Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hur brukar ni gå till väga för att ta bort starka F ljud?

Kan personligen tycka att de är de svåraste ljuden att få bukt med. S och T klarar en de-esser av bra men F ljuden är lite värre.

Brukar bli att jag får gå in och redigera i ljudspåret manuellt men har ni några tips på hur ni brukar göra med detta så tas de emot med glädje!

Annons
Postat (redigerat)

Halloj! Som påpekats tidigare så är ju sångteknik / performance A&O, men om du har en sånginspelning som du för övrigt är nöjd med kan du sno ett "f" från något annat ställe eller take och kopiera in på det aktuella stället med snygg X-fade. Om "f:et" är bluddrigt i mitten kan du ta bort just den delen och ersätta med delen före eller efter. Enkel fade-in på F:et kan funka ibland också.

Hälsningar / Björn

EDIT: Oops, insåg just att din fråga gällde mix/mastring och inte redigering 😉

Redigerat av wellness music
Postat

Tvingade sångerskan att sjunga lite framför mig då jag aldrig varit med om så starka F innan. Man riktigt kände vinddraget! 🤪

Tvingade henne att tagga ner på sina f...

EDIT: Oops, insåg just att din fråga gällde mix/mastring och inte redigering 😉

Känns som den gränsen ibland är lite flytande...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.