Overkill Postat 3 maj 2011 Postat 3 maj 2011 Lovar att Isabella till slut inte börjar i Lund trots allt, bara för att allt ska bli lite jobbigare. Men tänk hur många bellor du ska träffa i Lund!
CHAE Postat 3 maj 2011 Postat 3 maj 2011 Nej just fan, mitt ljudkort har lagt av för gott så kan inte spela in nått. 🙁 Har så jäkla otur med min tekniska utrustning verkligen, alltid något jävla problem. Hade en vän hit häromdagen och skulle spela in lite men så funkade det inte längre, blev så besviken. Skapa en tråd om det vet ja! 😉 Vad är dealen då'rå? Har hänt mig ett par gånger. Ingea stora grejer men det är ändå piiiinsamt när man har eldat upp sig och bara vill prodda. Speciellt om det kommer någon och ska lira med.
laxlaxlax Postat 3 maj 2011 Postat 3 maj 2011 Ja, håller me lite, går ju på en kvart att spela in det lilla typ. Men är väl kanske så att han inte riktigt orkar göra sidoprojekt-grejer just nu bara. Jag ska kolla på och testa alternativ då! Kan du skicka en fil hur det låter nu frexten? Det är ju ingen business att hitta nån tomte som kan lägga nåt som fyller ut där.
Overkill Postat 3 maj 2011 Postat 3 maj 2011 Jag har inget externt ljudkort. Det går utmärkt ändå. Men sen spelar jag ju aldrig in heller.
Dingbats Postat 3 maj 2011 Postat 3 maj 2011 Men tänk hur många bellor du ska träffa i Lund! Inte samma saaaak ju Iaf till en början. Går väl säkert okej, men skulle känna mig lite snuvad på konfekten om hon läser någon annanstans. Ska lyssna på din låt när den här skivan är slut.
Memphis Postat 3 maj 2011 Postat 3 maj 2011 Skapa en tråd om det vet ja! 😉 Vad är dealen då'rå? Har hänt mig ett par gånger. Ingea stora grejer men det är ändå piiiinsamt när man har eldat upp sig och bara vill prodda. Speciellt om det kommer någon och ska lira med. Kortet har krånglat så sjukt mycket så tror inte det är meningen att det ska fungera. Jag har rätt blivit rätt bra på att lösa sådana problem men nu verkar det ha gått in i ljuset och över på andra sidan.
Memphis Postat 3 maj 2011 Postat 3 maj 2011 såhär låter den nu: Your browser does not support the HTML5 audio tag Cool låt Killis! 😄 Kändes fräscht, du blir bättre och bättre tycker jag!
CHAE Postat 3 maj 2011 Postat 3 maj 2011 Kortet har krånglat så sjukt mycket så tror inte det är meningen att det ska fungera. Jag har rätt blivit rätt bra på att lösa sådana problem men nu verkar det ha gått in i ljuset och över på andra sidan. 🙁 Vad har du för kort?
Overkill Postat 3 maj 2011 Postat 3 maj 2011 Vadå bättre? Kan man ju inte bli när man är såhär grym. 😎
CHAE Postat 3 maj 2011 Postat 3 maj 2011 Vadå bättre? Kan man ju inte bli när man är såhär grym. 😎 Wooooööööööh! Kalla Kills.
Overkill Postat 3 maj 2011 Postat 3 maj 2011 Det är moombahton inom vilken genre Munchi är den store: http://www.youtube.com/watch?v=eFEpj_zJgF4
Overkill Postat 3 maj 2011 Postat 3 maj 2011 genrebög genrebög Här är dock det sköna att det är sjukt skönt när det är moombahton! Typ vanlig electro/house/dutch house/etc där jag inte har en aning om vad det kallas men så är det lite fetare och basigare och så går det i 108-110 BPM. Är annars rätt dålig på genres inom musiken vi håller på med, när folk frågar vad vi gör för typ av musik har jag alltid sjukt svårt säga vad man kallar det.
