Valle Postat 25 mars 2011 Postat 25 mars 2011 (redigerat) Tjabba, fan! Vad skulle ett bra ord på svenska kunna vara motsvarande svengelskans "Gitarrcase", men som direkt ska förstås syfta på s.k. hardcase? Gitarrväska är således uteslutet. Jag har normalt sett inte problem med svenskengelska hybriduttryck, men ibland blir de för svårsmälta i "oledig" text. Hello, how är du, typ. Redigerat 25 mars 2011 av Valle
Valle Postat 25 mars 2011 Trådstartare Postat 25 mars 2011 Hårdfodral? Hårt gitarrfodral? Fan, "gitarrfodral" har helt undgått mig. Bra kandidat. Däremot måste det vara ett (1) ord. "Hårt gitarrfodral" blir inte bra för mitt syfte.
Dingbats Postat 25 mars 2011 Postat 25 mars 2011 Gitarrlåda, men det låter mer som en rektangulär grej. Gitarrask. Gitarretui.
SadamJR Postat 25 mars 2011 Postat 25 mars 2011 Gitarrlåda, men det låter mer som en rektangulär grej. Gitarrask. Gitarretui. Gitarretui är allmänt vedertaget. Vad tycks om gitarrhölster?
Valle Postat 25 mars 2011 Trådstartare Postat 25 mars 2011 (redigerat) Etui låter lite som den lilla väska som jag bevarar min kära gamla klarinett i (en äkta Tjeckoslovakisk grej från 60-talet, ska ni veta; klarinetten alltså, inte etuit). Gitarrhölster...? Får det verkligen en att associera till "hardcase"? Uppskattar dock engagemanget. Redigerat 25 mars 2011 av Valle
Dingbats Postat 25 mars 2011 Postat 25 mars 2011 Gitarrhylsa. Gitarrslida. Gitarrbox. Gitarrburk. Gitarrbehållare.
Valle Postat 25 mars 2011 Trådstartare Postat 25 mars 2011 Gitarrhylsa. Gitarrslida. Gitarrbox. Gitarrburk. Gitarrbehållare. Jamenvafan, då kör vi: gitarr- cistern, reservoar, fat, tunna, schatull, dosa, skrin, fitta, hölje, kapsel, tub, kabin, balja, hylsa, muff, kokong, holk...
Dingbats Postat 25 mars 2011 Postat 25 mars 2011 Gitarrcistern låter klockers. Antingen det eller gitarrkapsel.
laxlaxlax Postat 8 april 2011 Postat 8 april 2011 Jamenvafan, då kör vi: gitarr- cistern, reservoar, fat, tunna, schatull, dosa, skrin, fitta, hölje, kapsel, tub, kabin, balja, hylsa, muff, kokong, holk... Muff?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.