SadamJR Postat 29 april 2011 Postat 29 april 2011 Jag tror han glömde bort det och fastnade i att göra egna låtlistor: -Det var bättre förr -Bättre än Längstalistan -Steely Dan samt Steely Dan Just det. Får fundera på om jag har nåt att bidra med till längstalistan.
laxlaxlax Postat 29 april 2011 Postat 29 april 2011 Allt väl med lax då? Jovars, tackar som frågar. Själv?
laxlaxlax Postat 29 april 2011 Postat 29 april 2011 (redigerat) Just det. Får fundera på om jag har nåt att bidra med till längstalistan. Så i grunden genomtänkt behöver det väl ändå inte vara? Det är inget som kommer huggas i sten, låtar går att ta bort och det är bara fem-sex personer i längsta som lyssnar på den. 🙂 Redigerat 29 april 2011 av laxlaxlax
laxlaxlax Postat 29 april 2011 Postat 29 april 2011 (redigerat) Halli hallå, låt bollen gå, högt upp i det blå, innan klockan slår två! Redigerat 29 april 2011 av laxlaxlax
laxlaxlax Postat 29 april 2011 Postat 29 april 2011 Och nu kom gymnastiklärarstudenterna och fyllde rummet med sin härliga aura. yeeessssss
laxlaxlax Postat 29 april 2011 Postat 29 april 2011 (redigerat) Ett moodboard a la "säg det med djur" för de som behöver visuell hjälp att leva sig in i gymnastiklärarstudenternas aura: *** ...Och min reaktion när jag sitter och försöker skriva arbete här i datasalen: Redigerat 29 april 2011 av laxlaxlax
SadamJR Postat 29 april 2011 Postat 29 april 2011 Så i grunden genomtänkt behöver det väl ändå inte vara? Det är inget som kommer huggas i sten, låtar går att ta bort och det är bara fem-sex personer i längsta som lyssnar på den. 🙂 Hur gör man för att ta bort låtar?
laxlaxlax Postat 29 april 2011 Postat 29 april 2011 Hur gör man för att ta bort låtar? klicka på låten. Tryck på delete på tangentbordet. Ibland förkortas den med "dlt" och brukar sitta på högersidan av tangentbordet.
laxlaxlax Postat 29 april 2011 Postat 29 april 2011 (redigerat) Hur gör man för att lägga in låtar? Klicka på den här texten" så öppnas listan efter du tillåtit din webläsare att ansluta till spotify. Klicka på +Subscribe uppe under titeln på listan. Nu hamnar texten "Best of längsta" till vänster i spotifyfönstret. Dessutom är den grönblå, vilket betyder att den är kollaborativ. Alla kan lägga till och ta bort låtar. Den kommer ligga kvar där på ditt spotifyprogram. Sök nu efter någon artist eller låt i sökfönstret uppe till vänster. När du fått ett resultat du gillar osv, kan du klicka på låten, hålla inne knappen, och dra den till texten "best of längsta". Släpp musknappen. Nu har du lagt in en låt i spellistan "best of längsta". Klicka på listan så ser du den i slutet. Redigerat 29 april 2011 av laxlaxlax
debatt Postat 29 april 2011 Postat 29 april 2011 🙂 Nu ska jag städa. Undrar om det är imorgon eller i övermorgon som trafiken är störd. Det är i övermorgon va, på Första Maj?
k9 (oregistrerad) Postat 29 april 2011 Postat 29 april 2011 🙂 Nu ska jag städa. Undrar om det är imorgon eller i övermorgon som trafiken är störd. Det är i övermorgon va, på Första Maj? ja det borde vara första maj som det är så... fast här i Ludvika firar det ju "Sista april" haha
Linus Postat 29 april 2011 Postat 29 april 2011 Du menar att du inte sett någon av filmerna?? 😮 Jag har varken läst eller sett Harry Potter. Förutom de små klipp jag blivit matat med i hemelektronikkedjornas tv-apparater.
debatt Postat 29 april 2011 Postat 29 april 2011 Min telefon stänger av sig själv närsomhelst. Men förut var det ännu värre, då satte den igång sig själv. Ufo? Jag kokar Spaghetti Bolognese.
debatt Postat 29 april 2011 Postat 29 april 2011 Jag har en massa röda prickar i gommen. Tandköttet är helt vitt på insidan (!) 😳 Gommen är gul. Konstigt.
debatt Postat 29 april 2011 Postat 29 april 2011 Kommissarie Frost på Kanal 9 ska jag se ikväll kl 21. Tvätta i tvättstugan ska jag göra mellan kl 16-21. Nu ska jag kl 15 äta lundag.
debatt Postat 29 april 2011 Postat 29 april 2011 Jag trodde jag var ensam i hela Sverige om att inte ha sett eller läst Harry Potter. Ingen jag känner har inte gjort det.
debatt Postat 29 april 2011 Postat 29 april 2011 Fast... egentligen hatar jag sådana dubbla negationer som jag just skrev. Man fattar inte vad de betyder förrän man läst dem 18 gånger.
