SunsetRyder Postat 25 mars 2011 Dela Postat 25 mars 2011 Som rubriken lyder. Denna låt doftar Dropkick Murphys eller Flogging Molly. Kan inte hitta den dock 🙁 Den spelades senast idag på Rockklassiker nån gång mellan 13.00-13.30. Den spelas inte alltför ofta men återkommer där ibland. Nån som kanske vet vad jag är ute efter? Namedroppa mer än gärna så jag kan kolla på spotify eller youtube. Mvh Freddy Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mickestrang Postat 25 mars 2011 Dela Postat 25 mars 2011 Hör av dig till rockklassiker, kolla med dom. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 26 mars 2011 Dela Postat 26 mars 2011 (redigerat) ingen aning vad det kan vara men kolla upp "the men the couldnt hang" som är bra. om du hade nån titel eller text rad så kanske nån vet vad det kan vara. the real mckenzies: http://www.youtube.com/watch?v=jId7S57N6Kg&feature=related the bloody irish boys http://www.youtube.com/watch?v=QwHPMofOmwU&feature=related Redigerat 26 mars 2011 av sixties Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wonko Postat 26 mars 2011 Dela Postat 26 mars 2011 Det kan vara "Shipping out to boston" som spelas. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IrieNixon Postat 26 mars 2011 Dela Postat 26 mars 2011 Hej, med risk för att framstå som en oinsatt idiot, detta trots att jag lirat ihop med Dropkick Murphy's ett antal gånger, undrar jag ändå lite försiktigt om det inte kan vara Gary Moore's "Over the Hills and Far Away"? Med tanke på att vi pratar radiostationen Rockklassiker, menar jag. Jag står nu beredd med dumstruten... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 26 mars 2011 Dela Postat 26 mars 2011 Frank Turner? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SunsetRyder Postat 26 mars 2011 Trådstartare Dela Postat 26 mars 2011 Det är inte Shipping up to Boston som för övrigt är en skön låt. Och inget av resterande nämnt. Jag tänkte på att lyssna på texten så jag kunde söka upp låten så men det var för mycket oväsen på jobbet för att jag skulle urskilja orden 🙁 Det är ett skönt riff med en snygg slinga som går x2 i refrängen. först sång och sen känns det som att gitarren svarar med slingan 2 gånger. Riktigt snyggt. Försökte tabba ut den nyss, jag har hittat rytmen men inte tonerna. Får väl spela in och lägga upp och se om nån kan komma på vad det kan vara? Mvh Freddy Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SunsetRyder Postat 6 april 2011 Trådstartare Dela Postat 6 april 2011 The Hooters - Satellite Kanske inte så irish-folk-rocknroll som jag mindes den... Men skön refräng. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.