Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag ska börja spela in ett pop/rockband imon som har band of horses som sin ENDA referens. Är inte riktigt min kopp te men jag fattar grejjen ungefär. Är det någon som har något handfast tips när det kommer till sådan musik. Jag tänker mig stora jävla trummor. Och ett ganska naturligt sound på resten som grundplåt.

Annons
Postat

Kan ju lyssna lite på det Band of Horses har gjort tex...

Även Grand Archives, Morning Benders... kommer inte på några fler, men det är liknande sound.

Postat

Presis lyssna på dom .

Deras senare alster poprock typ "funeral" skivan har dom ju mycket

Reverb på trummorna eller på det stora hela, och mycket delay på gurorna.

Äldre alster spelar dom ju mer country.

Har inte bandet du ska spela in koll på det ?

Bara tuta och köra mixa efter smak.

mvh/H

Postat

Om jag bara fick välja en låt från B.O.H hade jag valt denna. De flesta av deras låtar är i samma stil, både mixmässigt och stil på soundet.

Vet inte om detta var till hjälp, men lycka till med inspelningen!

Postat

Jag har en lite bild i huvet av hur jag ska göra nu. Men det känns som att jag får göra en liten utvärdering när allt är inspelat. det brukar ge sig när man har alla kort på bordet.

Tack för hjälpen!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.