Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hoppsan. Nu fick jag ett flörtigt mail av en annan på bildprogrammet som var där när jag satt och skulpterade idag.

"Ämne: hej 🙂

Glömde säga till dig idag att du gör visst nytta!

Genom att gå runt med ett sött leende på läpparna! =)"

Here we go again. 😄

(förlåt, kunde inte låta bli. 😱 )

Annons
Postat (redigerat)

Lyssnade lite på imogen heap som är så hajpad här. Acapella med vocoder.

Ah, Hide and seek! Efter du nu hört den låten, står du fortfarande fast vid att det inte gjorts något nyskapande inom musik de senaste 30 åren eller vad det var?

Redigerat av Memphis
Postat (redigerat)

Here we go again. 😄

(förlåt, kunde inte låta bli. 😱 )

Åh, hon är inte alls min kopp te på det sättet. Tyvärr.

Lade till två nya låtar på listan, frexten. Din tur!

Redigerat av laxlaxlax
Postat

sitter du och ... proddar.. ikväll?

Nej, men räknade just takterna till en låt jag ska spela in imorgon, och kom upp i 3:30. Och då ska det till ett outro på det som är mellan en halv och en minut.

Postat

Ah, Hide and seek! Efter du nu hört den låten, står du fortfarande fast vid att det inte gjorts något nyskapande inom musik de senaste 30 åren eller vad det var?

Jo, den lät lite ovanlig, men sen lyssna jag på några andra låtar som var vanlig trallpop. Vocoderacapella gjorde laurie andersson för 25 år sen, oh superman.

Postat

Definitivt söt, skulle gärna känna hur hennes läppar känns. Men inte rätt virke att bygga ett hus med, om man säger så.

Man behöver ju inte bygga hus med alla tjejer man träffar heller. Det finns annat att hitta på tillsammans.

Postat

Åh, hon är inte alls min kopp te. Tyvärr.

Okej, sånt märker man oftast direkt ja.

Lade till två nya låtar på listan, frexten. Din tur!

Lyssnar redan. Rätt bra men inte riktigt min kopp, Soft Power var lite för Psykadelisk typ.

Postat

Jo, den lät lite ovanlig, men sen lyssna jag på några andra låtar som var vanlig trallpop. Vocoderacapella gjorde laurie andersson för 25 år sen, oh superman.

Ja, det är väl den som sticker ut mest av hennes låtar. Lyssnade du på Längsta-listan? Du vill inte vara med och lägga till låtar då?

Postat

Om Little Wings finns på spottan borde ni lyssna på honom. Senaste skivan är Black Grass. Kommer nog hamna på årsbästa. Lyssna på låten How Come?.

Postat (redigerat)

Din tur!

Va lustigt, lyssnade på två låtar i en av mina listor och de började på exakt samma ackord på piano med exakt samma ljud, liknande spel också. Lade till dom låtarna. Mad world känner du nog till förstås.

Redigerat av Memphis
Postat

Trodde länge Mad World var en REM-låt, men det är ju han Michael Andrews som har gjort soundtracket till Me and you and everyone we know + nån till.

Postat

Så du ska inte gå emot dina principer lite och skaffa spotify då? 😄

Det vore ju en tämligen onödig anledning, i och med att jag har alla hans skivor på min hårddisk.

Postat

Lax, jag lade till en lite mer fartfylld låt, har mest bidragit me softa låtar, jag är ju inte bara en mjukis. Du sade att du gillade rap, så blev glad och skön låt med Fort Minor.

Postat

Du får inte vara med och leka om du inte skaffar spotify, dingobert!

Villjante heller! Kom bara att tänka på den låten. Snacka om att överanvända C-dur C-moll-växlingen.

Postat

Ja, det är väl den som sticker ut mest av hennes låtar. Lyssnade du på Längsta-listan? Du vill inte vara med och lägga till låtar då?

Fick upp listan men hann inte lyssna. Vet inte hur man spar en sån där lista.

Postat

Mad world och dear eloise är C-moll till F.

Det är mer okej.

Annars är ju mollsubdominant en klassiker.

D Dmaj7 A Am, typ.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.