CHAE Postat 29 april 2011 Postat 29 april 2011 (redigerat) Jag har en massa röda prickar i gommen. Tandköttet är helt vitt på insidan (!) 😳 Gommen är gul. Konstigt. Svamp? Edit: Karl-Johan eller trattkantareller... Redigerat 29 april 2011 av CHAE
debatt Postat 29 april 2011 Postat 29 april 2011 Endera dagen ska jag köpa en ny Brotorp-kastrull på 2 liter från Anders Petter på Cervera. Och trägafflar och träslevar - det lär de ju ha där också.
debatt Postat 29 april 2011 Postat 29 april 2011 (redigerat) Svamp? Edit: Karl-Johan eller trattkantareller... Så var det för ett år sedan också, när mina röstproblem började. Men läkaren sa bara att det kunde vara mördarbakterier och att jag skulle hem och vila. Svalgprov, svamptest, blodprov - allt vägrade de göra. Av kostnadsskäl, sa de. Han ville att jag skulle hem fort som fan, för det kunde smitta. Redigerat 29 april 2011 av debatt
CHAE Postat 29 april 2011 Postat 29 april 2011 Så var det för ett år sedan också, när mina röstproblem började. Men läkaren sa bara att det kunde vara mördarbakterier och att jag skulle hem och vila. Svalgprov, svamptest, blodprov - allt vägrade de göra. Av kostnadsskäl, sa de. Han ville att jag skulle hem fort som fan, för det kunde smitta. Dude, seriöst: det är fan snudd på tjänstefel! 😮😠 Man skickar inte hem en pat. på stubben utan att FÖRST ta alla nödvändiga provtagningar (så att man bekräftar vad det är och om det överhuvudtaget ÄR smittsamt). Helvete, det var som när jag varit exponerad för TB; det vart en jävla massa provtagningar och lungrtg and whatnot. Sak samma när det misstänktes att jag varit utsatt för blodsmitta; akutpaketet (blodprov alltså), frågestund med berörd PAL (Patient Ansvarig Läkare). Falsk alarm i båda fallen men ändå: hela vårdmaskineriet drog igång som fan. Har du feber? Hur mår du rent allmänt?
debatt Postat 29 april 2011 Postat 29 april 2011 Dude, seriöst: det är fan snudd på tjänstefel! 😮😠 Man skickar inte hem en pat. på stubben utan att FÖRST ta alla nödvändiga provtagningar (så att man bekräftar vad det är och om det överhuvudtaget ÄR smittsamt). Helvete, det var som när jag varit exponerad för TB; det vart en jävla massa provtagningar och lungrtg and whatnot. Sak samma när det misstänktes att jag varit utsatt för blodsmitta; akutpaketet (blodprov alltså), frågestund med berörd PAL (Patient Ansvarig Läkare). Falsk alarm i båda fallen men ändå: hela vårdmaskineriet drog igång som fan. Har du feber? Hur mår du rent allmänt? Seriöst svar: Det är många år sedan jag kunde få en röntgen, mr eller svalgodling eller ett blodprov utfört. Det är INGEN som föreslår det nuförtiden. Vanligaste fråga jag får hos läkare är, "vad tror du att det är?" Ett exempel: hade slagit i min tå illa i mörkret under natten och den var rejält svullen, värkte en del. Jag ville ha röntgen, men hon vägrade och sa att den omöjligt kunde vara bruten, för då skulle jag reagera när hon rörde, vred och drog i den. Jag var tjatig och ville ändå ha röntgen, sa att jag inte kunde böja den som jag ville. Nej, men det beror ju bara på att den den är svullen. Den kan omöjligt vara bruten, för då hade du haft mer ont. Hur vet du om jag har ont? sa jag. Sånt märks, sa hon. Jag vägrade lämna rummet, fick en slätröntgen. Hon var helt chockad (!) när hon sett bilderna. Tån var diagonalt helt av från fästet i foten till längst ut på nageln. Hon föreslog steloperering (samma ställe som föreslog steloperering av multibrutet gitarrringfinger. Jag vägrade det bägge gångerna. Sjukgymnastikrehabilitering gjorde susen. Annat exempel: hade halsont för ett par år sedan. Läkaren frågar mig om det är halsfluss. Vet inte, sa jag. Han blir helt pissed off (!!) och ryter om jag borde veta det eftersom jag haft det 7 gånger redan. Provtagning då?, sa jag. Glöm det, sa han. Det gör inte vi, det är det ingen som gör nuförtiden!
Pico Postat 29 april 2011 Postat 29 april 2011 "Ett man och en kvinna, 55 och 44 år gamla bosatta i Robertsfors kommun åtalas för en mängd narkotikabrott och vapenbrott."
Recommended Posts