Jump to content
Annons

Röst som är mätt å belåten.

jkn

Recommended Posts

Är det någon som sitter på en effektplugg som harmoniskt mättar, samt distar röster på ett snyggt sätt? Jag är INTE ute efter ytterligare en rör-emulator - de står mig upp i halsen. Eftersträvar röstsoundet från Franz Ferdinand-plattan. Och ja(!), jag vet att den är inspelad med hårt pressade neve-preampar, men eftersom pluggtillverkare påstår sig kunna emulera svindyra rörförsteg, så borde det finnas någon salig plugg-ingenjör med intentionerna att efterapa en crankad neve- eller chandlerpreamp.

Hjälp... 😛

Dela på andra sajter

Annons
Danny Cort (oregistrerad)

Ultrafunk's kompressor har en Nevesimulator.

Har inte testat att överdriva den, med det kan ju vara en idé.

Om det är Neve du är ute efter...

Dela på andra sajter

Har du kollat in Voxengos pluggar?

Voxformer har kontroll för dist och presence (plus de-esser när det blir för mycket av det goda). Eller Analogflux för mättad bandkompression. Eller någon av deras 'rör'-simulatorer (fast jag vet att du inte ville bli rekommenderad såna):

Warmifier, Lampthruster eller gratispluggen TubeAmp

Dela på andra sajter

Nu har jag surfat runt i demo-djungeln och hittat...

...en gratisplugg som gör jobbet! Jag har för mig att någon tipsat om Digital Fishphones förut, men det tål i sånt fall upprepas. Testade att vrida upp saturation på kompressorn Blockfish, och voilà, skön harmonisk dist. Låter sextiotal. För övrigt är hans andra pluggar lika lysande!

😠

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.