Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Eller så går hela livet åt helvete! Det är faktiskt en reell möjlighet det också. Spännande.

Men det är ju ovissheten som är det roliga. Ungefär som med en trisslott.

Postat

Men det är ju ovissheten som är det roliga. Ungefär som med en trisslott.

Om min nyliga erfarenhet med trisslotter är något att gå på bådar det inte gott.

Fan vad sjukt ovärt om man genomlider ett helt liv i ständigt hopp om att det kommer att bli bättre om ett år, men utan att egentligen ha någon livslust utöver det. Typ som hela livet hittills.

Postat

Grejen me livet är att inte bara ge upp när allt fuckar sig och blir jävligt, sånt råkar man alltid utför. Bara man kör på och inte är nån vek kärring så blir saker bättre.

Postat (redigerat)

Ett styck bok med OSTIGA fantasyillustrationer av Boris Vallejo beställd hemåt. En av favoriterna:

Ah, Boris Vallejo har jag beskådat mycket av! En av bröderna var frälst i hans målningar, hade böcker och målade av så jag satt som liten ofta med och tittade på. Oerhört duktig tecknare det där.

Redigerat av Memphis
Postat

Hur ser eran ekonomi ut Killis/Pazo? Memphis med. Hur mycket studiemedel får ni i månan, hur mycket övriga inkomster, hur mycket fasta utgifter varje månad? För kollar på csn.se hur mycket jag kan få av dem om jag läser i Lund nästa vår, 8676 kr i månan. Med en hyra på kanske 3000-4000, kan man leva på det månntro...

Jag maxar också CSN så får samma som Killis, drygt 8 papp. Har nästan 4000 i hyra, exklusive el på 300kr/kvartal. Har inte fixat bostadsbidrag än, men tänker göra men kommer bara få 300-400kr. Jag brukar gå precis jämt ut varje månad, men orkar inte snåla übermycket hela tiden heller.

Postat

Det blir alltid bättre när man har det som sämst och när man har det bra så kan man få det bättre men när man har det bäst så kan det bara bli sämre men sånt händer aldrig så att jag är helt enkelt KUNG!

Postat

Att ryktet om den vid terminsstarten synnerligen svåra bostadsbristen i Lund får novischer att på förhand ge upp hoppet om bostad hos AFB tror inte Rolf Svensson.

– Vårterminen är mycket lugnare än höstterminen. Vanligtvis får alla novischer som söker bostad på våren plats. Det är hösten som är det stora problemet, säger han.

Det verkar kunna ordna sig på den fronten då.

Postat

Japp de tror det. Det var kanske därför som jag hade en så dålig dag ända tills jag satte i mig lite socker med. Är så stressad att jag får för mycket adrenaliner istället för blodsocker tydligen...

Låter skumt jag tror det var så sköterskan sa. Jag hörde bara diabetes sedan så vart det bla bla bla i mina öron... för jag var tvungen att ringa tio samtal till, skynda mig till huset, gå och handla hundmat, betställa de prylar jag behöver för att kunna jobba med min nya låt, tvätta kläder och göra en massa småsaker till..

Hörrudu.

Ta det lugnt?

Postat

Dingis, kan fråga runt efter bostad åt dig i Lund. När det börjar närma sig. Eller i Malmö om du vill pendla. Mina kontaktnät brukar dock funka på kortare varsel än åtta månader.

Kan introducera dig till lite folk också när du väl är här nere om du vill.

Postat

Hörrudu.

Ta det lugnt?

håller med. k9 för faen, ta't lugnt. Du jobbar på en massiv hjärtinfarkt om du fortsätter att stimma upp dig.

Sagt i all välmening.

Postat

Dingis, kan fråga runt efter bostad åt dig i Lund. När det börjar närma sig. Eller i Malmö om du vill pendla. Mina kontaktnät brukar dock funka på kortare varsel än åtta månader.

Kan introducera dig till lite folk också när du väl är här nere om du vill.

Tack! 🙂 Jättesnällt! Skönt att inte vara helt lost!

Som jag förstår det efter att ha läst runt lite så ska man ha en väldig otur om man inte får bostad den "ordinarie vägen" om man söker till våren. Det är till hösten det är problem. Men man vet ju aldrig!

Postat

Ja de ä då ett som e sant.

Jaså?

Själv är jag lugn som en filbunke... ÄR det något fel på mig då? Hmmm... "Hej längsta! Jag är en kille på 32 vintrar som har ett problem..." etc etc.

Hur multiciterar man? Det går inget vidare för mig att göra det har jag märkt.

Postat

Jaså?

Själv är jag lugn som en filbunke... ÄR det något fel på mig då? Hmmm... "Hej längsta! Jag är en kille på 32 vintrar som har ett problem..." etc etc.

Jag är också väldigt ostressbar. Lugn och harmonisk lugn iaf.

Multicitat tror jag inte funkar. Funkar inte för mig heller.

Postat (redigerat)

Du trycker på multipliceraknappen på de inlägg du vill citera, sedan klickar du på "Svara"-knappen längst ner på sidan.

edit, vet inte var "vitera" betyder. 🤪

Redigerat av Memphis
Postat

Jag är också väldigt ostressbar. Lugn och harmonisk lugn iaf.

Multicitat tror jag inte funkar. Funkar inte för mig heller.

Du trycker på multipliceraknappen på de inlägg du vill citera, sedan klickar du på "Svara"-knappen längst ner på sidan.

edit, vet inte var "vitera" betyder. 🤪

WOW! Täääck Memph! 🥰

Postat (redigerat)

WOW! Täääck Memph! 🥰

Det är sånt man kallar raketforskning. 😛

Var så lite!

Redigerat av Memphis
Postat

Jaså?

Grattis! Själv kan jag inte längre säga att jag är filbunke. Det är synd. Har alltid sett stort värde i det. Försöker men vet att jag inte lyckas.

För mycket projekt, för mycket förväntningar, för orolig själ och för lågt till tak i huvudet.

Postat (redigerat)

Åh, akademisk kvart! Det känns så ostudentigt att inte ha det i Stockholm.

Bah!!! Fuck "akademisk kvart". Gymnasial halvtimme är mer coolt!

Redigerat av CHAE
Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.