SadamJR Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 Saddam, har du kollat in Längsta-listan då? Det där var nån laxlista.
CHAE Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 Varför har du inte det? edit, just ja. 🥰 Jag...jag vet faktiskt inte. Är för gammal (m a o rädd för utveckling och progressiv framåtanda). Det har liksom aldrig blivit av. Eller... För att jag skulle bli rädd över att lyssna på alla andra som är så sjukt mycket bättre på att skapa musik (inkl. grymma texter) så jag lägger ned mitt skapande helt och hållet.
Dingbats Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 50% pallar inte, 50% ingen aning. Men jag kan väl raljera lite ändå, Åldersgrejjen kanske bara är en bortförklaring. Kanske hade jag föreställt mig henne som något annat, som kär i kärleken. Du vet. Eller så såg jag något jag inte gillade. Bred nacke, dålig stil på kläderna eller så.. Det blir jag så less på.. Alltså inte på henne. Men att jag tycker så, att jag liksom avfärdar henne på det yttre. Så jäkla tråkigt. Så trött på idealet som fan inte finns i verkligheten. Vet inte hur det blev så. Kanske att bli förföljd av reklampelarna runt staden med långbenta donnor, alltid leende och med ungdomlig hy. Känner mig så jävla kass som märker att jag svalt den grejjen. Bah. Nej, nu känner jag att det är dags att inte bry mig en stund. Det är du och jag, Overkill. [deppig] Hmm. Men när har någon någonsin blivit förälskad på riktigt i ett objekt man är besatt i sådär? Det känns som det är dömt att dö. Så fort man märker att något litet inte stämmer med idealet spricker allt. Man behöver inte bli less på alla tjejer för det. Ge upp besattheten men fortsätt vara öppen för om något händer av sig självt.
Memphis Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 Jag...jag vet faktiskt inte. Är för gammal (m a o rädd för utveckling och progressiv framåtanda). Det har liksom aldrig blivit av. Eller... För att jag skulle bli rädd över att lyssna på alla andra som är så sjukt mycket bättre på att skapa musik (inkl. grymma texter) så jag lägger ned mitt skapande helt och hållet. Det innebär allså att du inte lyssnar på andras musik överhuvudtaget? CD, radio, TV, myspace? 😕 För musiken är ju inte "bättre" på Spotify liksom..
Memphis Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 (redigerat) Det där var nån laxlista. Ja, det var han som startade den. Och kanske mest han som lagt in låtar. 😄 men även jag och Loopis har delat med oss av musiktips, du kan ju se längst till höger vem som lagt in låten, lägg in du med! Redigerat 27 april 2011 av Memphis
laxlaxlax Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 Jaja jag kommer säkert bli betuttad i en ny brud typ imorgon. Det är minst lika störigt det. Jag gissar på österrike, Memphis. Eller tyskland eller schweiz. Nåt sånt land där i mitten. Eller något som var influerat av tysk arkitektur från 1500talet. Kyrkan ser protestantisk ut och byggd efter 1600 så då faller spanien och italien bort.
CHAE Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 Det innebär allså att du inte lyssnar på andras musik överhuvudtaget? CD, radio, TV, myspace? 😕 För musiken är ju inte "bättre" på Spotify liksom.. Jo, det gör jag men ganska ofta med samma tänk: "fan, det här är ju überbäst (prod/test/whatever). Det är lika bra att jag lägger ner för mina låtar kommer bara att vara ett "plopp" i kanten på ankdammen". Vem fan ska köpa det här liksom?" Börjar bli sömnig märker jag. Fast det har blivit myyyyycket bättre sedan jag började hänga här på allvar. Det är en sorts "go for it, man"-anda här som jag gillar 🙂
CHAE Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 Är det någon här som träffat på AF och Florian le Sage IRL? (sitter och glor igenom gamla forum-grältrådar, that's why)
Memphis Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 Jaja jag kommer säkert bli betuttad i en ny brud typ imorgon. Det är minst lika störigt det. Japp, du får säga till då. 😄 Jag gissar på österrike, Memphis. Eller tyskland eller schweiz. Nåt sånt land där i mitten. Eller något som var influerat av tysk arkitektur från 1500talet. Kyrkan ser protestantisk ut och byggd efter 1600 så då faller spanien och italien bort. Det var nära lax! Rätt svar är: Frankrike. Nordvästra. Stad Dinan.
