Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Han och många andra har klättrat samma klippa ett jäkla antal gånger. Om du fortsätter klättra kommer du också märka att vissa leder sitter i muskelminnet. Man tar inte ett grepp, man tar alla grepp i en följd - när man landar på ett håller man redan på att fortsätta till nästa. Det flowet är asagött när det sitter. Och då på leder där man är på gränsen att klara av det. Vissa problem, som klättrare kallar det när man går från ett grepp till nästa och det är ett klurigt som man prövat massa gånger innan man knäcker nöten, tar lång tid att förstå sig på eller bygga upp styrkan för att klara.

Jag och min polare kör en grej som jag kan rekommendera om ni ska bouldra på söndag. Typ som följa John. En börjar med att ta ett startgrepp som kan tas från marken, bestämmer var båda händerna och fötterna ska vara, och tar därefter ett annat grepp. Och hoppar ner. Man byter person. Den andra personen börjar likadant, tar nästa grepp som personen innan tog, och därefter ett till. Och hoppar ner, och så fortsätter det. Man utökar hela tiden med ett grepp till, varannan gång. Blir jäkligt kul då man pressar varandra att ta krångligare grejjer än den andre klarar av. Prova det!

Åh blir jäkligt sugen på att klättra nu. Det är gött som fasen. Kom ihåg att klippa tånaglarna innan du drar dit! Skorna är grymt trånga.

EDIT: Stavfel

Jag tackar för härliga tips!

Annons
Postat (redigerat)

Missnöjet är en gåva, annars skulle ingen strävan ske. Men Walt Disney hade ett tips: värdera inte under processen. Gör det först efteråt.

Det är förvisso helt sant, det är ju så man blir bättre.

Kände igen det där med Walt Disney. Jag läste att han hade två olika kontor. Ett han kallade typ Fantasi/drömrummet, där fanns inga begränsningar, allt var möjligt och ingen negativ kritik var tillåten.

Först i hans andra rum var man realist i arbetet och tog ner idéerna på jorden. Bra metod uppenbarligen.

Redigerat av Memphis
Postat

Körde fast i plugget här. Tar en tripp ner till stan, nu när solen kom fram också, tänkte gå till Antikhallarna och titta på klockor, sen till Kristoffers Klockataljé. Har velat gå till de ställena länge.

Postat

I mitt fall så är verktygen inte dom bästa. Orkar helt enkelt inte mejsla fram skulpturerna så som jag vill ha dom.

Det är helt omöjligt.

Postat

Dingbats, du borde lyssna på W H O K I L L av tUnE-yArDs (det märkliga namnet till trots).

Men palla att den inte finns på Waffles.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.