pxm Postat 19 mars 2011 Postat 19 mars 2011 jag får inget ljud från mina filer jag exporterat men det blir en fil. när filen spelas upp hörs däremot ingenting..varför-vad är felet??
Claes Holmerup Postat 19 mars 2011 Postat 19 mars 2011 Du kanske använder en player som inte hanterar alla sorters 24-bitsfiler? Ser du att det finns vågformer när du tar upp filen i Cubase, eller är det tomt där? Om det är tomt i filen när du kollar i Cubase, så har du kanske inte valt rätt outputs som exportfunktionen ska hämta ljudet från...? Då exporterar du ju bara tystnad... 1
pxm Postat 19 mars 2011 Trådstartare Postat 19 mars 2011 tack för snabbt svar. det finns vågformer -och filen fungerar om jag exporterar den till mp3.. kanske spelaren då.....??? 😕
Claes Holmerup Postat 19 mars 2011 Postat 19 mars 2011 Är det Windows Mediaplayer? Den kan nämligen bara spela upp någon enstaka 24-bitsvariant, medan Cubase exporterar en annan variant... Korkat, men så är det... 🙁
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.