peterweden Postat 27 mars 2011 Dela Postat 27 mars 2011 Hej Jag höll på med Cubase för ett gäng år sedan och då fanns insticksprogrammen Virtual Guitarist och liknande för att enkelt kunna få komp genom att ange ackord. Nu tänkte jag damma av min gamla musikdator och tänkte höra vad det finns för program nuförtiden för det. Jag vill alltså ange ett antal ackord i Cubase och sedan få komp med samplade musikinstrument. Helst skulle jag vilja ha bas, akustiskt gitarr, elgitarr och trummor. Tack på förhand, Peter Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohnRick Postat 27 mars 2011 Dela Postat 27 mars 2011 För ändamålet är faktiskt ett helt annat program - "band in a box" ämnat just för detta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Signia Postat 27 mars 2011 Dela Postat 27 mars 2011 (redigerat) Virtual Guitarist ingår i en serie produkter som Steinberg tog fram för längesen. Syskonprodukterna är Steinberg Virtual Bassist som erbjuder autokomp elbas, och Steinberg Groove Agent som erbjuder autokomp trummor. Dom är mest inriktade på pop/rock musik. Groove Agent tror jag fortfarande säljs, och de andra kan säkert finnas på begagnat-marknaden, eller genom andra sätt. Redigerat 27 mars 2011 av Signia Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 27 mars 2011 Dela Postat 27 mars 2011 (redigerat) Självspelande bas får du i Broomstick bass, som enbart säljs från Virtual Guitarist-upphovsmannens egen site (och är löjligt billig): http://www.bornemark.se GrooveAgent (som också är hans skapelse), säljs fortfarande genom Steinberg, men som sagt inte Virtual Guitarist. För gitarr finns exempelvis Real Strat och Real Guitar, som jag har för mig också har autokomp-figurer. Har dock inte testat dem, så jag vet inte hur bra/dåliga de är... Redigerat 27 mars 2011 av Claes Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrpimmy Postat 27 mars 2011 Dela Postat 27 mars 2011 Ja, Real Guitar funkar ganska bra, körde ett tag med den. Det finns ganska trevliga komp, och väldigt många av dem. Det är mycket bättre ljud än tex denna //forum.studio.se/index.php/topic/84513-hetaste-gitarrpluggen-nu-helt-gratis/ Men så klart, efter att ha börjat spela in riktig gitarr så går det ju inte att jämföra, men spelar man inte gitarr så är real guitar ett riktigt superklipp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.