Dingbats Postat 3 maj 2011 Postat 3 maj 2011 Här är dock det sköna att det är sjukt skönt när det är moombahton! Typ vanlig electro/house/dutch house/etc där jag inte har en aning om vad det kallas men så är det lite fetare och basigare och så går det i 108-110 BPM. Är annars rätt dålig på genres inom musiken vi håller på med, när folk frågar vad vi gör för typ av musik har jag alltid sjukt svårt säga vad man kallar det. "Electro", "dunk", el dyl När man är nere på nivån "går i 108-110 BPM" tycker jag genrefinfördelningen har gått för långt. Någon måtta får det vara. ELLER så är det bara för att det är genrer jag inte är insatt i. Chillwave är väl inte så jävla brett det heller liksom, men det har jag koll på.
k9 (oregistrerad) Postat 3 maj 2011 Postat 3 maj 2011 Grrrrr har fått hälla ut två öl nu... vet inte varför jag tagit dem ur kylen och öppnat dem fast att jag inte har lust att dricka dem. Ska nog gå och sopa infarten nu. Så laters...
Overkill Postat 3 maj 2011 Postat 3 maj 2011 "Electro", "dunk", el dyl När man är nere på nivån "går i 108-110 BPM" tycker jag genrefinfördelningen har gått för långt. Någon måtta får det vara. ELLER så är det bara för att det är genrer jag inte är insatt i. Chillwave är väl inte så jävla brett det heller liksom, men det har jag koll på. Men dansmusik är ju extremt beroende av tempo vilket inte andra genres är. Electro går i 128 , Dubstep i 140, Moombahton 110 och mycket mainstreamdunka går ofta runt 120. Dubstep i 110 till exempel är snarare moombahton då. Du kan inte riva av en dubsteplåt i 120, och det är definitivt inte moombahton om det går i 140.
Memphis Postat 3 maj 2011 Postat 3 maj 2011 (redigerat) 🙁 Vad har du för kort? emu0404usb, blir något annat efter sommarn förhoppningsvis. Ska installera om allt och försöka få ett riktigt stabilt system. Redigerat 3 maj 2011 av Memphis
Dingbats Postat 3 maj 2011 Postat 3 maj 2011 Men dansmusik är ju extremt beroende av tempo vilket inte andra genres är. Electro går i 128 , Dubstep i 140, Moombahton 110 och mycket mainstreamdunka går ofta runt 120. Dubstep i 110 till exempel är snarare moombahton då. Du kan inte riva av en dubsteplåt i 120, och det är definitivt inte moombahton om det går i 140. Hahaha. 128 liksom! Som om någon skulle höra skillnad om det var 126 eller 130 istället!
Overkill Postat 3 maj 2011 Postat 3 maj 2011 Hahaha. 128 liksom! Som om någon skulle höra skillnad om det var 126 eller 130 istället! Det gör man. Nu har man väl å andra sidan ett ganska tränat öra, men det är allt skillnad. Speciellt också om man till exempel kör i 126 för då måste man pitcha ner många låtar (nu pitchar man inte i den mening att låtarna går ner i pitch men dom går långsammare) eftersom många ligger på 128. Kör man i 128 får man som oftast bara pitcha upp lite eller köra oförändrat. Men ligger man i 126 och har en låt i 130 så hörs det definitivt när man drar ner den 4 BPM. Fördelen med 128 är ju också att där är 32 takter exakt 1 minut.
Dingbats Postat 3 maj 2011 Postat 3 maj 2011 Det gör man. Nu har man väl å andra sidan ett ganska tränat öra, men det är allt skillnad. Speciellt också om man till exempel kör i 126 för då måste man pitcha ner många låtar (nu pitchar man inte i den mening att låtarna går ner i pitch men dom går långsammare) eftersom många ligger på 128. Kör man i 128 får man som oftast bara pitcha upp lite eller köra oförändrat. Men ligger man i 126 och har en låt i 130 så hörs det definitivt när man drar ner den 4 BPM. Fördelen med 128 är ju också att där är 32 takter exakt 1 minut. Ja där ser man. Ja det är väl inte min genre helt enkelt. Jag kör inte ens med metronom på mina inspelningar nu.
