Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Kan få fråga är det alltid så att ni total lynchar nya medlemmar ?

Jag skrev i CD VS Lp tråden om att vinyl är enligt mig och fakta mässigt bättre...

Vad hände då ?

En och en halv sida med skitsnack..

Man känner sig väldigt välkommen när en del av medlemarna gör så här....

Annons
Postat

Kan få fråga är det alltid så att ni total lynchar nya medlemmar ?

Jag skrev i CD VS Lp tråden om att vinyl är enligt mig och fakta mässigt bättre...

Vad hände då ?

En och en halv sida med skitsnack..

Man känner sig väldigt välkommen när en del av medlemarna gör så här....

Stick då om du inte gillart.

Jag förstår mig inte på folk som kommer till ett nytt forum och börjar klaga på hur folk beter sig, stämningen eller annat tjafs. Passar det inte så slipp då. Ingen tvingar dig att hänga här.

Postat

Antar att du har bytt nick?

nepp helt nyyyy 🙂

Nej men det är så att jag inte förväntar mig sånt här...

Jag gillar forumet ju forumet så att jag lämnar finns det inte en chans på jorden att jag gör....

Postat

Jag förstår mig inte på folk som kommer till ett nytt forum och börjar klaga på hur folk beter sig, stämningen eller annat tjafs. Passar det inte så slipp då. Ingen tvingar dig att hänga här.

Äh, kom igen.. så enkelt kan man väl knappast säga att det är.

Postat

Äh, kom igen.. så enkelt kan man väl knappast säga att det är.

Nej, man kan analysera allting hur länge man vill, men kort uttryck är det så det är.

Postat

Så du tycker att det bara ska finnas plats för en åsikt?

I vilken fråga? I frågan om huruvida nya användare har befogenhet att klaga på ett forum de just kommit till har jag en åsikt, som jag uttryckte.

Postat

I varje fråga. Generellt.

Nej, har jag sagt det? Jag sa att man ska akta sig för att börja klaga på ett forum det första man gör när man kommer dit. Det har inget med vinyl mot cd-frågan att göra.

Postat

Nej, har jag sagt det? Jag sa att man ska akta sig för att börja klaga på ett forum det första man gör när man kommer dit. Det har inget med vinyl mot cd-frågan att göra.

Nej, jag har inte nämnt CD vs LP.

Du menar väl att man inte ska klaga generellt? Utan isåfall bara dra eller inte läsa?

Postat

Nej, jag har inte nämnt CD vs LP.

Du menar väl att man inte ska klaga generellt? Utan isåfall bara dra eller inte läsa?

Jag menar att man inte ska klaga generellt, innan man har satt sig in i forumet och blivit bekant med folk. Det blir som folk som kommer till en ny arbetsplats och börjar klaga på att alla gör fel. Så gör man inte.

Postat

Jag menar att man inte ska klaga generellt, innan man har satt sig in i forumet och blivit bekant med folk. Det blir som folk som kommer till en ny arbetsplats och börjar klaga på att alla gör fel. Så gör man inte.

En del gör så ändå. En del som aldrig tidigare varit i ens bostad och som man aldrig tänkt beblanda sig med framöver kan göra så t.o.m., det är far too much.

• 2 veckor senare...
Postat

Jag har själv funderat mycket över det här med vinyl och cd. Många säger att vinylen klarar att återge övertoner som cd inte klarar. Jag funderar därför på att skaffa ett "vinylljudkort", men vet inte riktigt vilka som tillverkar sådana? Hörde ett rykte att Revox gjorde rullbandsljudkort men jag har googlat och inte funnit någon information om detta. Jag vill ge ut mina produktioner på vinyl, men jag vill inte att de ska ha det digitala ljudkortets begränsningar när det gäller övertoner, därför undrar jag om någon kan tipsa mig om ett bra vinylkort som jag kan stoppa i datorn?

Kan nämna att jag idag kör på Soundblaster AWE Gold på en 486:a, och är ganska nöjd, förutom att antalet audiospår är ganska begränsat. Men om man tänker efter före innan man proddar så kan man ping-ponga rätt mycket mellan spåren, men det gäller som sagt att tänka efter före eftersom det blir en del tapp i diskanten tycker jag. Men som sagt, börjat man med bas och kagge och det lägre registret i pianot så upplever jag det inte som ett stort problem.

Nu blev jag osäker om det var det här som tråden handlade om? Men eftersom jag varit med ganska länge som ni ser, så skiter jag i vilket.

Det är fördelen med att ha varit med länge, man kan gå in i vilken tråd som helst och skriva vad som helst!

Det gjorde jag nu!

Ha så kult på semestern!

R

Postat (redigerat)
☺️ ®offe, jag har varit medlem på forumet i hela 16 dagar längre än dig. ☺️ Redigerat av Neosus
Postat

☺️ ®offe, jag har varit medlem på forumet i hela 16 dagar längre än dig. ☺️

Fan oxå, och med dryga 2000 fler inlägg än jag, och då menar jag dryga!! 😉

Du bestämmer alltså, och det var tydligen det tråden handlade om, inte ljudkort.

Vad bestämmer du? Fred? Mera rockändroll, bättre musikvideos eller what?

R

Postat

Ni får bara prata om hur jävla snygg och smart jag är. ☺️

Det är både enligt dig och fakta mässigt det också.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.