bricktop Postat 28 mars 2011 Postat 28 mars 2011 (redigerat) Hej alla! hoppas någon kan hjälpa mig med ett mycket besynnerligt problem. Jag har ett MIDI-ljudspår i mitt projekt där jag använt pitch/bend-ratten på mitt midiklaviatur. Till det sjuka problemet: Pitch/bend effekten ändras då jag pausar och spelar igen. Om jag pausar och spelar flera gånger ändras det tillbaka efter ett tag, för att sedan ändras igen så fort jag pausat och spelat igen. Någon som varit med om något likanande? Jag använder Imac 2.66GHz Intel Core Duo, 4gb, OS 10.5.8 MVH Bricktop Redigerat 29 mars 2011 av bricktop
xarl Postat 31 mars 2011 Postat 31 mars 2011 Är inte säker på att jag förstår vad du menar men, Om du Pausar, så skickas inget Reset (nollställnings) message, vilket då innebär att om du hade pitchbenden på värde 27 t ex (64 är i mitten=ingen modulering) så kommer den fortsätta på det värdet när du fortsätter. tills nytt värde skickas. Om du trycker stop och sen play/continue, så finns risk att samma sak händer om du stoppar mitt i en pitchbendning. Trycker du stop 2 ggr, så ska det garanterat Reset'as. Finns en inställning under Preferences/MIDI som heter Pitch Bend to Center position, vet inte om den kan hjälpa. /X
bricktop Postat 1 april 2011 Trådstartare Postat 1 april 2011 Tack så mycket! Du svarade precis på det jag frågade. Höll på bli galen där ett tag:)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.