ramoand Postat 30 mars 2011 Postat 30 mars 2011 (redigerat) Hej! Har ganska nyligen blåst datorn och lagt på Windows 7 och Cubase 5.5. Funkar klockrent förutom en sak, latencyn. Jag har ställt in ljudkortet på 6 ms och när jag går in i Devices setup i Cubase så står det att input latency är ca 7 ms och output är ca 11 ms. Men när jag skall spela in t ex. gitarr så blir det mycket mer.. För att kunna spela i takt så måste jag spela utan ljud och sen får jag flytta ljudklippet en liten bit. Vad kan vara fel? EDIT: Har nytt ljudkort, Presouns Firestudio o hittar inte hur man ändrar latencyn, nån som vet? Redigerat 15 augusti 2011 av ramoand
ramoand Postat 30 mars 2011 Trådstartare Postat 30 mars 2011 Rätt drivrutin vald? Låter konstigt... mm eller hur.. ja det ska vara rätt. laddade ner windows 7 drivrutin till min firebox så de ska ju funka.
D200 Postat 30 mars 2011 Postat 30 mars 2011 Du har bara rensat burken, samma setup som innan och nu funkar det inte?
ramoand Postat 30 mars 2011 Trådstartare Postat 30 mars 2011 Du har bara rensat burken, samma setup som innan och nu funkar det inte? Ja samma ljudkort fast Windows 7 och Cubase 5.5 istället för Windows XP och Cubase 5.0
ramoand Postat 30 mars 2011 Trådstartare Postat 30 mars 2011 Fy fan va skumt. ASIO4All då? Provat det? Vart gör man det? Kan inte välja det i device setup...
D200 Postat 30 mars 2011 Postat 30 mars 2011 Googla. Det är en drivrutin som funkar till det mesta...tanka hem, installera och välj sen den som du gör med din vanliga drivrutin. Ett höftskott bara...
Gilbert Postat 30 mars 2011 Postat 30 mars 2011 Använd inte Asio4all om du har ett ASIO-ljudkort (som du har). https://www.studio.se/index.php?showtopic=3479
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.