Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Det vet jag inte ens vad det är faktiskt! Men kan tyvärr inte, ska till Köpenhamn då, se The Books.

Eller fredag kan jag iofs.

Annons
Postat

Om du vill betala sätter du in 20 spänn på min paypal (bong krumelur bongrouge.com). Sen behöver jag din adress också, orkar inte riktigt stalka fram den 😛 Gläder mig att få lite läsare! Den här intervjun är typ den sista grejen till nästa nummer, sen ska jag börja klistra ihop det.

Kan jag få lägga en megabeställning i så fall och vänta och få båda fanzinesen och filmerna du tipsat om? Fast filmerna är kanske enklare att lösa på ett icke-fysiskt sätt.

Postat

Kan jag få lägga en megabeställning i så fall och vänta och få båda fanzinesen och filmerna du tipsat om? Fast filmerna är kanske enklare att lösa på ett icke-fysiskt sätt.

Taget. Vetetusan hur lätt det är att lösa X antal gig icke-fysiskt. Det är nog lättast att jag bränner ut på dvd. Då skickar jag med några filmer som jag skriver om i nästa nummer också när jag ändå är igång. Beräknat leveransdatum någon gång i juni!

Postat

Ska dock nämnas att alla filmer jag tipsar om där inte nödvändigtvis är så jäkla bra. Naissance des pieuvres var bra, men vet inte till hur stor del det beror på hot lesbian action. De andra två där är helt okej. Gespenster som jag skrev om i ett tidigt inlägg är typ bäst. Men också lite pga hot lesbian action.

Postat

Anteckna för hand är jääävligt långsamt när man intervjuar någon och sen efteråt kommer man undra vafan man menade när man antecknade något. När jag skrev för tidningen spelade jag alltid in och antecknade för hand för att kunna dubbelkolla med inspelningen om det var något jag var osäker på eller inte hann anteckna.

Postat

Anteckna för hand är jääävligt långsamt när man intervjuar någon och sen efteråt kommer man undra vafan man menade när man antecknade något. När jag skrev för tidningen spelade jag alltid in och antecknade för hand för att kunna dubbelkolla med inspelningen om det var något jag var osäker på eller inte hann anteckna.

Glömde att du hade jobbat med sånt! Ja, jag får nog anteckna för hand också, ifall något går galet med inspelningen.

Men tänker på typ frågor att ställa och sådär, har lite allmänna frågor, men ingenting direkt jättesmart direkt. Men det kanske ger sig. Beror ju på hur pratsam han är också.

Postat

Glömde att du hade jobbat med sånt! Ja, jag får nog anteckna för hand också, ifall något går galet med inspelningen.

Men tänker på typ frågor att ställa och sådär, har lite allmänna frågor, men ingenting direkt jättesmart direkt. Men det kanske ger sig. Beror ju på hur pratsam han är också.

Var det 1979-80 han var där? I så fall var det ju presidentval på gång (hösten 1980). Kul då att han var i Atlanta eftersom Carter (som satt 77-81 och försökte men förlorade i valet 80) var från Georgia.

Men typ grejer som var aktuella då måste ju vara det roligaste att få höra om. Gärna grejer som var stora där borta men inte här. Venne vad jag tänker mig riktigt men liksom ungdomsspecifika "rörelser" (vad nu det skulle vara).

Postat

Har du någon erfarenhet av att göra intervjuer, laxen? Känner att jag är lite grön på det här.

Lite. Men tror du har hittat nån med rätt anlag för intervjuer, så att säga. Han har ju redan spelat in ett band helt själv, så han verkar ha talang eller iallafall inte svårt för att snacka. Tror du hamnat i goda händer.

Men annars känns det väl som läge att vara försiktig, typ visa hänsynsfullhet för det du hört på bandet om du typ vill ställa följdfrågor på det och så. Han har ju trots allt spelat in det för att det ska vara privat. Tror det är bra att visa att man är finkänslig för den saken, det gör möjlgitvis att folk slappnar av. Och var inte alltför rädd för tystnad. Och avsluta inte intervjun för tidigt om du blir stressad.

Och lyssna och försök förstå och sätt dig in i det han pratar om. Ställ frågor om det är något du inte förstår intuitivt. Bättre fråga för mycket än för lite. Undvik att byta röd tråd åt honom.

Postat

Du borde ju fråga om Sonya och hans klarinettspelade och luftballongsfärden och sånt.. det är ju det som är det

göttiga

det är ju saker han själv kanske inte minns. Du kan vara värsta guldgruvan för honom. Men som sagt, visa hänsyn till integriteten.

Postat

Tack grabbar!

Bandet är från julen 77. Vet inte hur länge han var där.

Det är sant att han verkar ju ganska lättpratad, dels i och med bandet (även om det var länge sen) och dels att han föreslår att jag ska ringa.

Jag ska ta det lugnt. Jag räknar väl inte med att få till något monsterreportage, men lite grann i alla fall.

Postat

Du borde ju fråga om Sonya och hans klarinettspelade och luftballongsfärden och sånt.. det är ju det som är det

göttiga

det är ju saker han själv kanske inte minns. Du kan vara värsta guldgruvan för honom. Men som sagt, visa hänsyn till integriteten.

Ja, kan ju fråga hur mycket han mindes av det på bandet (han har lyssnat på det), och gå vidare därifrån. Men jag vet inte om just det är det göttiga. Jag är mest intresserad av hur han hamnade där, och vad han gör nuförtiden. Och vad som hänt däremellan.

Postat

Dingis - kan du inte skicka en bandare och band till honom och be han göra om samma sak?

Haha. Ja det vore något.

Fan, ska jag behöva rigga upp en mick och spela in i Logic... aja.

Postat

Jag har jobbat professionellt med intervjuer. Vad vill du veta?

Jag tillhör också de få som skriver fortare än vad folk pratar.

Postat

Reality check - klockan är sex och jag ska börja plugga.

Reality check - klockan är plugg och jag ska börja med sex.

ny hobby

🙂

Postat

Allt. Alla konstens hemligheter.

Det där bandet du köpte... det fanns väl NÅGRA ex av det va och inte bara ett?!

Hur mycket vet han om dig vid det här laget?

Bra att börja med en introduktion i samtalet om vem du är och varför du vill intervjua honom

samt vad syftet är och hur det ska presenteras.

Postat

Bra att börja med en introduktion i samtalet om vem du är och varför du vill intervjua honom

samt vad syftet är och hur det ska presenteras.

Det vet han redan.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.