Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Började spela in en testgrej för utrustningen, funktioner och det, som jag kallade Hysteria. Idag kom jag på att jag ville ha metronom och ändra tempot på den. Det var bpm 36 eller nåt.

Sedan petade jag lite på en låt och den hade en skithög bpm, 90. Men jag måste nog sänka det lite.

Annons
Postat (redigerat)

Blev konstigt när jag skulle öppna projekt jag sparat i Cubase för projekten fanns och kunde öppnas, men där fanns inga ljud, audiomaterialet, audiospåren fanns inte. "Files mislocated" stod det och så var det en lista på alla som kom upp när jag öppnade låten. Jag använde Search men då stod det att dessa audiospår inte kunde hittas! 😳

Var kan de finnas?

Anledning kan vara, stod det: "Att låtens filnamn ändrats" t.e.x Hmm... tror fan att man byter filnamn. Det gör jag ständigt eftersom mina filer alltid avslutas med datum. Så nu vet inte Cubase var i datorn de finns, för den hittar dem inte.

Då tog jag en skitgammal fil från en annan mapp och gjorde om grejer och la till instrument och sparade den med samma gamla filnamn. Och se, DEN filen hittade sedan när jag öppnade projektet, dvs den låten. Men inte när jag döpte om den. 😳

Redigerat av debatt
Postat

Funderar på att raka mig, tvätta mig, borsta tänderna, klippa mig, färga håret, ta på andra kläder, ta på kontaktlinser och solbrillor samt gå ut och handla.

Såg en snutt på en film "Marlowe" som jag hade inspelad på dvd-hdd-n. James Garner spelade detektiv och han hade samma brillor som jag. HA!

Postat

Jag ska handla oxå snart strax om en stund.

Var? Är det Coop? Ica? Hemköp? Joddlarens stuga?

Jag ska nog gå till Willys kanske.

Efter att jag gjort det jag skrev förut, vilket lär ta ett par timmar.

Postat

Moderator! Dags att dela tråden? Det är 2011 nu 🙂

Postat

Dingbats: kan man få så \subsubsection inte har siffror i sig? Nu blir det "1.1.2 Nettonuvärdet av en investering". Skulle vilja ha det till bara "Nettonuvärdet av en investering".

Postat (redigerat)

Dingbats: kan man få så \subsubsection inte har siffror i sig? Nu blir det "1.1.2 Nettonuvärdet av en investering". Skulle vilja ha det till bara "Nettonuvärdet av en investering".

Öööh, ja det ska gå på nåt vis. Man kan säkert fixa det universellt med \renewcommand på nåt vis, men annars kan man ju fulhacka och sätta direkt * efter \(sub*x)section{blabla} så kommer det inte upp några siffror på den (och den syns inte i innehållsförteckningen). Men då måste man göra det enskilt för varje.

EDIT: På nåt vis.

Redigerat av Dingbats
Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.