Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

För mycket projekt, för mycket förväntningar, för orolig själ och för lågt till tak i huvudet.

Var på det viset för mig förr i världen men jag pajade ur fullständigt till slut. Gick i terapi (fast det var inte bara stress, det var en massa annat som triggade den stressen) och nu är det väck. In your face depression och ångest 😛

Postat

Det är klart. Laxlaxlax will never let you down.

Skönt att höra!

Nu blir jag lite smått orolig med hur jag ska göra med kurserna. För tänk om jag känner för att stanna kvar där nere fler terminer. Då är det ju smart att läsa kurser taktiskt så man kan plocka ihop dem till en examen tillsammans med mina då tre redan lästa terminer från Stockholm. Får snacka med allsköns insatta människor och bena ut en lösning.

Postat

Var på det viset för mig förr i världen men jag pajade ur fullständigt till slut. Gick i terapi (fast det var inte bara stress, det var en massa annat som triggade den stressen) och nu är det väck. In your face depression och ångest 😛

Själv satsar jag mycket på depression och ångest, men skippar stressen. Man kan ju välja lite som man vill där.

Postat (redigerat)

Lax, Rabieshund hade alldeles för mycket att göra sade han och skulle inte hinna med att lägga pålägg framöver. Vad tycker du vi ska göra då?

Att låta en riktig cello spela melodin hade nog varit väldigt vackert, kanske något sånt? Eller leta upp någon annan som kan lägga falsettstämmorna?

Redigerat av Memphis
Postat

Jamenvafan tycker jag pajat ur och renoverat tillräckligt många gånger alla redan. Ska det vara dags igen? Ja det kanske det är..

Postat

Skönt att höra!

Nu blir jag lite smått orolig med hur jag ska göra med kurserna. För tänk om jag känner för att stanna kvar där nere fler terminer. Då är det ju smart att läsa kurser taktiskt så man kan plocka ihop dem till en examen tillsammans med mina då tre redan lästa terminer från Stockholm. Får snacka med allsköns insatta människor och bena ut en lösning.

Jag tror nog det är dumt att gå in med inställningen att det bara är för en termin. Då kommer du bara göra saker halvhjärtat ("ska ju ändå tillbaka till stockholm om några månader") och du kanske inte vill eller känner för att försöka etablera dig i Lund.

Postat

Hur fan kan man köpa prylar för 12 000kr och glömma pop-filter!? 🤪

Postat

Jag tror nog det är dumt att gå in med inställningen att det bara är för en termin. Då kommer du bara göra saker halvhjärtat ("ska ju ändå tillbaka till stockholm om några månader") och du kanske inte vill eller känner för att försöka etablera dig i Lund.

Sant. Går in med inställningen att det är för evigt.

Kan inte riktigt komma ifrån att det känns jävligt trist att ha "slösat bort" tre terminer på att plugga här. Allt ska minsann göras halvdant.

Postat

Lax, Rabieshund hade alldeles för mycket att göra sade han och skulle inte hinna med att lägga pålägg framöver. Vad tycker du vi ska göra då?

Säg att han är en jäkla banger om han skippar! Han kan gott hitta tid, den lille skiten.

Jamen kör cello och dubba med din röst? Kanske oktaven ner?

Postat

Jamenvafan tycker jag pajat ur och renoverat tillräckligt många gånger alla redan. Ska det vara dags igen? Ja det kanske det är..

Fast hela grejen med att paja ur är att man alltid lär sig någonting på vägen. Nästa gång det händer vet du hur du ska tackla det. Om det ens kommer. Förhoppningsvis känner du igen signalerna och kväver allt i sin linda. Vinst!

Sorry... Jag förringar verkligen inte någons ångest om det låter så 😑

Postat

Kan inte riktigt komma ifrån att det känns jävligt trist att ha "slösat bort" tre terminer på att plugga här. Allt ska minsann göras halvdant.

Förhoppningsvis kanske det inte går att få ihop en examen med bara sex sammanlagda terminer i och med universitetsbytet, så jag av nödvändighet blir kvar där längre än tre terminer. Sen vill jag ju läsa master också och så då förstås. Äsch, det där tar jag sen.

Postat

Sant. Går in med inställningen att det är för evigt.

Å andra sidan lär du ju få minst tre terminer i Lund vilket säkert kan bli fem terminer om du gör master där också.

Postat

Glada nyheter förresten: låten jag började på igår kväll lär fortfarande bra idag. Plus att jag gjorde den ännu bättre.

😎

"Ännu bättre" är en chansning. Det kan vara den detaljen som låter "ännu sämre" imorgon.

Postat (redigerat)

Säg att han är en jäkla banger om han skippar! Han kan gott hitta tid, den lille skiten.

Jamen kör cello och dubba med din röst? Kanske oktaven ner?

Ja, håller me lite, går ju på en kvart att spela in det lilla typ. :rolleyes: Men är väl kanske så att han inte riktigt orkar göra sidoprojekt-grejer just nu bara.

Jag ska kolla på och testa alternativ då!

Redigerat av Memphis
Postat

Å andra sidan lär du ju få minst tre terminer i Lund vilket säkert kan bli fem terminer om du gör master där också.

Master är fyra terminer, så sju sammanlagt då. Och sen när jag har slut på CSN få en donation på 12 miljoner av Ingvar Kamprad så jag kan fortsätta plugga tills jag spyr.

Postat

Master är fyra terminer, så sju sammanlagt då. Och sen när jag har slut på CSN få en donation på 12 miljoner av Ingvar Kamprad så jag kan fortsätta plugga tills jag spyr.

jag är inte så bra på att räkna

Postat (redigerat)

Wow, alla skriver:

laxlaxlax,

Memphis,

Overkill,

Dingbats,

CHAE

Grymt. Längsta blomstrar. 😄

Redigerat av Memphis
k9 (oregistrerad)
Postat

Hörrudu.

Ta det lugnt?

Kan inte ens sova just nu.... så jag ska få flytta in i huset på fredag, eller gå i graven.. 😠

😆

Postat

Fast hela grejen med att paja ur är att man alltid lär sig någonting på vägen. Nästa gång det händer vet du hur du ska tackla det. Om det ens kommer. Förhoppningsvis känner du igen signalerna och kväver allt i sin linda. Vinst!

Jo, du har så rätt. Men det är konfliktfyllt att kväva vissa saker - som t.ex en skenande fantasi, som jag uppskattar och är motorn till låtar, bildkonst och annat men samtidigt stjäl energi och fokus från verkligheten när jag känner att den behövs. Typ på jobbet och i vardagen. Lyckas inte riktigt hitta nån bra balans där.

Jaojao

Postat

Jag ska kolla på och testa alternativ då!

Nej just fan, mitt ljudkort har lagt av för gott så kan inte spela in nått. 🙁 Har så jäkla otur med min tekniska utrustning verkligen, alltid något jävla problem. Hade en vän hit häromdagen och skulle spela in lite men så funkade det inte längre, blev så besviken.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.