Dingbats Postat 19 april 2011 Postat 19 april 2011 Nej asså blir lite osäker på om jag kommer fullfölja min gamla plan att hålla räkningen på hur många gånger man knullat. Kan ju stöta på en del gränsdragningsproblem.
Dingbats Postat 19 april 2011 Postat 19 april 2011 PBS verkar ha gjort om en del (även lite mer okända som Ulysses S. Grant) men inte alla. Han är ju typ kändast. Undra vem som är okändast.
Overkill Postat 19 april 2011 Postat 19 april 2011 Nej asså blir lite osäker på om jag kommer fullfölja min gamla plan att hålla räkningen på hur många gånger man knullat. Kan ju stöta på en del gränsdragningsproblem. Hur menar du?
Dingbats Postat 19 april 2011 Postat 19 april 2011 Hur menar du? Vilda spekulationer pga av oerfarenhet, men tex exempel: räknas bara en avrunk? Räknas slickefitt + gnugg? Räknas tre sekunders misslyckad penetration? Osv vidare.
CHAE Postat 19 april 2011 Postat 19 april 2011 (redigerat) [...] även lite mer okända som Ulysses S. Grant) men inte alla. Han var väl inte okänd direkt? Han var ju supermegahyperextrapluskänd befälhavare i nordstartsarmén under inbördeskriget. Edit: Dingis hann före. Såklart. Redigerat 19 april 2011 av CHAE
CHAE Postat 19 april 2011 Postat 19 april 2011 Vilda spekulationer pga av oerfarenhet, men tex exempel: räknas bara en avrunk? Räknas slickefitt + gnugg? Räknas tre sekunders misslyckad penetration? Osv vidare. "fittslick" heter det.
Overkill Postat 19 april 2011 Postat 19 april 2011 Han är ju typ kändast. Undra vem som är okändast. Finns ju ett gäng i slutet på 1800-talet som inte är så kända. Typ Garfield, Arthur, Cleveland, Harrison. Nu är jag på VPN så jag kommer inte in på sidan men går man in HÄR så ska det finnas statistik på vilken president som flest inte kan nämna.
Dingbats Postat 19 april 2011 Postat 19 april 2011 Han var väl inte okänd direkt? Han var ju supermegahyperextrapluskänd befälhavare i nordstartsarmén under inbördeskriget. Edit: Dingis hann före. Såklart. Fast jag skojade, t. skilln. f. från dig. Men visst har man hört namnet.
Dingbats Postat 19 april 2011 Postat 19 april 2011 Finns ju ett gäng i slutet på 1800-talet som inte är så kända. Typ Garfield, Arthur, Cleveland, Harrison. Nu är jag på VPN så jag kommer inte in på sidan men går man in HÄR så ska det finnas statistik på vilken president som flest inte kan nämna. Men där måste man ju gå igenom testet först.
Overkill Postat 19 april 2011 Postat 19 april 2011 Han var väl inte okänd direkt? Han var ju supermegahyperextrapluskänd befälhavare i nordstartsarmén under inbördeskriget. Edit: Dingis hann före. Såklart. Nä, men därför jag sa "lite mer okända". Namnet Ulysses Grant är ju inte lika välkänt som Washington, Jefferson, Lincoln, Roosevelt, Truman, Kennedy, Nixon, Reagan, etc. Och dom presidenter det fanns dokumentärer om i torrenten jag hittade så var det typ dom jag precis nämnde + Ulysses. Wilson och Adams också visst. Har lite svårt att avgöra faktiskt vilka som är allmänt kända (i Sverige), var inte så säker på att Grant var så känd. Tror nog inte gemene gymnasiestudent vet vem det är. Truman snackade vi skitmycket om på gymnasiet men det kanske bara var vi. Wilson borde man känna till i och med Nationernas förbund i alla fall. Adams är ju också ett måste med tanke på hur enormt viktig han var på sin tid. Men tror ändå dom är relativt okända här.
