Memphis Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 Hoppsan. Nu fick jag ett flörtigt mail av en annan på bildprogrammet som var där när jag satt och skulpterade idag. "Ämne: hej 🙂 Glömde säga till dig idag att du gör visst nytta! Genom att gå runt med ett sött leende på läpparna! =)" Here we go again. 😄 (förlåt, kunde inte låta bli. 😱 )
Memphis Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 (redigerat) Lyssnade lite på imogen heap som är så hajpad här. Acapella med vocoder. Ah, Hide and seek! Efter du nu hört den låten, står du fortfarande fast vid att det inte gjorts något nyskapande inom musik de senaste 30 åren eller vad det var? Redigerat 27 april 2011 av Memphis
laxlaxlax Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 (redigerat) Here we go again. 😄 (förlåt, kunde inte låta bli. 😱 ) Åh, hon är inte alls min kopp te på det sättet. Tyvärr. Lade till två nya låtar på listan, frexten. Din tur! Redigerat 27 april 2011 av laxlaxlax
laxlaxlax Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 !! Är hon söt? Definitivt söt, skulle gärna känna hur hennes läppar känns. Men inte rätt virke att bygga ett hus med, om man säger så.
Dingbats Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 sitter du och ... proddar.. ikväll? Nej, men räknade just takterna till en låt jag ska spela in imorgon, och kom upp i 3:30. Och då ska det till ett outro på det som är mellan en halv och en minut.
SadamJR Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 Ah, Hide and seek! Efter du nu hört den låten, står du fortfarande fast vid att det inte gjorts något nyskapande inom musik de senaste 30 åren eller vad det var? Jo, den lät lite ovanlig, men sen lyssna jag på några andra låtar som var vanlig trallpop. Vocoderacapella gjorde laurie andersson för 25 år sen, oh superman.
Dingbats Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 Definitivt söt, skulle gärna känna hur hennes läppar känns. Men inte rätt virke att bygga ett hus med, om man säger så. Man behöver ju inte bygga hus med alla tjejer man träffar heller. Det finns annat att hitta på tillsammans.
Memphis Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 Åh, hon är inte alls min kopp te. Tyvärr. Okej, sånt märker man oftast direkt ja. Lade till två nya låtar på listan, frexten. Din tur! Lyssnar redan. Rätt bra men inte riktigt min kopp, Soft Power var lite för Psykadelisk typ.
Memphis Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 Jo, den lät lite ovanlig, men sen lyssna jag på några andra låtar som var vanlig trallpop. Vocoderacapella gjorde laurie andersson för 25 år sen, oh superman. Ja, det är väl den som sticker ut mest av hennes låtar. Lyssnade du på Längsta-listan? Du vill inte vara med och lägga till låtar då?
Dingbats Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 Om Little Wings finns på spottan borde ni lyssna på honom. Senaste skivan är Black Grass. Kommer nog hamna på årsbästa. Lyssna på låten How Come?.
Memphis Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 (redigerat) Din tur! Va lustigt, lyssnade på två låtar i en av mina listor och de började på exakt samma ackord på piano med exakt samma ljud, liknande spel också. Lade till dom låtarna. Mad world känner du nog till förstås. Redigerat 27 april 2011 av Memphis
Memphis Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 Så den fanns. Vackert. Så du ska inte gå emot dina principer lite och skaffa spotify då? 😄
Dingbats Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 Trodde länge Mad World var en REM-låt, men det är ju han Michael Andrews som har gjort soundtracket till Me and you and everyone we know + nån till.
Dingbats Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 Så du ska inte gå emot dina principer lite och skaffa spotify då? 😄 Det vore ju en tämligen onödig anledning, i och med att jag har alla hans skivor på min hårddisk.
Dingbats Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 27 bast är ju ingenting. Hon optikern som jag var lite tänd på i höstas var 26.
Memphis Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 Lax, jag lade till en lite mer fartfylld låt, har mest bidragit me softa låtar, jag är ju inte bara en mjukis. Du sade att du gillade rap, så blev glad och skön låt med Fort Minor.
laxlaxlax Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 La upp "Dear Eloise" av Hollies med tanke på dur/moll-växlingen i Mad world. ' Lyssna bara på introt förresten. Låten är hemsk.
laxlaxlax Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 cause i'm a creeeeeeeeeeeeep Du får inte vara med och leka om du inte skaffar spotify, dingobert!
Dingbats Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 Du får inte vara med och leka om du inte skaffar spotify, dingobert! Villjante heller! Kom bara att tänka på den låten. Snacka om att överanvända C-dur C-moll-växlingen.
SadamJR Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 Ja, det är väl den som sticker ut mest av hennes låtar. Lyssnade du på Längsta-listan? Du vill inte vara med och lägga till låtar då? Fick upp listan men hann inte lyssna. Vet inte hur man spar en sån där lista.
laxlaxlax Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 Villjante heller! Kom bara att tänka på den låten. Snacka om att överanvända C-dur C-moll-växlingen. Mad world och dear eloise är C-moll till F.
Dingbats Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 Mad world och dear eloise är C-moll till F. Det är mer okej. Annars är ju mollsubdominant en klassiker. D Dmaj7 A Am, typ.
laxlaxlax Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 Skulle vara nice, roligt, trevligt, att höra "Believe" med Cher utan vocoder.
Recommended Posts