jkn Postat 7 februari 2005 Dela Postat 7 februari 2005 Är det någon som sitter på en effektplugg som harmoniskt mättar, samt distar röster på ett snyggt sätt? Jag är INTE ute efter ytterligare en rör-emulator - de står mig upp i halsen. Eftersträvar röstsoundet från Franz Ferdinand-plattan. Och ja(!), jag vet att den är inspelad med hårt pressade neve-preampar, men eftersom pluggtillverkare påstår sig kunna emulera svindyra rörförsteg, så borde det finnas någon salig plugg-ingenjör med intentionerna att efterapa en crankad neve- eller chandlerpreamp. Hjälp... 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Coffeemidget Postat 7 februari 2005 Dela Postat 7 februari 2005 Gillar bloodoverdrivepluggen i FL.. fast den e ju ingen hjälte, men duger i krig. lite bångstyrig bara, skulle vilja ha mer parametrar att dona med. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 7 februari 2005 Dela Postat 7 februari 2005 Ultrafunk's kompressor har en Nevesimulator. Har inte testat att överdriva den, med det kan ju vara en idé. Om det är Neve du är ute efter... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 7 februari 2005 Dela Postat 7 februari 2005 (redigerat) Antares tube kanske? Den harmoniserar inte men distar på ett behagligt sätt. http://www.antarestech.com/products/tube.html Var inne och kollade på Antares och fick se den här godingen. Hmmm dyr? http://www.antarestech.com/products/avp.html Redigerat 7 februari 2005 av Egghuvud Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jkn Postat 7 februari 2005 Trådstartare Dela Postat 7 februari 2005 Tack för tipsen! Tänkte spana in omnämnda effekter (har dock provat Antares Tube och tycker den funkar bäst på gitarr). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 7 februari 2005 Dela Postat 7 februari 2005 Har du kollat in Voxengos pluggar? Voxformer har kontroll för dist och presence (plus de-esser när det blir för mycket av det goda). Eller Analogflux för mättad bandkompression. Eller någon av deras 'rör'-simulatorer (fast jag vet att du inte ville bli rekommenderad såna): Warmifier, Lampthruster eller gratispluggen TubeAmp Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Disobedient Postat 7 februari 2005 Dela Postat 7 februari 2005 Izotope Trash? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jkn Postat 8 februari 2005 Trådstartare Dela Postat 8 februari 2005 Nu har jag surfat runt i demo-djungeln och hittat... ...en gratisplugg som gör jobbet! Jag har för mig att någon tipsat om Digital Fishphones förut, men det tål i sånt fall upprepas. Testade att vrida upp saturation på kompressorn Blockfish, och voilà, skön harmonisk dist. Låter sextiotal. För övrigt är hans andra pluggar lika lysande! 😠 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.