Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

En bit söderut för övrigt.

edit: Alltså inte i stan (enligt min mening). Har nog bara varit i frölunda (där tynnered ligger) en gång tror jag.

Redigerat av Overkill
Postat (redigerat)

donkeycolor.jpg

En första färgning. Ska snart på tuschning igen. Eller kol. Min spontana känsla är att det här håller på att gå åt helvete. Men jag kör en Disney.

Redigerat av laxlaxlax
Postat

En bit söderut för övrigt.

edit: Alltså inte i stan (enligt min mening). Har nog bara varit i frölunda (där tynnered ligger) en gång tror jag.

Klarar du av att jämföra med världens medelpunkt Stockholm?

Postat

En första färgning. Ska snart på tuschning igen. Eller kol. Min spontana känsla är att det här håller på att gå åt helvete. Men jag kör en Disney.

Jag tycker det artar sig!

Postat

Huddinge kanske? Ser ut så på karta iaf.

Jaha shit, men det är ju långt från stan. Pendeltågsförort. Om det nu är en giltig jämförelse. Jag trodde det kanske var som där jag bor (typ en kvart in till stan med tunnelbana, så spårvagn då).

Postat

donkeycolorkol.jpg

Lagt på kol. Ingen aning vad jag ska göra nu. Tror inte mer går. Kanske mer kontrast i deras kläder och figurer och lite mer tyngd i nedre delen av bilden med mer mörka valörer.. åsnan borde få en slagskugga också. Och kanske nåt mer i bakgrunden.

Postat (redigerat)

donkeysista.jpg

Så. Det var den sista versionen. Då kommer värderingen: Marginellt finare i verkligheten. Vattenfärg var megatrist idag. Det enda som var roligt var motivet.

EDIT: När jag stegar bakåt och tittar på de tidigare versionenerna ser jag att det var ett dumt misstag att ta fram rödkolet.

EDIT2: Jag har haft förlagor från boken "J. Barks's bilder" och åsnan från ett uppslagsverk över djur.

Redigerat av laxlaxlax
Postat (redigerat)

Jag gillar den, fast att döma av ansiktsfärgen har de absolut blivit allvarligt matförgiftade.

edit: nä, det får bli med ett m.

Redigerat av Fidden
k9 (oregistrerad)
Postat

Fan vilken ful målning.... jag skulle ha gjort. Gillar din skarpt dock..

Postat

Jaha. Tack antar jag. Får göra nytt försök nån annan gång i akryl eller nåt annat lite roligare medium.

Jag tycker iaf det var jättefint, oavsett hur roligt det var att måla den!

Dingis hur har det gått med smsen o så?

Igår sms:ade jag någon randomgrej som blev några sms fram och tillbaks, sen typ tio minuter senare sms:ar hon något som hade med en film vi såg att göra, som jag svarar på, sen hon, sen jag och sen svarade hon inte. Och det var det sista. Har inte sms:at något idag för jag vill ju inte vara påträngande, och dessutom lär hon ha fått mitt brev idag som jag skickade igår. Jag tänkte sms:a att jag hade en Blastoise bland mina pokémonkort, eller i värsta fall en Squirtle, för vi pratade om det lite där. Men så har jag ingen av dem, så jävla segt. Kanske ändå kommer på något att sms:a imorgon, men helst vill jag ju verkligen att hon ska sms:a mig något. Men samtidigt pratade vi lite om en annan gemensam internetbekant som hade hennes nummer (men bara träffat henne i fem minuter en gång, så jag har överläge), och hon sa att han brukade "skicka lite konstiga sms ibland". Inte negativt sagt, men ändå som att det var lite random. Och så vill jag ju inte att hon ska se mig.

För jag antar att det var så mycket detalj du ville ha.

k9 (oregistrerad)
Postat

Jag vet ungefär hur man håller en pensel, på tvären va? Men annars så har jag inge talang alls för att rita och måla.

Postat

Och så vill jag ju inte att hon ska se mig.

För jag antar att det var så mycket detalj du ville ha.

Haha klart, desto mer desto bättre.

Men du - har du tänkt på att konstiga sms kan betyda konstiga sms?

Postat

Haha klart, desto mer desto bättre.

Men du - har du tänkt på att konstiga sms kan betyda konstiga sms?

Ähm ja, det är väl det det betyder? Liksom? Jag vill inte att hon ska se mig som en som skickar konstiga sms ibland, jag vill att jag ska vara en som skickar sms ibland, och som hon skickar sms till ibland. Känns lite som att man är en sån där jobbig kille om man insisterar på att skicka framkrystade sms var tredje dag bara för att desperat försöka ha stadig kontakt, när hon aldrig initierar kontakt.

Nu har det ju inte gått alls så lång tid så jag kan säga att det förhåller sig så, men det finns ju risk för det.

k9 (oregistrerad)
Postat

Får nog gå och lägga mig nu.... trött redan. 😱

Postat

Konstigt sms = "Jag såg en vägg idag. Den var brun."

Alltså inte nåt som man har snackat om och gissar man har gemensamt intresse av.

Men nåväl, lite försiktighet har aldrig skadat. Sätter själv stort värde i det.

Postat

Konstigt sms = "Jag såg en vägg idag. Den var brun."

Alltså inte nåt som man har snackat om och gissar man har gemensamt intresse av.

Men nåväl, lite försiktighet har aldrig skadat. Sätter själv stort värde i det.

Ja, jag vet ju inte hur konstiga sms han skickar. Men typ mitt (ordagrant citerat från minnet) "Jag har börjat säga 'vad tusan' alldeles för mycket... (nästa steg är 'vad farao' och då är det illa)" är ju helt klart en potentiell "konstigt sms"-kandidat. Blastoise-grejen var tänkt att anknyta till något vi snackat om, men det sket sig ju på att det hade blivit en lögn. Sen finns det ju inte hur många ämnen som helst att greppa tag i.

Det är ju en svår balansgång mellan försiktig och osynlig.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.