tag sedan nu, såatte... Men nu blir jag mer och mer tveksam. Först verkade det som om hon var välvilligt inställd, ja närmast fascinerad. Nu senast undrar jag lite om hon istället faktiskt är förskräckt. Något säger mig att hon förväxlar mig med någon annan, en lönnmördare förmodligen. Det är vad magkänslan säger mig nu. Redigerat 20 april 2011 av debatt
Dingbats Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 Åh, det problemet har inte jag. Inte med det här spanet iaf. Nog för att jag fantiserar, men de tankarna tänker jag inte hålla henne ansvarig för liksom. Annars tycker jag man ska ta sina intryck från den andre personen på allvar. Om man har annorlunda världsbilder där tecknena betyder olika saker för den ena och den andre man väl ta den smällen sen. Men tills dess tycker jag det är enklast att tro på vad man upplever. Håller du med? Absolut! Men den jobbiga grejen blir ju då när man är ganska säker på att den andra inte ser en som mer än en trevlig bekantskap som man inte behöver ha så mycket kontakt med, och man själv vill att det ska vara ett tätare band. Inte att man feltolkar signaler, utan att man försöker kämpa på för att det ska bli något det inte är, bara för att man är så glad att man har någon att "satsa på". Då känner man sig lite desperat, töntig och patetisk. Även om man gör sitt bästa för att tygla sig, så känner man sig oärlig när man kommunicerar med personen eftersom man själv har baktankar som man inte låtsas om.
Dingbats Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 Ytterligare förklaring med ett färskt exempel: Min tidigare nämnda inneboende är väldigt fysisk mot mig. Vill gärna kramas, låtsasbusa och sist när vi var fulla sitta tätt intill och busa runt på vägen hem. För mig betyder det attraktion, jag skulle inte göra så med vänner eller någon jag inte var attraherad av, det är flörtigt för mig. Hon gör så med vänner. Missförstånd. Men för min del kändes det skönt att analysera det på "mitt" sätt tills dess jag konfronterade henne. Och sånt där brukar man ju vara ganska bra på att tolka på det sätt som gynnar ens intressen också... inte jag dock i det här fallet, än, lyckligtvis.
laxlaxlax Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 Absolut! Men den jobbiga grejen blir ju då när man är ganska säker på att den andra inte ser en som mer än en trevlig bekantskap som man inte behöver ha så mycket kontakt med, och man själv vill att det ska vara ett tätare band. Inte att man feltolkar signaler, utan att man försöker kämpa på för att det ska bli något det inte är, bara för att man är så glad att man har någon att "satsa på". Då känner man sig lite desperat, töntig och patetisk. Även om man gör sitt bästa för att tygla sig, så känner man sig oärlig när man kommunicerar med personen eftersom man själv har baktankar som man inte låtsas om. Åh, ja det förstår jag. Håller tummarna för att det är ömsesidigt. Den där förhoppningen om ett tätare band. Men som den vise mannen sa.. om det bara är ensidigt betyder det inte att det är ett tätt band. Då får man bita ihop och gå vidare. Men du.. hur länge har det gått? Fyra dagar, och du klättrar på väggarna?
laxlaxlax Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 Och sånt där brukar man ju vara ganska bra på. Att tolka på det sätt som gynnar ens intressen också... Gynnar ens intressen? Nja.. skulle snarare säga: tolka det på sådana sätt som ens egen världsbild är byggd av. Lade in en punkt i din mening. Rätt?
Dingbats Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 Åh, ja det förstår jag. Håller tummarna för att det är ömsesidigt. Den där förhoppningen om ett tätare band. Men som den vise mannen sa.. om det bara är ensidigt betyder det inte att det är ett tätt band. Då får man bita ihop och gå vidare. Men du.. hur länge har det gått? Fyra dagar, och du klättrar på väggarna? Jag klättrade på väggarna redan i bussen hem. Kan naturligtvis inte dra några slutsatser åt endera håll än så länge, men det är ju jobbigt det också. Hoppas bara att vi kan ses igen relativt snart så att man får chans att göra någonting då. Och inte minst för att det är kul att träffas. Får man ju inte glömma.
laxlaxlax Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 Jag klättrade på väggarna redan i bussen hem. Kan naturligtvis inte dra några slutsatser åt endera håll än så länge, men det är ju jobbigt det också. Hoppas bara att vi kan ses igen relativt snart så att man får chans att göra någonting då. Och inte minst för att det är kul att träffas. Får man ju inte glömma. Göra någonting?
Recommended Posts