Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Anar att detta inte är rätt forum för min fråga men gör ett försök ändå..

Installerade igår ett program, "Hear", på min MacBook Pro för att ljudet sades bli bättre då. Testade och blev inte nöjd och avinstallerade därför programmet (drog ikonen till papperskorgen och startade om). Därefter fungerade ljudet fint och högtalarna producerade klart och tydligt ljud. Inga konstigheter.

Idag! Då skall det bråkas. Högtalarna låter lite som när man har sprängt hörlurar...det blir inget tydligt ljud...framförallt låter det illa när man höjer volymen. Det känns som att mellanreg./diskant får handskas med frekvenser de inte klarar...Obs! Bara min gissning...

Någon som har några ideer?

Mvh B1B2

Annons
Postat

Vill bara klargöra att jag inte känner till programmet du pratar om men det ljudmässiga låter som om att man har ett försteg alldeles för starkt. Distar det?

Postat

Kan inte avgöra om det distar eller ej då jag inte vet vad det innebär...men det sprakar och låter ansträngt. Känns som sagt som att det inte är "filtrerat" och att fel element får fel uppgift liksom...

Om det nu "distar" - vad kan detta bero på?

Mkt tacksam för svar skall sägas.

Postat

Problemet löst. Var tvungen att avinstallera "Hear" ordentligt. Riktig skit det där...förstör ljudet när programmet inte används så att man skall köpa skiten..usch.

Tack för hjälpen trots allt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.