Waltzberger (oregistrerad) Postat 22 mars 2011 Postat 22 mars 2011 Hej kära vänner. Jag kände för ett par veckor sen att det var dags för en uppfräschning av systemet. Så jag satte ihop en ny dator och köpte Cubase 6. Jag har Addictive Drums sedan tidigare och har nu börjat leka lite med Beat Designer i Cubase. I början körde jag bara denna genom Groove Agents trumljud men nu tänkte jag testa att köra med AD. Jag märkte direkt att mappningen verkar helt bananas. Closed-Hihat är t.ex en puka. Open Hi-hat är en cymbal osv, osv. Jag sökte i frågan men det jag kan hitta om ämnet är för mig ren spanska. Jag har förstått, eller antar.. att jag behöver komma över en drummap som stämmer överens med Beat Designer? All hjälp belönas med ett leénde! 😄
Waltzberger (oregistrerad) Postat 22 mars 2011 Postat 22 mars 2011 Har sökt på XLN Audios hemsida men där hittar jag ingen map. Inte heller i forumet hos Steinberg.. :S
Lars XLN Audio Postat 22 mars 2011 Postat 22 mars 2011 Prova att välja GM-mapp i AD (finns en dropdownmeny på Beats-sidan) så borde det nog funka! (Att byta map i AD kräver version 1.5 eller senare)
Waltzberger (oregistrerad) Postat 22 mars 2011 Postat 22 mars 2011 Tusen tack. Ska prova detta direkt när jag kommer hem!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.