Jump to content
Annons

Sequencer tjafs


Coffeemidget

Recommended Posts

FL suger fett i min värld... 😳

I alla fall minne och processorkraft...

De går åt som en karamell i grabbens mun...

Ofta så sväljer han dom hela...

Skämt å sido.. Som andra sagt innan så kwettar det

vad man använder. Det är slutprodukten som räknas..

Amatörer och proffesionella, dumt

EDIT: Skriver med tårna

hehehe... det där kan jag med all garanti hålla med om 100% 😛..

Men problemet brukar oftast vara hurdant pluginsen är programmerat ofast är det rikigt kasst så de drar för mkt 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag e inte helförtjust i den.. vocodern alltså, jag borde egentligen slava lite så jag får till ett bra sound på den, men hittils har de inte blitt nå vidare. Antingen så kan man inte höra va dom säger, eller så får man crossfejda å då låter de ju inte alls vocoderigt. 😳

Skulle vilja pröva nåra andra. håller dock med om att FL e processor tjuv om man bretar på med plugins.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag e inte helförtjust i den.. vocodern alltså, jag borde egentligen slava lite så jag får till ett bra sound på den, men hittils har de inte blitt nå vidare. Antingen så kan man inte höra va dom säger, eller så får man crossfejda å då låter de ju inte alls vocoderigt. 😆

Skulle vilja pröva nåra andra. håller dock med om att FL e processor tjuv om man bretar på med plugins.

mja mjo.. lite strul kan det vara.. men confar man den rätt.. så kan ljudet bli klockrent... dock använder jag hällre vocoders som t.ex Vokator som är helt underbar.

Det som är bra med fl studio är följande : Stepsequancern, sideboarden, playlisten, pianorollen och mixern.. dvs allt som hör till grund FL 🙂

Sen använder man bara FL som ett block och uppgraderar det med nya plugins.. det är det som konverterar FL Studio från nybörjar träsket till en mer profissionell nivå.

Skulle ja tro 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
"novelty K20 från Gävle i Gävleborgs län, Igår kl 16:20 

Men varför får man vibbarna av att man blir dissad om man pratar med en ”seriös” hemmastudiomusikproducent när man säger att man använder fl? Okunskap "

Jag får fan dom vibbarna ibland, blir ganska sur när jag får höra om att jag använder en leksak när jag ofta producerar bättre än de jag pratar med.

Elitistiska producentfascistern med analt beteende. De e ju hur de låter, inte vad man använt som räknas. Finns säkert någon som sitter med nå obskyr tracker och gör saker jag inte ens kan föreställa mig nånstans.

Sanning broder.

Så känner jag inför Astral Projection.

Dom använde ju typ amiga och hårdvara för att göra sitt tidigare material.

Saker som jag själv aldrig anser mig kunna uppnå gjorde dom med hårdvara som idag sitter i de flesta miniräknare....

förresten använder jag uteslutande FL, eftersom jag inte kan ett dugg om mastering och mixning så behöver jag inte mer. Jag får iallafall glädjen när jag jobbar i FL.

Har suttit med det sedan 3.00 och det blir bara bättre, man öppnar en dörr varje gång en ny version kommer och märker att man bara gått omkring i nått enstaka rum i saddams palats.

AIY

Redigerat av AIY
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Riktigt kompetenta diskussioner på helgon (or not?) Det handlar inte om vilket program som är bäst från början utan det är vad man kan och vill göra med programmet (sequencern) som spelar in. och det du kan göra med cubase kan du göra med fl så enkelt är det.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • 2 månader senare...

Okay...

Några kanske vet vem jag e, Jag är den som känner igen olika program genom låtarna...

Cubase = Proffsigt program som är till mer normal musik (Radio tjafs)

Reason = Svårt program som jag ska lära mig inom 2 månader 🙁 (Bra till techno musik)

Fl-studio= Loop program som ger en klen ljudbild (bäst till hardstyle alltså) Dettta har jag använt i 3 år nu...

Ha det gött 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Okay...

Några kanske vet vem jag e, Jag är den som känner igen olika program genom låtarna...

Cubase = Proffsigt program som är till mer normal musik (Radio tjafs)

Reason = Svårt program som jag ska lära mig inom 2 månader 😉 (Bra till techno musik)

Fl-studio= Loop program som ger en klen ljudbild (bäst till hardstyle alltså) Dettta har jag använt i 3 år nu...

Ha det gött 😄

vad är det som säger att den ena sequencern är tillför det o det?

Finns pluggar till precis allt. Lika möjligt att framställa dödsmetal i FL som i Reason eller Cubase

Link to comment
Dela på andra sajter

Asså jag är så trött på att höra "Öj, är inte det det där amatörprogrammet? Typ som Ejay.." när man pratar om FL. FL Studio är ju lika mycket ett proffsprogram som t.ex. Cubase. Det blir ju vad man gör det till och jag använder FLS till 99% av all min musik, exempel VCO - Asynth.

Om man inte får till något bra i FL Studio och klagar på programmet är man bara en skitdålig musikskapare helt enkelt.

Redigerat av VCO
Link to comment
Dela på andra sajter

Katla (oregistrerad)
Okay...

Några kanske vet vem jag e, Jag är den som känner igen olika program genom låtarna...

Cubase = Proffsigt program som är till mer normal musik (Radio tjafs)

Reason = Svårt program som jag ska lära mig inom 2 månader 😠 (Bra till techno musik)

Fl-studio= Loop program som ger en klen ljudbild (bäst till hardstyle alltså) Dettta har jag använt i 3 år nu...

Ha det gött 🥰

Utveckla dina erfarenheter kring vilket program som är bra till vad. Jag tror nämligen inte att det är programmen i sig som hindrar olika typer av musik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Asså jag är så trött på att höra "Öj, är inte det det där amatörprogrammet? Typ som Ejay.." när man pratar om FL. FL Studio är ju lika mycket ett proffsprogram som t.ex. Cubase. Det blir ju vad man gör det till och jag använder FLS till 99% av all min musik, exempel VCO - Asynth.

Om man inte får till något bra i FL Studio och klagar på programmet är man bara en skitdålig musikskapare helt enkelt.

Med handen på hjärtat sög ju FL som allt i allo progg innan de satte igång med massiv uppgraderingskampanj. Way back then va det på sin höjd ett komplement till något annat. Många kanske har den bilden kvar för att de inte hållt sig ajour med utvecklingen av programmet.

Sen finns de ju en skara översittar typer som vill briljera med sin "men hallåeeeh, alla säger att cubase ä bäst, dä har ju funnits längst!" attityd, och sedan gör färgglada jämnförelser mot FL som egentligen inte är helt fast förankrade i vad som egentligen stämmer.

Det skulle inte förvåna mig om tex Cubase egentligen va snäppet bättre än FL, men i min mening är det säkert såpass marginellt att jag knappst behöver byta till cubase för att producera bättre grejer när jag klarar mig utmärkt med FL.. Önskar dock att man kunde trigga layers med layers i FL 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...