Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Anledning: Kom in på restaurangen där jag brukade se mitt span. Ställde mig i kön och slentrianspanade mig omkring och tänkte på annat på vägen fram till beställningen. Kollade på de närmsta borden, förbi salladsbordet, ända nere vid slutet av rummet. Hon var inte där. Kolllade om den som stack fram bakom pelaren kan vara hon. Nej inte där heller. Hon stod bredvid mig i kön. Jag kunde vrålglo allt vad jag ville, hon pratade med kassörskan och jag hade allting i perfekt profil. Och.. det var inte samma sak. Hon var gammal. Nu såg jag att hon var gammal. Eller det kanske är så tjejjer i min ålder börjar se ut nu. Jag är 27, hon kanske är där nånstans också. Börjar bli vuxen. Inte vuxen som i inte längre ungdom men i vuxen som lite fårad, lite grov.. ni vet. Ungdomen är förbi. Kanske var det bara hon eller dagen som gjorde det men jag blev lite besviken, hade ändå peppat på henne. På ett litet drömslott.

Bummer

Annons
Postat

Anledning: Kom in på restaurangen där jag brukade se mitt span. Ställde mig i kön och slentrianspanade mig omkring och tänkte på annat på vägen fram till beställningen. Kollade på de närmsta borden, förbi salladsbordet, ända nere vid slutet av rummet. Hon var inte där. Kolllade om den som stack fram bakom pelaren kan vara hon. Nej inte där heller. Hon stod bredvid mig i kön. Jag kunde vrålglo allt vad jag ville, hon pratade med kassörskan och jag hade allting i perfekt profil. Och.. det var inte samma sak. Hon var gammal. Nu såg jag att hon var gammal. Eller det kanske är så tjejjer i min ålder börjar se ut nu. Jag är 27, hon kanske är där nånstans också. Börjar bli vuxen. Inte vuxen som i inte längre ungdom men i vuxen som lite fårad, lite grov.. ni vet. Ungdomen är förbi. Kanske var det bara hon eller dagen som gjorde det men jag blev lite besviken, hade ändå peppat på henne. På ett litet drömslott.

Så hur tror du jag har det?

Postat

Och vad tycker du om the residents? Hade dom egentligen bara till att skrämma iväg folk som inte ville gå hem på den tiden när jag fortfarande fick besök.

Gillar dem inte, tycker det är blajigt. Men trodde du gillade dem.

Postat

Hade du sagt något till henne om hon sett yngre ut?

Annars tycker jag generellt att folk brukar vara som snyggast runt 30.

Postat

Som jag alltså...

Postat

Gillar dem inte, tycker det är blajigt. Men trodde du gillade dem.

Lyssnade på ween på spotify. Körde början på 10 låtar och det lät som 10 olika band, men rätt bra. Residents låter alltid likadant, vilken skulle likheten va?

Postat

Lyssnade på ween på spotify. Körde början på 10 låtar och det lät som 10 olika band, men rätt bra. Residents låter alltid likadant, vilken skulle likheten va?

Barnslig humor och blaj.

Postat

Alltså det var nåt annat.. äh. Skit samma.

Postat

Barnslig humor och blaj.

The residents har ingen humor. Så du gillar inte ween heller? Där satte du mej på pottkanten med skägget i brevlådan.

Postat

The residents har ingen humor. Så du gillar inte ween heller? Där satte du mej på pottkanten med skägget i brevlådan.

Man måste ha humor.

Postat

Men... "go gubbe" säger man ju här även till andraklassare som spelar fotboll på skolgården eller damlaget!

Jo, jag vet, bara skoja lite.

Postat

Verkligheten skrämmer mig. Det blir aldrig som jag har tänkt det. Därför har jag slutat tänka och bara gör vad som faller mig in att göra.

..och nu sitter jag här och gör ingenting. 😳

Postat

Okej gubbs, liten lek då. Jag ger er tre bilder från samma stad. Gissa landet. (och fuska förstås inte me att kolla adressnamnet)

[bilder på okänd stad]

Vet inte, kan det vara Eskilstuna? ;P

Postat

Verkligheten skrämmer mig. Det blir aldrig som jag har tänkt det. Därför har jag slutat tänka och bara gör vad som faller mig in att göra.

..och nu sitter jag här och gör ingenting. 😳

Woot? Du fikar inte ens?

Postat (redigerat)

Loggade in på spotify idag men kunde inte komma på nåt att lyssna på.

Saddam, har du kollat in Längsta-listan då?

Redigerat av Memphis
Postat

Har inte Spotify 😊 Men säg att ni tycker om mig ändå 🥰

Postat

Va? Nej, säg.

50% pallar inte, 50% ingen aning. Men jag kan väl raljera lite ändå,

Åldersgrejjen kanske bara är en bortförklaring. Kanske hade jag föreställt mig henne som något annat, som kär i kärleken. Du vet. Eller så såg jag något jag inte gillade. Bred nacke, dålig stil på kläderna eller så..

Det blir jag så less på.. Alltså inte på henne. Men att jag tycker så, att jag liksom avfärdar henne på det yttre. Så jäkla tråkigt. Så trött på idealet som fan inte finns i verkligheten. Vet inte hur det blev så. Kanske att bli förföljd av reklampelarna runt staden med långbenta donnor, alltid leende och med ungdomlig hy. Känner mig så jävla kass som märker att jag svalt den grejjen.

Bah. Nej, nu känner jag att det är dags att inte bry mig en stund. Det är du och jag, Overkill.

[deppig]

Postat

Där ser man. Tråkigt att saker inte var som du väntat dig. 😕

Postat (redigerat)

Har inte Spotify 😊 Men säg att ni tycker om mig ändå 🥰

Varför har du inte det?

edit, just ja. 🥰

Redigerat av Memphis
Postat (redigerat)

[quote name='laxlaxlax' timestamp='1303934794' post='1221313'+

skadeskjuten dröm och depp

Fan mannen, deppa inte ihop över det där nu. Eller "jo" gör det. Ett litet tag. Sedan kommer du över det och går vidare som den sköning du är.

Redigerat av CHAE
Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.