Dingbats Postat 21 april 2011 Postat 21 april 2011 Nä med sms. Tror jag börjar skattefiffla först nästa år, det verkar så krångligt.
debatt Postat 21 april 2011 Postat 21 april 2011 Haha! Kunde inte låta bli att posta i val tråden... synd att jag missade den då det brann i huset... Vilken valtråd?????
Dingbats Postat 21 april 2011 Postat 21 april 2011 varför inte via intööörnet? Ska man ha e-legitimation och sånt där tjafs.
debatt Postat 21 april 2011 Postat 21 april 2011 (redigerat) Hur kommer det sig att de som gör uppdelningar av människan i olika raser inte har t.ex. ateist eller kristen som raser också? De har ju redan skiljt på muslim och jude menar jag. 🤪 Redigerat 21 april 2011 av debatt
debatt Postat 21 april 2011 Postat 21 april 2011 Ska man ha e-legitimation och sånt där tjafs. Ja, det är skit med det.
debatt Postat 21 april 2011 Postat 21 april 2011 Är det Skärtorsdag idag? Varför heter det Skärtorsdag?
laxlaxlax Postat 21 april 2011 Postat 21 april 2011 (redigerat) Hur kommer det sig att de som gör uppdelningar av människan i olika raser inte har t.ex. ateist eller kristen som raser också? De har ju redan skiljt på muslim och jude menar jag. Antar att du är retorisk, eller förstår du inte? Med religionsgruppen Jude och Muslim menas två olika visuella arketyper. Liksom asiat. En större samling genetiska egenskaper som yttrar sig i anatomi. Hursomhelst tycker jag man ska passa sig för ordet ras. Det är laddat. Säg folkgrupper istället. Och alltid när man pratar om ursprung tycker man ska påminna sig själv om likheterna mellan människor och inte skillnaderna. Redigerat 21 april 2011 av laxlaxlax
k9 (oregistrerad) Postat 21 april 2011 Postat 21 april 2011 Vilken valtråd????? Haha! Den om Valet 2010 inte om däggdjuret val...
debatt Postat 21 april 2011 Postat 21 april 2011 Antar att du är retorisk, eller förstår du inte? Med religionsgruppen Jude och Muslim menas två olika visuella arketyper. Liksom asiat. En större samling genetiska egenskaper som yttrar sig i anatomi. Hursomhelst tycker jag man ska passa sig för ordet ras. Det är laddat. Säg folkgrupper istället. Nej, jag förstår inte hur man kan vara så dum så man tror att judar eller muslimer ser ut på ett visst sätt. Lika lite som att kristna eller ateister ser ut på ett visst sätt. Djävla idioti.
k9 (oregistrerad) Postat 21 april 2011 Postat 21 april 2011 oj oj oj vad jag är hungrig nu skulle gå och tidigare, men då ringde Malin och ville bjuda på mat. 🥰 Jag tackade ja men sedan sa hon att hon inte ska vara hemma förs vid 3 tiden 😱😱😠😱🙁
Pazo Postat 21 april 2011 Postat 21 april 2011 Antar att du är retorisk, eller förstår du inte? Med religionsgruppen Jude och Muslim menas två olika visuella arketyper. Liksom asiat. En större samling genetiska egenskaper som yttrar sig i anatomi. Hursomhelst tycker jag man ska passa sig för ordet ras. Det är laddat. Säg folkgrupper istället. Och alltid när man pratar om ursprung tycker man ska påminna sig själv om likheterna mellan människor och inte skillnaderna. Finns ju genetiskt inte belägg för mänskliga raser heller så!
debatt Postat 21 april 2011 Postat 21 april 2011 Stjärtonsdag heter det väl? Askonsdagen var det inte igår iaf. Jag minns ett år när den låg dagen före Skärtorsdagen.
Dingbats Postat 21 april 2011 Postat 21 april 2011 Finns ju genetiskt inte belägg för mänskliga raser heller så! Det känns ändå helt jävla irrelevant. Man ser ju inte på folk vad de har för gener. Däremot ser man på folk hur de ser ut. Precis som man ser att en labrador ser annorlunda ut än schäfer. Därmed inte sagt att man behöver använda samma terminologi om det upprör folk så dant; vi säger ju att djur parar sig men människor knullar/pökar/gökar/nuppar/osv.
