remote Postat 24 mars 2011 Postat 24 mars 2011 Tanken är att ha tillgång till en sequencer när man är ute och reser, min lilla bärbara är något för klen att installera seq och mjukvarusynt (tror jag). Är det någon som vet hur jag ska lösa att få tillgång till en seq på min lilla klena dator. Kanske kan ett annat alternativ vara om det fanns en tiny sequencer som kräver små resurser av av datorn. Hur är det t.ex med Cubase LE? Skulle den gå att köra på en sån där mini-PC t.ex min Asus Eee 901?
Fredrix Postat 24 mars 2011 Postat 24 mars 2011 Inte riktigt svar på din fråga men om du har en Iphone, Ipod touch eller Ipad finns det multum med schyssta musikappar 🙂 Har för mig att det nämnts någon typ av cloud-sequenser i någon tråd tidigare men det kan ha varit år sedan...
drloop (oregistrerad) Postat 24 mars 2011 Postat 24 mars 2011 Om du vill ha lite syntar under resan så är skärmstorleken inte så ball. Kan du förlika dig med mycket skrollande så är jag tämligen övertygad om att Reason är en lättviktare av rang. På min gamla mac (233mhz) kunde jag köra ett fåtal spår i Cubase medan jag i Reason kunde köra ganska häftiga arr som hade mer syntar och spår än vad jag hade i min hårdvaruuppställning. Ladda hem Reason demon och prova. Skulle gissa att dom största demolåtarna kanske inte går att köra i din dator men gör du låtar med Subtractorn, Redrum, NN19 och dom små röda rackeffekterna så kommer du långt med din dator.
remote Postat 24 mars 2011 Trådstartare Postat 24 mars 2011 Kollade på Reson, men jag tycke det var mest för trumljud. Är den ok att köra som sequencer? Har den några inbyggda syntar?
laxlaxlax Postat 24 mars 2011 Postat 24 mars 2011 Kollade på Reson, men jag tycke det var mest för trumljud. Är den ok att köra som sequencer? Har den några inbyggda syntar? Japp, den är bra som sequenser, ja den har flera inbyggda syntar.
JohnRick Postat 24 mars 2011 Postat 24 mars 2011 Kollade på Reson, men jag tycke det var mest för trumljud. Är den ok att köra som sequencer? Har den några inbyggda syntar? http://www.propellerheads.se/products/reason/
remote Postat 24 mars 2011 Trådstartare Postat 24 mars 2011 Ok, En sista(?) fråga, demo versionen har ju en stor brist att det inte går att spara filen redan från första dagen. Alltså ingen prövtid på 30 dagar som brukar vara normalt. Stämmer det? Behöver nu snabbt en enkel sequencer reser redan på söndag...
drloop (oregistrerad) Postat 24 mars 2011 Postat 24 mars 2011 Du kan ladda ned Record, där kan du spara projektet men inte öppna det igen innan du köper licensen.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.