Overkill Postat 3 maj 2011 Postat 3 maj 2011 Ja där ser man. Ja det är väl inte min genre helt enkelt. Jag kör inte ens med metronom på mina inspelningar nu. Nä men det är liksom lite annan grej med sån musik. Där gör det ju inte så mycket. Men här måste det ju vara exakt tajt.
laxlaxlax Postat 3 maj 2011 Postat 3 maj 2011 Hahaha. 128 liksom! Som om någon skulle höra skillnad om det var 126 eller 130 istället! Tycker det är en jäkla skillnad.
Dingbats Postat 3 maj 2011 Postat 3 maj 2011 Tycker det är en jäkla skillnad. Mellan 126 och 130 ja, men inte mellan 128 och någon av de två. Inte särskilt iaf. Men som sagt inte van vid genren. Lyssnar på låten nu! Ser framför mig mörker och laser.
laxlaxlax Postat 3 maj 2011 Postat 3 maj 2011 Grrrrr har fått hälla ut två öl nu... vet inte varför jag tagit dem ur kylen och öppnat dem fast att jag inte har lust att dricka dem. Ska nog gå och sopa infarten nu. Så laters... Klockan är nio din hattifnatt! Och du har precis möjligtvis åkt på stressrelaterad diabetes. Ett tips: Skit i infarten!
CHAE Postat 3 maj 2011 Postat 3 maj 2011 (redigerat) Klockan är nio din hattifnatt! Och du har precis möjligtvis åkt på stressrelaterad diabetes. Ett tips: Skit i infarten! Ord på det, hund! Fan, jag börjar ju på allvar bli orolig för längstaianernas hälsa 🙁 Redigerat 3 maj 2011 av CHAE
laxlaxlax Postat 3 maj 2011 Postat 3 maj 2011 Ord på det, hund! Fan, jag börjar ju på allvar bli orolig för längstaianernas hälsa 🙁 Ja det har varit mycket med den biten på sistone.. Overkill som drog till Berlin odiagnosticerad men med andningsproblem och huvudvärk. Pazo som sticker ut och super med feber och nu K9 som plötsligt börjar dricka 10 liter vatten om dagen. Missat nån? Debatt har ont i halsen, men det verkar vara kroniskt.
CHAE Postat 3 maj 2011 Postat 3 maj 2011 Ja det har varit mycket med den biten på sistone.. Overkill som drog till Berlin odiagnostiserad men med andningsproblem och huvudvärk. Pazo som sticker ut och super med feber och nu K9 som plötsligt börjar dricka 10 liter vatten om dagen. Missat nån? Debatt har ont i halsen, men det verkar vara kroniskt. Jag vet! Det är någonting skumt med det här. I vilket fall som helst så är det väldigt oroande 🙁 Jag tycker att varje längstaian ska gå på årskontroll: kolla upp ALLA värden.
Fidden Postat 3 maj 2011 Trådstartare Postat 3 maj 2011 Ja det har varit mycket med den biten på sistone.. Overkill som drog till Berlin odiagnosticerad men med andningsproblem och huvudvärk. Pazo som sticker ut och super med feber och nu K9 som plötsligt börjar dricka 10 liter vatten om dagen. Missat nån? Debatt har ont i halsen, men det verkar vara kroniskt. jag överansträngde mitt knä på påskafton(!) och fick lägga ner min bantningskur på -1000kcal per dag. men nu är jag bra igen. demensen har släppt och nu minns jag igen att kroppen behöver en massa näringsämnen för att fungera i hög belastning. Full fart mot göteborgsvarvet igen.
Recommended Posts