SadamJR Postat 4 maj 2011 Postat 4 maj 2011 Förresten den där Werther-känslan av att både få och inte få är ju rätt tidlös.. tänkte på Lady Gaga's alejandro imorse. Don't call my name, don't call my name, Alejandro I'm not your babe, I'm not your babe, Fernando Don't wanna kiss, don't wanna touch Just smoke one cigarette and hush Don't call my name, don't call my name, Roberto Don't bother me, don't bother me, Alejandro Don't call my name, don't call my name, bye Fernando I'm not your babe, I'm not your babe, Alejandro Don't wanna kiss, don't wanna touch, Fernando Det är ju rätt tydligt att hon vill ha avstånd. Men alla som hört låten kan väl inte undgå att tyda saknad och viljan efter närhet på sättet hon sjunger orden. Eller vad säger ni andra? Tycker nån mer att låtens text och känsla ger dubbla budskap? Hade goethe skrivit sångtexter hade dom förmodligen blivit så där.
laxlaxlax Postat 4 maj 2011 Postat 4 maj 2011 Vi har en vapensköld i släkten. ☺️ Samma här! Men eftersom den är på morsans sida får jag inte använda den. Släkt, men inte ätt. Allt enligt den heraldiska lagen.
SadamJR Postat 4 maj 2011 Postat 4 maj 2011 Nähä, man kanske skulle registrera sig en vapensköld. EDIT: Typ såhär: http://www.heraldik.se/svk/index.html
Neosus Postat 4 maj 2011 Postat 4 maj 2011 Samma här! Men eftersom den är på morsans sida får jag inte använda den. Släkt, men inte ätt. Allt enligt den heraldiska lagen. Ah okej! Vi har både på morsans och farsans sida.
Dingbats Postat 4 maj 2011 Postat 4 maj 2011 (redigerat) Nej!!! Vad läskigt!! Jag hittade ett kassettband för ett tag sen på loppis som visade sig vara en kille som var utbytesstudent i Atlanta 1977, som pratade in ett band och skickade till sina kompisar i Sverige. Jättekul att lyssna på. Så fick jag tag på den killen på mejl (som nu är runt 50) och ställde lite frågor för jag vill skriva om det i mitt fanzine, och nu ber han mig ringa honom och intervjua muntligt!!!!! Shit!! Redigerat 4 maj 2011 av Dingbats
laxlaxlax Postat 4 maj 2011 Postat 4 maj 2011 Nej!!! Vad läskigt!! Jag hittade ett kassettband för ett tag sen på loppis som visade sig vara en kille som var utbytesstudent i Atlanta 1977, som pratade in ett band och skickade till sina kompisar i Sverige. Jättekul att lyssna på. Så fick jag tag på den killen på mejl (som nu är runt 50) och ställde lite frågor för jag vill skriva om det i mitt fanzine, och nu ber han mig ringa honom och intervjua muntligt!!!!! Shit!! Vill du ha det tryckt nån mer stans än i ditt fanzine? Kan fixa kontakter isf. Det är en bra story.
Dingbats Postat 4 maj 2011 Postat 4 maj 2011 Vill du ha det tryckt nån mer stans än i ditt fanzine? Kan fixa kontakter isf. Det är en bra story. Laxen! Du är ju otrolig! Det vore ju sjukt roligt 🙂 Jag får se vad jag får ut av intervjun. Shit vilken press det sätter på mig nu då... spännande.
laxlaxlax Postat 4 maj 2011 Postat 4 maj 2011 Ah okej! Vi har både på morsans och farsans sida. Häftigt. Är det någon gammal heraldik på som betyder något speciellt? Själv kommer jag inte ihåg exakt, men minns att där var med en kratta och eklöv. Tyskt ursprung på den och jag minns inte betydelsen.
laxlaxlax Postat 4 maj 2011 Postat 4 maj 2011 (redigerat) Laxen! Du är ju otrolig! Det vore ju sjukt roligt 🙂 Jag får se vad jag får ut av intervjun. Shit vilken press det sätter på mig nu då... spännande. Ska ni prata per skype? Eller vanlig telefon? EDIT: Det är en jäkligt bra & fin story. Särskilt den delen av det som du redan bidragit med - att du köpte ett kasettband på loppis, lyssnat igenom det och nu tagit kontakt med mannen. Det är tvärtom vad man tror händer hela tiden i vårt samhälle - alla pratar men ingen lyssnar. Just den grejjen kommer folk tycka är vackert, särskilt när det är något så vagt och osökbart som ett kasettband på en loppis. Det finns ju bara ett enda exemplar, och det är rätt.. vad säger man.. chansen är så liten, ynklig o minimal att nån skulle hitta den. Redigerat 4 maj 2011 av laxlaxlax
Dingbats Postat 4 maj 2011 Postat 4 maj 2011 Ska ni prata per skype? Eller vanlig telefon? Vanlig telefon. Min mobil har tyvärr ingen inspelningsfunktion för samtal... funderar på att sätta på högtalare och spela in med mikrofon, men då kommer hela familjen undra vad som står på, och jag vill inte behöva avslöja att jag har ett fanzine för dem... Alternativet är ju att sitta med penna och papper, men då får jag inte med lika mycket och det blir inte ordagrant.
