Jump to content
Annons

Joe Barresi Evil drums SDX


Anders F

Recommended Posts

Hejsan

Beställde hem en kväll i brist på något att göra ett billigt samplingsbibliotek till superior drummer. Det va Joe Barresi Evil drums från platinum samples. Efter att ha installerat de 5 DVD-skivorna med samplingar och registrerat mig så testkör jag, och jag måste säga att jag blev positiv överraskad. Detta va första gången jag tycker att ett samplingsbibliotek låter närmare än vad jag är van id hur man är van att livetrummor låter som man får från duktiga producenter.

Så om ni vill utöka er arsenal med akustiska trumljud så rekommenderar jag iaf att man tittar lite snabbt på detta bibliotek. Har inget kit eller klaviatur uppe just nu så jag gjorde en kort demo genom att klicka in, men på platinum samples hemsida finns fler smakprov från dem på de 6 olika kitten som medföljer.

Det medföljer även 6st extra snares och 6st extra kickar utöver det 6 hela kitten.

Kort demo

http://dl.dropbox.com/u/5726699/Evil%20drums_demostration.mp3

Lite mindre rum:

http://dl.dropbox.com/u/5726699/Evil%20drums_demostration%202.mp3

Platinum samples: https://www.platinumsamples.com/index.php

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låter bra.

[virvelsvammel]

Man kan se en rätt tydlig trend i virvelns sound inom alla moderna metal/rock-samplingar nu. Man hör även detta virvelljud i nyare proddar av detta slag, går väl hand i hand. Lite köttigare, ganska mycket av den övre micken (går att ställa in jag vet). Jag gillade inte den utvecklingen först, gillade mer ett traditionellt virvelljud. Men jag börjar vänja mig tror jag. Som sagt låter bra 🙂

[/virvelsvammel]

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

går i tankarna på att köpa detta med, fast jag tycker inte det sticker ut så mycket

jämfört med de andra expansionerna, metal foundry tlx är en riktig guldgruva

kanske jag bara behöver sitta & lattja med det själv för att fatta storheten

grattis till lyckat inköp iaf! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, om du inte fastnar för det via deras hemsida så kanske det inte är något för dig helt enkelt? Storheten finner jag i att det låter mer på riktigt än vad jag är van att höra från toontracks egna, eller hur jag ska förklara det. Ja, mer likt att du spelat in ett riktigt kit än vad jag uppfattat från toontracks egna bibliotek.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

KAn ju även tillägga att jag även tycker ljuden och kittet svarar på mina eq-vridningar på ett mer sätt som jag förväntar mig än vad exempelvis SSD och SD gör. Men det kan vara just för stunden för det är nytt också, men det är upplevelsen nu iaf.

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

Just det, ett tillägg..

dessa trummor är inte mixade när man laddar in dem, men inte oprocesserade heller. Det är inspelningseffekter med så som Joe hade gjort vid en riktig inspelning. Så det är mer verkligt att det är detta ljud som du hade fått då för mixning sedan alltså. Så det ser jag inget hinder i 🙂

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, om du inte fastnar för det via deras hemsida så kanske det inte är något för dig helt enkelt? Storheten finner jag i att det låter mer på riktigt än vad jag är van att höra från toontracks egna, eller hur jag ska förklara det. Ja, mer likt att du spelat in ett riktigt kit än vad jag uppfattat från toontracks egna bibliotek.

MVH

Anders

jag tycker alla expansioner har sin charm, det som lockar med detta är att jag gillar Joe Barresi´s proddar

samt att jag fångade upp någonstans att alla ljud spelats in på bandare först, vilket lockar om man jobbar enbart in the box

jag vill att det ska kunna vara skrammligt på ett bra vis.. öppna hihattar & cymbaler

det är väl hur det funkar som jag får upptäcka på egen hand!

oavsett tror jag inte att man känner att man vill ha pengarna tillbaka iaf! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det stämmer att allt har spelats in på band först. Jag tror inte du kommer bli besviken heller, speciellt inte för det priset som det ligger på. JAg tror absolut du komemr gilla hi hat:en , tycker några av dem låter bättre än vad man riktigt är van vid, inte lika stickiga och variationen på hi hat:arna i paketet är bra också.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Testade ny plugg som radiobruttan rekomenderade, så då blev det ännu ett litet test på enna plugg som ni kan höra som är intresserade av den

före, utan några effekter, så som det låter när du laddar upp ett kit, lite nivåer ställda bara för att pluggen skulle på i nästa skede.

http://dl.dropbox.com/u/5726699/Drums%20no%20devil.mp3

Efter, där pluggen ligger på kick, virvel och rumsmickarna.

http://dl.dropbox.com/u/5726699/Drums%20with%20devil.mp3

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...