debatt Postat 4 maj 2011 Postat 4 maj 2011 Har du väl förberett när han kommer in på ersättningskrav?
laxlaxlax Postat 4 maj 2011 Postat 4 maj 2011 Snabb fråga: Fokus i bestämd form? Jag vill säga fokuset. Words ordlista vill säga fokusen. Eller fokus (utan tillagd ändelse -en eller -et för bestämd form). Vad sägs?
Neosus Postat 4 maj 2011 Postat 4 maj 2011 Häftigt. Är det någon gammal heraldik på som betyder något speciellt? Själv kommer jag inte ihåg exakt, men minns att där var med en kratta och eklöv. Tyskt ursprung på den och jag minns inte betydelsen. Nä det är relativt ny heraldik som min största bror har fixat. Han hade även tagit morsans barndomsnamn så han har på morsans sida + att han fixade på farsans sida. Kommer inte ihåg riktigt vad de va för symboler och sånt på dom.
Dingbats Postat 4 maj 2011 Postat 4 maj 2011 Snabb fråga: Fokus i bestämd form? Jag vill säga fokuset. Words ordlista vill säga fokusen. Eller fokus (utan tillagd ändelse -en eller -et för bestämd form). Vad sägs? Jag vill säga fokuset. Ringde men väntar på att han ska ringa tillbaks.
Dingbats Postat 4 maj 2011 Postat 4 maj 2011 Har du väl förberett när han kommer in på ersättningskrav? Det gör han inte. Det lilla jag pratade med honom nu verkar han lättpratad iaf.
Dingbats Postat 4 maj 2011 Postat 4 maj 2011 Sitter i OS X nu. Fan vad fult och opraktiskt forumet är utan stylish-modifieringar.
laxlaxlax Postat 4 maj 2011 Postat 4 maj 2011 Det lilla jag pratade med honom nu verkar han lättpratad iaf. Spännande!
Dingbats Postat 4 maj 2011 Postat 4 maj 2011 Spännande! Liite sjukt att det är samma person som på bandet. Ungefär som att du är samma person som på forumet, plus tidsaspekten.
laxlaxlax Postat 4 maj 2011 Postat 4 maj 2011 (redigerat) fokus fo´kus subst. ~en el. ~, ~ar ORDLED: fok-us-en 1 punkt på en lins' eller en spegels huvudaxel, i vilken tidigare parallella strålar möts sedan de fallit in vinkelrätt mot linsen eller spegeln {SYN. brännpunkt 1} HIST.: sedan 1759; av lat. focus 'eldstad, härd'; jfr foajé 2 centrum (för allmänt intresse) {→brännpunkt 2}: de ekonomiska problemen har kommit i ~; han står i ~ för intresset KONSTR.: (i) ~ (för ngt) HIST.: sedan 1965; se fokus 1 Redigerat 4 maj 2011 av laxlaxlax
Dingbats Postat 4 maj 2011 Postat 4 maj 2011 Vi hade fel, dingo. Vilket innebär vad? Dåligt närminne.
Dingbats Postat 4 maj 2011 Postat 4 maj 2011 Vi hade fel, dingo. Eller menar du ang. fokus? Fel och fel. Jag säger fokuset och så är det med det.
laxlaxlax Postat 4 maj 2011 Postat 4 maj 2011 Eller menar du ang. fokus? Fel och fel. Jag säger fokuset och så är det med det. Yes. Fel enligt Saol. Nåväl, inga missuppfattningar kan ju uppstå så varför inte.
laxlaxlax Postat 4 maj 2011 Postat 4 maj 2011 3 vad kvar förresten. Sug på den du. Det har med dig att göra.
Dingbats Postat 4 maj 2011 Postat 4 maj 2011 Sug på den du. Det har med dig att göra. Det är väl klart att det har, allt har med mig att göra.
Memphis Postat 4 maj 2011 Postat 4 maj 2011 (redigerat) Kul grej Dingis! 😄 , påminner om en artikel jag läste häromdagen där någon skulle träffa en man som räddade livet på honom för 40-50 år sedan, och som han aldrig träffade. Redigerat 4 maj 2011 av Memphis
laxlaxlax Postat 4 maj 2011 Postat 4 maj 2011 Det är väl klart att det har, allt har med mig att göra. Nä! Absolut inte. Tvärtom, mycket lite har med dig att göra i världen i stort. Men just nu råkar en liten sak göra det mer än innan - min titel.
Dingbats Postat 4 maj 2011 Postat 4 maj 2011 Kul grej Dingis! 😄 Spela in ett sånt band du också så kanske samma sak får hända dig i framtiden!
Memphis Postat 4 maj 2011 Postat 4 maj 2011 (redigerat) kolla min edit också, inte samma sak, men ändå kul. Kom nu att tänka på en grej jag hörde där någon tjej som liten skickat ett brev till Elvis på den tiden och bett om autograf. Hon fick inget svar, utan det kom först typ 30-40 år senare, brevet hade kommit bort på posten och hittades sedan. Rätt coolt. Fatta va chockad hon måste blivit. 😄 Redigerat 4 maj 2011 av Memphis
Dingbats Postat 4 maj 2011 Postat 4 maj 2011 kolla min edit också, inte samma sak, men ändå kul. Kom nu och tänkte på en grej jag hörde där någon tjej som liten skickat ett brev till Elvis på den tiden och bett om autograf. Hon fick inget svar, utan det kom först typ 30-40 år senare, brevet hade kommit bort på posten och hittades sedan. Rätt coolt. Fatta va chockad hon måste blivit. 😄 Händer mig hela tiiiiden... Lite kul också att via mejlkorrespondensen jag har haft med honom förstår jag nu lite bättre att vissa personer han pratar om är samma, fast olika smeknamn.
Recommended Posts