Guitar Nilsson Postat 25 mars 2011 Postat 25 mars 2011 Nån som testat den? Hittar nästan inte ett nada om jag googlar på den... Är den liknade SM57 fast lite sämre? (min gissning)
stratsvante Postat 25 mars 2011 Postat 25 mars 2011 Har bara använt den på pukor i live-sammanhang men ja det var den känslan jag fick.
joachime Postat 25 mars 2011 Postat 25 mars 2011 Gissar att Shure utgått från Beta56 när dom gjort den. Skillnaden dem emellan? Antagligen ursprungsland. Det finns inte så mycekt komponenter att spara in på i en dynamisk mikrofon av den typen. kroppen/housing är väl fortfarande gjort av metall gissar jag. Membranet är någon papperslegering och magneten någon typ av neodymiummagnet. Disclaimer: Jag gissar bara. Har inte googlat något. Beta56 är väl super-/hypernjure vill jag minnas vilket i livesammanhang innebär mindre läckage från hihat/cymbaler och i studiosammanhang kan betyda mer proximity än man behöver.
Distadgurka Postat 7 april 2011 Postat 7 april 2011 Jag har testat den på virvel! Den låter mer eller mindre likadant som sm57, fast lite "fulare". Sm57an har lite finare topp än pg56an!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.