SadamJR Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 Eller hur stor buffert man har. Tror att du blandar ihop nåt med nåt annat.
SadamJR Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 Angående att vara affektiv.. letade efter en synonym till ordet svag och fick detta som svar: http://synonymer.se/?query=svag Nån mer än jag som förlorar några pinnhål livslust efter att ha läst alla förslagen? 😄 Tror jag avstår.
SadamJR Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 Äre ipren man kan käka och fortfarande kunna supa efter? Då är det bättre med treo. Undvik framförallt alvedon. Tror jag.
debatt Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 Äre ipren man kan käka och fortfarande kunna supa efter? Det beror på vad du har för målsättning.
laxlaxlax Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 Internet är överskattat! Håller på med en byst av aristoteles i lera till farsan och letar förlaga till skulpturen. Det finns 183.000 bilder på byster av aristoteles på nätet. 20.000 på bysten i marmor som står vid hans födeleseort. Den jag valt som förlaga. Men efter 30 minuters letande kan jag konstatera att samtliga är fottade rakt framifrån. Ingen av dom är i profil. På sökningen "aristotles stagira statue" får jag 895 bilder. Inte en. enda. I profil. Arrrgh. Får väl gissa hur djupt hans bakhuvud var samt hur långt fram näsan går. Ingen verkar ju kunna motbevisa mig ändå.
CHAE Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 (redigerat) Internet är överskattat! Håller på med en byst av aristoteles i lera till farsan och letar förlaga till skulpturen. Det finns 183.000 bilder på byster av aristoteles på nätet. 20.000 på bysten i marmor som står vid hans födeleseort. Den jag valt som förlaga. Men efter 30 minuters letande kan jag konstatera att samtliga är fottade rakt framifrån. Ingen av dom är i profil. På sökningen "aristotles stagira statue" får jag 895 bilder. Inte en. enda. I profil. Arrrgh. Får väl gissa hur djupt hans bakhuvud var samt hur långt fram näsan går. Ingen verkar ju kunna motbevisa mig ändå. Han förlöstes med sugklocka så att han hade i princip bananskalle upp till fyraårsåldern. Näsan gick ända fram. Redigerat 27 april 2011 av CHAE
SadamJR Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 Nu är det en massa inloggade som inte skriver en rad igen. Själv har jag inte ett ord att säja men det har aldrig stoppat mej.
CHAE Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 Nu är det en massa inloggade som inte skriver en rad igen. Själv har jag inte ett ord att säja men det har aldrig stoppat mej. Massor och massor... 4 stycken (16.37) är väl inte några "massor".
laxlaxlax Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 Och vilken profil har näsan? Hur djupt sitter ögonen?
SadamJR Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 Massor och massor... 4 stycken (16.37) är väl inte några "massor". Nu skrev jag mitt inlägg 16.31 och då var det 8. Massor.
Memphis Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 (redigerat) Nu är det en massa inloggade som inte skriver en rad igen. Själv har jag inte ett ord att säja men det har aldrig stoppat mej. 😛 Va skönt att du muntrar upp mig här Saddam, är på pissigt humör då det går så trögt me plugget här. På vissa uppgifter skall man, när jag nu efteråt tittar i facit, anta vissa saker, som är omöjliga att komma på, vilket gör uppgiften mycket lättare, och så har man slösat bort nästan två timmar på en uppgift, bara att göra om. Då blir jag irriterad faktiskt. Redigerat 27 april 2011 av Memphis
SadamJR Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 YEEEEEEES! Sorry för rejvandet.. Är den från tiden?
Dingbats Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 Seriöst, fan vad gött. Nej, gött är det sgu ikke. Men trevligt bra roligt häftigt coolt najs osv.
SadamJR Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 😛 Va skönt att du muntrar upp mig här Saddam, är på pissigt humör då det går så trögt me plugget här. På vissa uppgifter skall man, när jag nu efteråt tittar i facit, anta vissa saker, som är omöjliga att komma på, vilket gör uppgiften mycket lättare, och så har man slösat bort nästan två timmar på en uppgift, bara att göra om. Då blir jag irriterad faktiskt. Du måste va jävligt låg om du blev gladare av det där.
Memphis Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 Du måste va jävligt låg om du blev gladare av det där. haha. 😛 Ja, kan man säga. Tänkte lyxa till mig en kebabrulle bara för det.
Memphis Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 (redigerat) Ja, kan man säga. Tänkte lyxa till mig en kebabrulle bara för det. Tröstätande kallas det. 😄 Redigerat 27 april 2011 av Memphis
laxlaxlax Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 (redigerat) Är den från tiden? Nej. det fanns ett original i brons där han suttit modell, men det förstördes senare i rom. Det finns massa byster och målningar av aristoteles från olika tider. Och för det mesta ser han olika ut beroende på vad modet för tiden, hur upphovsmannen trodde han såg ut och bilden av en filosof osv i tiden var osv.. Men vem vet egentligen vad som är sant? Han är ju död. Hursomhelst valde jag den här versionen. Tror den är mest troligast - den gjordes som kopia efter bronsstatyn som senare förstördes. Aristoteles levde fortfarande och han som gjorde den, Lysippus, kände Aristoteles och var hans vän. Så den tycker jag är rimligast att vara lik. Och dessutom fin och har bra proportioner. Det säger ju inget om sanningen men däremot något om skönheten i statyn. Redigerat 27 april 2011 av laxlaxlax
laxlaxlax Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 Nej, gött är det sgu ikke. Men trevligt bra roligt häftigt coolt najs osv. Ah, just det. Ska försöka tänka på det. Men det sitter djupt det där ordet..
Memphis Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 Nej. det fanns ett original i brons där han suttit modell, men det förstördes senare i rom. Det finns massa byster och målningar av aristoteles från olika tider. Och för det mesta ser han olika ut beroende på vad modet för tiden, hur upphovsmannen trodde han såg ut och bilden av en filosof osv i tiden var osv.. Men vem vet egentligen vad som är sant? Han är ju död. Hursomhelst valde jag den här versionen. Tror den är mest troligast - den gjordes som kopia efter bronsstatyn som senare förstördes. Aristoteles levde fortfarande och han som gjorde den, Lysippus, kände Aristoteles och var hans vän. Så den tycker jag är rimligast att vara lik. Lax, du får mer än gärna posta en bild på den när du är klar! Vore kul att se.
laxlaxlax Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 (redigerat) Lax, du får mer än gärna posta en bild på den när du är klar! Vore kul att se. Gjorde nyss en för att lära mig skillsen i lera innan jag gav mig på det riktiga projektet.. kan fotta den så länge. brb. EDIT: Nepp. Hade visst inte kameran med som jag trodde. Får bli en annan gång. Men jag ska fotta den färdiga o visa dig. Redigerat 27 april 2011 av laxlaxlax
Recommended Posts