Germer Postat 25 mars 2011 Postat 25 mars 2011 Tja! Jag får inte alla ingångar aktiva i Cubase. Vet inte om det beror på Cubase eller ljudkortet. Någon som vet hur jag ska göra? T ex den gråmarkerade ingången på bilden. Hur tar jag den från Inactive till Active?
ÅkeMackan (oregistrerad) Postat 27 mars 2011 Postat 27 mars 2011 (redigerat) Aktiveras den inte automatiskt när du sätter i en kabel i den kanalen på ljudkortet? Redigerat 27 mars 2011 av ÅkeMackan
D200 Postat 27 mars 2011 Postat 27 mars 2011 Hur många bussar har du skapat i VST Connections? Måste du inte ha tillräckligt med såna för att kunna assigna dem till fysiska ingångar/utgångar?
EJE Postat 27 mars 2011 Postat 27 mars 2011 Om jag har förstått det rätt så spelar det ingen roll om det sitter en kabel i ljudkortet. Om det står inaktivt eller aktivt beror (i alla falla i mitt fall) på om jag använder porten i Cubase. Det vill säga har jag under VST Connection valt att använda porten (som in eller ut) så ändrar den status till aktiv.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.