Dingbats Postat 19 april 2011 Postat 19 april 2011 Nä, men därför jag sa "lite mer okända". Namnet Ulysses Grant är ju inte lika välkänt som Washington, Jefferson, Lincoln, Roosevelt, Truman, Kennedy, Nixon, Reagan, etc. Och dom presidenter det fanns dokumentärer om i torrenten jag hittade så var det typ dom jag precis nämnde + Ulysses. Wilson och Adams också visst. Har lite svårt att avgöra faktiskt vilka som är allmänt kända (i Sverige), var inte så säker på att Grant var så känd. Tror nog inte gemene gymnasiestudent vet vem det är. Truman snackade vi skitmycket om på gymnasiet men det kanske bara var vi. Wilson borde man känna till i och med Nationernas förbund i alla fall. Adams är ju också ett måste med tanke på hur enormt viktig han var på sin tid. Men tror ändå dom är relativt okända här. Alltså. De kända i Sverige är väl typ Truman nånstans och framåt, med kanske lite glapp nånstans. Tror fler känner till Nixon än Ford, liksom. Sen kan väl folk Washington, Lincoln, Roosevelt (fast kanske inte att det fanns två). Kanske glömt nån.
Overkill Postat 19 april 2011 Postat 19 april 2011 Det är någtot med mellankrigstiden som är rätt najs ändå. Typ mäktiga män i höga hattar med monokel som åker bil och så är allt så seriöst. Svårt förklara men tycker alltid det är kul med filmer (och dokumentärer) när man får lite 20/30-talsmiljö.
Dingbats Postat 19 april 2011 Postat 19 april 2011 Hmm egentligen. Hur kan någon någonsin ha något emot att man smeker och tar på den, det är ju mysigt? Sånt där "vi har inte nått det stadiet än" och sånt borde ju inte spela någon roll. Så länge man har rätt kön då.
Dingbats Postat 19 april 2011 Postat 19 april 2011 Det är någtot med mellankrigstiden som är rätt najs ändå. Typ mäktiga män i höga hattar med monokel som åker bil och så är allt så seriöst. Svårt förklara men tycker alltid det är kul med filmer (och dokumentärer) när man får lite 20/30-talsmiljö. Iaf 20-tal. Optimistiskt och fint. Eller 30-tal också lite, om det inte ska vara närbilder på depressionsoffer. Brideshead Revisited är fint tex.
Dingbats Postat 19 april 2011 Postat 19 april 2011 Hmm egentligen. Hur kan någon någonsin ha något emot att man smeker och tar på den, det är ju mysigt? Sånt där "vi har inte nått det stadiet än" och sånt borde ju inte spela någon roll. Så länge man har rätt kön då. Tänkte efter ang. detta och kom fram till att det var bullshit.
Overkill Postat 19 april 2011 Postat 19 april 2011 Det här ser ju rätt fint ut: Eller sådär rätt avlägset men ändå inte som t.ex mitten av 1800-talet. Det här är ju ändå hyfsat nära men ändå inte. Fan svårt förklara. Samma här: Med såna bilder kan jag bli lite snurrig ibland med. Tänker rätt ofta typ på killen längst ner högra hörnet, vem är han? Vad har han gjort i sitt liv? Vad gör hans frus systers mans kusin just där? Vem är det? Vem är hans barn, och vad gör hans typ barnbarnsbarn idag? Först tänker man att det är en bild med folk på men när man sen tänker på att allt folk faktiskt är människor blir det lite sjukt. Eller typ hur gick det till första gången han hade sex? Första gången han blev full? Har han testat knark?
Overkill Postat 19 april 2011 Postat 19 april 2011 Andra bilden där blev för övrigt min bakgrunsbild nu. Snyggt foto.
