Jump to content
Annons

Recommended Posts

k9 (oregistrerad)
Postat

cerise, mer cerise och mest cerise

😲

Men jag vill ju prata svenska då ska man ju bara ändra ändelsen och inte lägga till mer eller mest... :rolleyes:

Så inge mer låneord i svenskan från och med nu, tack. 😛

Annons
Postat

Men jag vill ju prata svenska då ska man ju bara ändra ändelsen och inte lägga till mer eller mest... :rolleyes:

Så inge mer låneord i svenskan från och med nu, tack. 😛

Jag gillar inte när man lägger till -re på ord. Det blir för tungt. Och jobbigt. Och dåligt. ☺️

k9 (oregistrerad)
Postat

Oj blev jag en ordblind språkrassist nu? 😮

k9 (oregistrerad)
Postat

Jag gillar inte när man lägger till -re på ord. Det blir för tungt. Och jobbigt. Och dåligt. ☺️

Bättre med dåligare eller dåligast?

k9 (oregistrerad)
Postat

Eller braigare med dåligare, dåligast, menade jag, egentligen. 😊

k9 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Känner mig som ett fån

Hittar inte telefån.

möjligheten äro ringa

att utan luren ringa....

Redigerat av k9
k9 (oregistrerad)
Postat

Gul, gulligare, påskkyckling...

k9 (oregistrerad)
Postat

GUL

Har du gjort den testen (det testet?) där man ska läsa en text som är skriven i en färg men säga vilken färg den har och inte det de står.

Typ BLÅ RÖD GUL GRÖN

k9 (oregistrerad)
Postat

iofs så blir det ju inte lika svårt utan alla övningar man gör innan det avsnittet i testet

Postat (redigerat)

Kör enbart bouldering och har väl klättrat i ett halvår. Det är gött som tusan.

Hoppas du inte ska använda underarmarna till något vettigt på söndag. 😉

hehe, aj då. 😛 Fast jag har iofs fått rätt starka, uthålliga underarmar och nypor efter flera års lyftande av tunga hantlar men hjälper säkert inte. 😄

Redigerat av Memphis
k9 (oregistrerad)
Postat

hehe, aj då. 😛 Fast jag har iofs fått rätt starka och uthålliga underarmar och nypor efter flera års lyftande av tunga hantlar men hjälper säkert inte. 😄

Kanske lite, men du använder ju musklerna på ett helt annat sätt när du klättrar. När jag cyklade mycket så kändes det som att jag fick träningsvärk mellan musklerna om jag sprang mycket en dag...

k9 (oregistrerad)
Postat

Väntar på att bli frisk från förkylning, sen har du en till.

😎

Postat (redigerat)

Dålig fart i Längstas spellista på Spotify tycker jag.

Lade till en ny låt som släpptes i dagarna av Owl City (han med låten Fireflyes) som nu tillsammans med en rappare gjort en riktigt fräsh låt, fastnade verkligen för den. Otroligt gött sound.

Redigerat av Memphis
Postat

hehe, aj då. 😛 Fast jag har iofs fått rätt starka, uthålliga underarmar och nypor efter flera års lyftande av tunga hantlar men hjälper säkert inte. 😄

Heh ja du får väl se.

Vore kul att klättra tillsammans nån gång! Fixa lite koll på väggen i gbg så tar jag gärna en tur när jag kommer upp nästa gång.

k9 (oregistrerad)
Postat

Ska laga mat nu så lax3 hinner läsa ikapp... :rolleyes:

Laters!

Postat

Vore kul att klättra tillsammans nån gång! Fixa lite koll på väggen i gbg så tar jag gärna en tur när jag kommer upp nästa gång.

Hade varit grymt kul!

Postat (redigerat)

Förresten.. kolla in Dan Osman:

Jösses!! Jäklar va snabb, och så utan lina! Otroligt att han förlitar sig på att berget håller. Skulle någon bit brytas loss när han drar sig upp så är det ju kört. Imponerande iaf!

Redigerat av Memphis
Postat

Nä, inget.

EDIT: Inget vettigt

😄

Man ska inte ha för höga krav heller. Jag har iaf märkt att det många gånger satt stopp för mitt komponerande, jag jämför mig med de största, bästa artisterna, kompositörerna, och eftersom man är långt ifrån så bra så blir jag därmed oftast missnöjd med varje grej jag kommer på. Därför har jag oerhört mycket ofärdigt.

Postat (redigerat)

Jösses!! Jäklar va snabb, och så utan lina! Otroligt att han förlitar sig på att berget håller. Skulle någon bit brytas loss när han drar sig upp så är det ju kört. Imponerande iaf!

Han och många andra har klättrat samma klippa ett jäkla antal gånger. Om du fortsätter klättra kommer du också märka att vissa leder sitter i muskelminnet. Man tar inte ett grepp, man tar alla grepp i en följd - när man landar på ett håller man redan på att fortsätta till nästa. Det flowet är asagött när det sitter. Och då på leder där man är på gränsen att klara av det. Vissa problem, som klättrare kallar det när man går från ett grepp till nästa och det är ett klurigt som man prövat massa gånger innan man knäcker nöten, tar lång tid att förstå sig på eller bygga upp styrkan för att klara.

Jag och min polare kör en grej som jag kan rekommendera om ni ska bouldra på söndag. Typ som följa John. En börjar med att ta ett startgrepp som kan tas från marken, bestämmer var båda händerna och fötterna ska vara, och tar därefter ett annat grepp. Och hoppar ner. Man byter person. Den andra personen börjar likadant, tar nästa grepp som personen innan tog, och därefter ett till. Och hoppar ner, och så fortsätter det. Man utökar hela tiden med ett grepp till, varannan gång. Blir jäkligt kul då man pressar varandra att ta krångligare grejjer än den andre klarar av. Prova det!

Åh blir jäkligt sugen på att klättra nu. Det är gött som fasen. Kom ihåg att klippa tånaglarna innan du drar dit! Skorna är grymt trånga.

EDIT: Stavfel

Redigerat av laxlaxlax
Postat

Jag har samma problem

Missnöjet är en gåva, annars skulle ingen strävan ske. Men Walt Disney hade ett tips: värdera inte under processen. Gör det först efteråt.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.