debatt Postat 21 april 2011 Postat 21 april 2011 Det känns ändå helt jävla irrelevant. Man ser ju inte på folk vad de har för gener. Däremot ser man på folk hur de ser ut. Precis som man ser att en labrador ser annorlunda ut än schäfer. Tänk vad lång en sådan lista skulle bli med ett sådant resonemang. Rödhåriga för sig, är det en ras? de med glasögon, de med ett missbildad finger, de med överbett... de med petrolblå Helly Hansen-jacka
k9 (oregistrerad) Postat 21 april 2011 Postat 21 april 2011 Nej, jag förstår inte hur man kan vara så dum så man tror att judar eller muslimer ser ut på ett visst sätt. Lika lite som att kristna eller ateister ser ut på ett visst sätt. Djävla idioti. Det enda man kan se skillnad på är ju den klädsel och de attiraljer som medvetet bärs för att visa vilken religion man tillhör. Förövrigt så läggs för mycket tid på att diskutera skillnaden mellan religionerna snarare än likheten mellan de regionla kulturerna. En kristen kyrka i mellanöster har ju inte samma traditioner som vi är vana med från svenskakyrkan.
debatt Postat 21 april 2011 Postat 21 april 2011 Undrar var man får alla såna där smileys och figur-gifar ifrån. Undrar hur man sparar och för över dem till ett inlägg i en tråd. Det finns ju en del smileys annorstädes som är lite mer passande ibland.
k9 (oregistrerad) Postat 21 april 2011 Postat 21 april 2011 Undrar var man får alla såna där smileys och figur-gifar ifrån. Undrar hur man sparar och för över dem till ett inlägg i en tråd. Det finns ju en del smileys annorstädes som är lite mer passande ibland. Där dessa smileys fins är ju ofta ett bra ställe att ladda ner virus ifrån med... man får det liksom på köpet, sa flickan.
debatt Postat 21 april 2011 Postat 21 april 2011 Där dessa smileys fins är ju ofta ett bra ställe att ladda ner virus ifrån med... man får det liksom på köpet, sa flickan. Hörde nån gång på din låt som du ville få förbättrad. Tycker det låter som om du är 22. Fattar inte vad det skulle vara för fel på rösten?
laxlaxlax Postat 21 april 2011 Postat 21 april 2011 Nej, jag förstår inte hur man kan vara så dum så man tror att judar eller muslimer ser ut på ett visst sätt. Lika lite som att kristna eller ateister ser ut på ett visst sätt. Djävla idioti. Ja visst kan det vara idiotiskt. Men nog håller du med om att folk generellt kan ha föreställningar om hur en speciell grupp ser ut? Tänker inte att det alltid är dumt. Yttre tecken kan ju också bära andra budskap. Som uteliggaren jag intervjuade som berättade att han varit med i FNL på 70talet, något han sa att han inte skulle berätta för vem som helst, men han såg på hur jag klädde och betedde mig att jag inte såg ut som en högerpolis, så han vågade berätta.
k9 (oregistrerad) Postat 21 april 2011 Postat 21 april 2011 Hörde nån gång på din låt som du ville få förbättrad. Tycker det låter som om du är 22. Fattar inte vad det skulle vara för fel på rösten? 😕 Va? Vad hade det med citatet att göra? Och hur låter det som att jag är 22? Låter rösten som en 22 åring, eller är det det att jag vill ändra den? Men jag gillar verkligen inte min röst alls. Men med din uppmuntran så tänker jag fösöka komma överens med den nu. Så tack för igen för det. Kan ju vara så att jag heltenkelt har en bild av hur jag vill låta som inte stämmer in på hur jag faktiskt låter..
laxlaxlax Postat 21 april 2011 Postat 21 april 2011 Det enda man kan se skillnad på är ju den klädsel och de attiraljer som medvetet bärs för att visa vilken religion man tillhör. Eller biologiskt ursprung. Har man ett mellanöster-utseende är chansen stor att man kommer från en muslimsk tradition. Inte i betydelsen troende utan i betydelsen vilka seder och sätt att vara på man rör sig med. Precis som en svensk oftast vet vad julkalendern, påskkärringar, högerregeln, kösystem och brölopp innebär.
laxlaxlax Postat 21 april 2011 Postat 21 april 2011 Kan ju vara så att jag heltenkelt har en bild av hur jag vill låta som inte stämmer in på hur jag faktiskt låter.. Själv har jag heller ej aldrig gillat min röst, men tänker inte låta det hindra mig från att uttrycka saker.
k9 (oregistrerad) Postat 21 april 2011 Postat 21 april 2011 Ja visst kan det vara idiotiskt. Men nog håller du med om att folk generellt kan ha föreställningar om hur en speciell grupp ser ut? Vi föreställer oss ju tex att alla mellanöstern är muslimer, alla i asien är budister, indier är hinduer osv. Men det är på sätt och vis inte så konstigt med tanke på vart i världen vi lever. naturligtvis så vet ju de flesta av oss fördommarna oftast inte stämmer. En sak till om är rolig är ju när man träffar undantaget som bekräftar generaliseringen Jobbade ett tag med en flata som ar bilmekaniker och lite halv buth. Hon hade en polare som var bög och hårfrisör. Men de andra i deras gay krets hade mera "könstypiska" eller "könsneutrala" yrken, så bägge hatade att vara klichén i vissa sammanhang.
Recommended Posts