Dingbats Postat 4 maj 2011 Postat 4 maj 2011 EDIT: Det är en jäkligt bra & fin story. Särskilt den delen av det som du redan bidragit med - att du köpte ett kasettband på loppis, lyssnat igenom det och nu tagit kontakt med mannen. Det är tvärtom vad man tror händer hela tiden i vårt samhälle - alla pratar men ingen lyssnar. Just den grejjen kommer folk tycka är vackert, särskilt när det är något så vagt och osökbart som ett kasettband på en loppis. Och att det är analogt. Så har jag inte riktigt sett på saken, men det kanske du har rätt i. Har faktiskt lagt upp länkar till inspelningen på min jättehemliga blogg. Nu blir jag väl så illa tvungen att länka då...
SadamJR Postat 4 maj 2011 Postat 4 maj 2011 Vanlig telefon. Min mobil har tyvärr ingen inspelningsfunktion för samtal... funderar på att sätta på högtalare och spela in med mikrofon, men då kommer hela familjen undra vad som står på, och jag vill inte behöva avslöja att jag har ett fanzine för dem... Alternativet är ju att sitta med penna och papper, men då får jag inte med lika mycket och det blir inte ordagrant. Åk över. Vad är det för fanzine du har?
laxlaxlax Postat 4 maj 2011 Postat 4 maj 2011 Vanlig telefon. Min mobil har tyvärr ingen inspelningsfunktion för samtal... funderar på att sätta på högtalare och spela in med mikrofon, men då kommer hela familjen undra vad som står på, och jag vill inte behöva avslöja att jag har ett fanzine för dem... Alternativet är ju att sitta med penna och papper, men då får jag inte med lika mycket och det blir inte ordagrant. Kör inte penna & papper. Spela in o gör så du kan transkribera allt ordagrant när du har sånt dundertillfälle för ett bra material. https://www.flashback.org/t455067
Overkill Postat 4 maj 2011 Postat 4 maj 2011 Så har jag inte riktigt sett på saken, men det kanske du har rätt i. Har faktiskt lagt upp länkar till inspelningen på min jättehemliga blogg. Nu blir jag väl så illa tvungen att länka då... 🥰 Har du hela fanzinet inskannat och inte bara framsidan?
Dingbats Postat 4 maj 2011 Postat 4 maj 2011 Kör inte penna & papper. Spela in o gör så du kan transkribera allt ordagrant när du har sånt dundertillfälle för ett bra material. https://www.flashback.org/t455067 Det har du rätt i. Men han vill att jag ringer ikväll, så jag har inte tid att ränna iväg efter (dyra) inspelningsmojänger. Får köra på högtalare + mikrofon...
Dingbats Postat 4 maj 2011 Postat 4 maj 2011 🥰 Har du hela fanzinet inskannat och inte bara framsidan? 😊 Inte med sidorna i rätt ordning.
Overkill Postat 4 maj 2011 Postat 4 maj 2011 😊 Inte med sidorna i rätt ordning. Säg hur jag betalar och skicka mig en kopia! Jag är riktigt imponerad och vill gärna läsa.
Dingbats Postat 4 maj 2011 Postat 4 maj 2011 Säg hur jag betalar och skicka mig en kopia! Jag är riktigt imponerad och vill gärna läsa. Om du vill betala sätter du in 20 spänn på min paypal (bong krumelur bongrouge.com). Sen behöver jag din adress också, orkar inte riktigt stalka fram den 😛 Gläder mig att få lite läsare! Den här intervjun är typ den sista grejen till nästa nummer, sen ska jag börja klistra ihop det.
laxlaxlax Postat 4 maj 2011 Postat 4 maj 2011 Dingbats, ska du på spx11 i helgen? Funderar på att hänga med en vän till huvudstaden på fredag. .. på tal om fanzine o så.
Dingbats Postat 4 maj 2011 Postat 4 maj 2011 Dingbats, ska du på spx11 i helgen? Funderar på att hänga med en vän till huvudstaden på fredag. .. på tal om fanzine o så. Det vet jag inte ens vad det är faktiskt! Men kan tyvärr inte, ska till Köpenhamn då, se The Books.
laxlaxlax Postat 4 maj 2011 Postat 4 maj 2011 Stockholms seriekonvent. Då kanske vi gör the good old switcheroo
Recommended Posts