Neosus Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 Jo, det gör jag men ganska ofta med samma tänk: "fan, det här är ju überbäst (prod/test/whatever). Det är lika bra att jag lägger ner för mina låtar kommer bara att vara ett "plopp" i kanten på ankdammen". Vem fan ska köpa det här liksom?" Börjar bli sömnig märker jag. Fast det har blivit myyyyycket bättre sedan jag började hänga här på allvar. Det är en sorts "go for it, man"-anda här som jag gillar 🙂 Alltså man gör inte musik för att få sälja dyrt till folk... ...så gör musik och sälj billigt till längsta istället.
Dingbats Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 Ha! Ska du säga! Det är nyttigare att supa kål än sprit.
CHAE Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 Alltså man gör inte musik för att få sälja dyrt till folk... ...så gör musik och sälj billigt till längsta istället. Ett längsta co-op-projekt?
Memphis Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 Jo, det gör jag men ganska ofta med samma tänk: "fan, det här är ju überbäst (prod/test/whatever). Det är lika bra att jag lägger ner för mina låtar kommer bara att vara ett "plopp" i kanten på ankdammen". Vem fan ska köpa det här liksom?" Börjar bli sömnig märker jag. Fast det har blivit myyyyycket bättre sedan jag började hänga här på allvar. Det är en sorts "go for it, man"-anda här som jag gillar 🙂 Låter jättejobbigt att ha tanken "vem ska köpa det här". 😕 Fast antar att du menar typ "vem vill lyssna på det här". Förstår vad du menar iaf känslan att vilja lägga ner när man lyssnar på andras musik, har ofta brottats med sådana tankar men har på senare tid lyckats ersätta tanken med att bara bli inspirerad av annan musik och sedan skita i om det blir überbra. Har insett att jag inte är eller kan bli världsbäst, då är det lättare att bara kunna ha kul i att göra musik.
laxlaxlax Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 Det är nyttigare att supa kål än sprit. Samma man ska inte supa när man sitter i båt!
laxlaxlax Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 Jag gissar Grekland! bi-bi-bi-bi-bi! Rätt svar är Grekland! Nästa fråga är: Vem kände igen Lingo's ljudeffekter i textform? CHAE?
Memphis Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 Lade förresten till två sköna låtar i längstalistan. En instrumental med Bonono och så en annan soft.
CHAE Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 Låter jättejobbigt att ha tanken "vem ska köpa det här". 😕 Fast antar att du menar typ "vem vill lyssna på det här". Förstår vad du menar iaf känslan att vilja lägga ner när man lyssnar på andras musik, har ofta brottats med sådana tankar men har på senare tid lyckats ersätta tanken med att bara bli inspirerad av annan musik och sedan skita i om det blir überbra. Har insett att jag inte är eller kan bli världsbäst, då är det lättare att bara kunna ha kul i att göra musik. True, ja gborde skrivit "lyssna" istället.. men du hajade grejen iaf. Jag vet inte, i slutändan vill jag bara att folk ska lyssna och högst eventuellt ta det till sig. Har ett EP-släpp till hösten (inget skivbolag, förlag. Allt "hem"proddat och så vidare). Jag har lagt ner för mycket tid, energi och känslor på/i det projektet för att det bara ska vara "en kul grej". För mig har det där projektet blivit en viktig byggsten för mitt eget självförtroende.
Dingbats Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 Bonobo heter de. Det ska stå på grekiska i Grekland tycker jag.
laxlaxlax Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 Lade förresten till två sköna låtar i längstalistan. En instrumental med Bonono och så en annan soft. De rullar nu.
CHAE Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 Nästa fråga är: Vem kände igen Lingo's ljudeffekter i textform? CHAE? Lätt!!! High five!
Recommended Posts