CHAE Postat 28 april 2011 Postat 28 april 2011 Du menar att du inte sett någon av filmerna?? 😮 Jag har sett en halv Potter-film. Hade tämligen svårt för den 😑 Men Emma Watson är ju jävligt fin numera 🥰
SadamJR Postat 28 april 2011 Postat 28 april 2011 Du menar att du inte sett någon av filmerna?? 😮 Har inte läst böckerna heller.
SadamJR Postat 28 april 2011 Postat 28 april 2011 Det var en gång en samling farbröder som spelade teater. Det var på den tiden då du sprang som en antilop på savannen eller ilade som jordekorre i Sibirien, från håla till håla. Solljuset var starkt och pälsen tätt. Faran var nära. Då framfördes den sketch där dessa farbröder vinklade vad som än sades till att vara onödigt lyx. Monty python.
Memphis Postat 28 april 2011 Postat 28 april 2011 Har inte läst böckerna heller. Har inte jag heller, e ju mycket lättare att se på filmer. 😄
debatt Postat 28 april 2011 Postat 28 april 2011 (redigerat) Har inte läst böckerna heller. Jag hade möjligen tänkt läsa böckerna för att studera dem ur ett författarperspektiv. Likadant med Sagan om ringen. Barbara Cartland också. Redigerat 28 april 2011 av debatt
SadamJR Postat 28 april 2011 Postat 28 april 2011 Jag hade möjligen tänkt läsa böckerna för att studera dem ur ett författarperspektiv. Likadant med Sagan om ringen. Barbara Cartland också. Tantsnusk är ute.
debatt Postat 28 april 2011 Postat 28 april 2011 Visste ni att ALLA förlag i Sverige som jag fått fram uppgifter om gått med förlust sedan 2006-2007? En del rätt rejält. Det skedde ett trendbrott vid den tidpunkten. Förmodligen måste de i högre grad anpassa sig till den nya tekniska utvecklingen med iPad, iPhone och andra mobiler, digitala downloads osv, tror ni inte? En del digitala förlag har ju uppstått numera också. Det är alltjämt väl dyrt att trycka böcker och även om förlagen har en regelbunden tryckerikontakt med rabatter så kostar det ändå en hel del. Att ge ut en bok är alltid ett riskprojekt.
debatt Postat 28 april 2011 Postat 28 april 2011 Av en boks intäkter så tar grafisk layout och tryckeri något mer än vad både förlaget får och vad författaren får. Jag går fortfarande i väntans tider. Kommer att återkomma.
Memphis Postat 28 april 2011 Postat 28 april 2011 Visste ni att ALLA förlag i Sverige som jag fått fram uppgifter om gått med förlust sedan 2006-2007? En del rätt rejält. Det skedde ett trendbrott vid den tidpunkten. Förmodligen måste de i högre grad anpassa sig till den nya tekniska utvecklingen med iPad, iPhone och andra mobiler, digitala downloads osv, tror ni inte? En del digitala förlag har ju uppstått numera också. Det är alltjämt väl dyrt att trycka böcker och även om förlagen har en regelbunden tryckerikontakt med rabatter så kostar det ändå en hel del. Att ge ut en bok är alltid ett riskprojekt. Förvånar mig inte. Lite samma sak som med skivförsäljningens förfall, men tror inte böcker kommer försvinna så väldigt mycket på många årtionden iaf.
SadamJR Postat 28 april 2011 Postat 28 april 2011 Tror du det? Jo. Har inte läst nåt bra tantsnusk på länge.
laxlaxlax Postat 28 april 2011 Postat 28 april 2011 Oj då får jag inte dricka mer i dag då.... 😱 Motionerar du hårt? Svettats mycket? Fem liter är en jäkla massa vatten.
CHAE Postat 28 april 2011 Postat 28 april 2011 (redigerat) Finns Bibeln till iPad? Bibeln 3D vore onekligen en intressant upplevelse 😑 FEEL the 39 lashes... TOUCH the Red Sea... and CARESS the Beast from the Book of Revelations... All this and much, much more in James Cameron's... "Bible 3D - in your faces, Jews!" Redigerat 28 april 2011 av CHAE
laxlaxlax Postat 28 april 2011 Postat 28 april 2011 Sadam, ser inte dina låtar i längsta-listan på spottan. Lade du till?
Memphis Postat 28 april 2011 Postat 28 april 2011 Sadam, ser inte dina låtar i längsta-listan på spottan. Lade du till? Jag tror han glömde bort det och fastnade i att göra egna låtlistor: -Det var bättre förr -Bättre än Längstalistan -Steely Dan samt Steely Dan
Memphis Postat 28 april 2011 Postat 28 april 2011 (redigerat) Jag har som du nog såg lagt till två låtar, som jag blivit helt förälskad i. Redigerat 28 april 2011 av Memphis
debatt Postat 28 april 2011 Postat 28 april 2011 Vad är Längstalistan för nåt?? Jag tror, Memph, att dina barnbarn kommer att fråga dig vad en bok var för något. Så "utför" kommer det att gå.
Memphis Postat 28 april 2011 Postat 28 april 2011 Vad är Längstalistan för nåt?? Har du inte hängt med alls, vi har ju snackat om Spotify hela tiden. 😛 En "öppen" lista så alla kan vara med och lägga till låtar. Jag tror, Memph, att dina barnbarn kommer att fråga dig vad en bok var för något. Så "utför" kommer det att gå. Intressant tanke, men så fort kommer det inte gå, inte för att jag tänkt skaffa barn snart eller så men det finns många fördelar med böcker jämfört med läsplattor. Men om sådär 100 år kanske. Då tror jag man har genomskinliga pappertunna läsplattor som man kan rulla/vika ihop.
Memphis Postat 28 april 2011 Postat 28 april 2011 Nu måste jag sova, ska upp kl 7, sedan till hemstaden, besöka ett maskinföretag och titta på deras verksamhet och prata med ingenjörer, sedan dra hem till familjen och fira lillebrorsan som fyller år. Grillning vid havet, ska bli schysst.
debatt Postat 28 april 2011 Postat 28 april 2011 Har du inte hängt med alls, vi har ju snackat om Spotify hela tiden. 😛 Vad är Spotify för nåt?
Jetblack Postat 28 april 2011 Postat 28 april 2011 Har suttit och jobbat med några låtar som lät apa. Nu rockar de fett. Nu kan jag sova gott.
k9 (oregistrerad) Postat 28 april 2011 Postat 28 april 2011 Bläääh! Ska upp tidigt i morgon och har inte gott ner ännu... fastnade vid sjön i natt igen. Så jävla mysigt med eld och gitarr... Men det blir så omysigt att vakna om några timmar..
Recommended Posts