Dingbats Postat 19 april 2011 Postat 19 april 2011 Med såna bilder kan jag bli lite snurrig ibland med. Tänker rätt ofta typ på killen längst ner högra hörnet, vem är han? Vad har han gjort i sitt liv? Vad gör hans frus systers mans kusin just där? Vem är det? Vem är hans barn, och vad gör hans typ barnbarnsbarn idag? Först tänker man att det är en bild med folk på men när man sen tänker på att allt folk faktiskt är människor blir det lite sjukt. Eller typ hur gick det till första gången han hade sex? Första gången han blev full? Har han testat knark? Det är många frågor, men jag brukar framför allt tänka på att precis alla på bilden nu är döda. Det är ganska många.
CHAE Postat 19 april 2011 Postat 19 april 2011 Tänker rätt ofta typ på killen längst ner högra hörnet, vem är han? Vad har han gjort i sitt liv? Vad gör hans frus systers mans kusin just där? Vem är det? Vem är hans barn, och vad gör hans typ barnbarnsbarn idag? Först tänker man att det är en bild med folk på men när man sen tänker på att allt folk faktiskt är människor blir det lite sjukt. Eller typ hur gick det till första gången han hade sex? Första gången han blev full? Har han testat knark? Dude, du tänker för mycket! 😮 rätt kul iofs eftersom att jag tänker ungefär i samma banor om ingen stoppar mig.
Overkill Postat 19 april 2011 Postat 19 april 2011 Men det är rätt kul att tänka på. Hamnar ibland i samma tankar när man ser typ folk i reklamfilmer och grejer. Sen blir man ju lite avundsjuk på alla dom som är där också.
Dingbats Postat 19 april 2011 Postat 19 april 2011 Sen blir man ju lite avundsjuk på alla dom som är där också. Jag är jävligt glad att jag lever nu och inte för hundra år sen. Och även om "wow, det vore häftigt att vara med då, när den och den historiskt viktiga händelsen inträffade", så händer det ju naturligtvis lika många historiska saker nu hela tiden, men inte fan bryr man sig om det för det.
Overkill Postat 19 april 2011 Postat 19 april 2011 Iaf 20-tal. Optimistiskt och fint. Eller 30-tal också lite, om det inte ska vara närbilder på depressionsoffer. Brideshead Revisited är fint tex. Men den är ju brittisk. Tror inte jag sett en enda film som (explicit) handlat om depressionen. Har ni? Tips i så fall?
Dingbats Postat 19 april 2011 Postat 19 april 2011 Men den är ju brittisk. Tror inte jag sett en enda film som (explicit) handlat om depressionen. Har ni? Tips i så fall? Själv sitter man ju inte lika fast i usa-träsket dåråsatt Minns inga såna filmer. Inte så intresserad av dem.
Overkill Postat 19 april 2011 Postat 19 april 2011 Jag är jävligt glad att jag lever nu och inte för hundra år sen. Och även om "wow, det vore häftigt att vara med då, när den och den historiskt viktiga händelsen inträffade", så händer det ju naturligtvis lika många historiska saker nu hela tiden, men inte fan bryr man sig om det för det. Jag tänkte väl mer att dom: 1) troligtvis är amerikaner och 2) troligtvis är lite förmögna eftersom det är typ slutet på 1910-talet och fattiga nog inte var välkomna då.
Dingbats Postat 19 april 2011 Postat 19 april 2011 Jag tänkte väl mer att dom: 1) troligtvis är amerikaner och 2) troligtvis är lite förmögna eftersom det är typ slutet på 1910-talet och fattiga nog inte var välkomna då. Men fortfarande jävligt ovärt att leva på slutet av 1910-talet, oavsett förmögenhet.
Overkill Postat 19 april 2011 Postat 19 april 2011 Och så fanns det inget "In Popular Culture"-avsnitt på wikipedia-artikeln. Dåligt.
Dingbats Postat 19 april 2011 Postat 19 april 2011 Lite sjukt att år 2000 känns gammalt och omodernt nu.
Overkill Postat 19 april 2011 Postat 19 april 2011 Men fortfarande jävligt ovärt att leva på slutet av 1910-talet, oavsett förmögenhet. Jo, men om du tar det jag nämnde och sätter det i 2011 så är jag nöjd.
Recommended Posts