Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Per Boysen tipsar i tidningen Logic Special om hur man kan skapa Trance-effekt med hjälp av UltraBeat( s.62-63). I denna instruktion säger han bl.a. att man ska öppna UltraBeat och välja förinställning Sample Player, men jag kan inte hitta denna preset någonstans! När jag har pratat med andra Logic-användare känner inte de heller till den, så jag börjar undra om det är en preset man laddar ner någonstans? Om någon av er vet vad detta handlar om blir jag glad för svar!

Annons
Postat

Inte enligt bilden i instruktionen. Den visar att preseten heter Sample Player och den ligger inte tillsammans med övriga presets, utan ovanför (bild 3). Är det inte någon annan på forumet som har Logic Special och kan kolla?

Postat

blev lite nyfiken så jag letade reda på min Logic special och öppnade Logic.

men jag hittar inte heller på det. knepigt... man kan ju tycka att man ska kunna följa tipset någorlunda till punkt och pricka. men men.

han har en egen variant av UB eller så är det vi som har missat något.

Postat (redigerat)

Tackar så hemskt mycket för länken! Jag har inte tid att installera den just i kväll, men ska ta tag i det i morgon. Jag är ganska säker på att det är rätt, så tack än en gång. Lite märkligt att denna länk inte var inkluderad i tipset i Logic Special, eller hur?

Förresten, hur Googlade du fram det? Jag har sökt efter denna preset med hjälp av Google hela dagen utan framgång!

Redigerat av Pelleman
Postat

Jag googlade givetvis på de orden som borde ge ett resultat: logic ultrabeat sampleplayer 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.