Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tänkte köpa ett program där jag kan skriva ned min musik på noter. Har ni tips på vettiga notationsprogram som inte är alltför komplicerade och föråldrade som man kan få för en billig penning?

/bollen

Annons
Postat

Tänkte köpa ett program där jag kan skriva ned min musik på noter. Har ni tips på vettiga notationsprogram som inte är alltför komplicerade och föråldrade som man kan få för en billig penning?

/bollen

Testa Guitar pro? vetefan om du kan skriva noter direkt på "papper" där.. men efter att ha knappat in en låt där så kan du printa ut färdiga notpapper.

Cheers!

Postat

Note Worthy Composer är kanske inte flashigt som Sibelius, men det är definitivt enklare att använda. Kan definitivt rekommendera det! Lika enkelt att använda som att skriva i Word.

• Gilla 1
Postat

Tack så mycket för tipsen! Ska kolla upp Note Worthy Composer, det verkar vara väldigt intressant.

mvh

Postat

Jag lägger rösten på Finale Songwriter.

Här kan du jämföra om det fyller dina behov.

Postat

Sibelius är det bästa men som Anders säger, dyrt. Finns visserligen som

en educational variant men den kostar ca 3000:-.

• 1 månad senare...
Postat

Har du pro tools eller logic går det mycket väl att göra det där också, kanske inte alls så fint men för oss som spelar in vår musik och sen måste printa det är det en ganska skön lösning. Just putting it out there.

Postat

om du i huvudsak använder midiinstrument för att spela/komponera kanske ScoreCleaner kan vara något.. släpps i dagarna och verkar vara riktigt trevligt för snabb notutskrift... Sen kan du ju alltid importera det i finale eller annat program för ytterligare editering...

Natanael (oregistrerad)
Postat

MuseScore är ett gratis och open source grafikst (WYSIWYG) notskrivningsprogram som nyligen nådde version 1.0. Det stödjer flera inmatningsmetoder bland annat MIDI-keyboard http://musescore.org/

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.