Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har ni tips på program som är lämpliga för livebruk? En playlist och start/stopp är ungefär det jag behöver. Utrustning som ska användas är bärbar PC, Midilink kablage och racksynth ->PA.

Annons
Postat

Jag trodde du ville spela upp midi-filer 😛 Vilken midi-sequencer som helst gör väl det du är efter 😛

Postat

Skaffa en prenumeration på Studio (klicka på annonsen längst upp i forumet) så får du en lätt sequencer som gör ditt jobb mer än väl. 😉

Postat

Prenumererar redan på tidningen. Det fanns ett svenskt program en gång i tiden som hette "Midi Live" eller nåt sånt. Google hjälper inte mig nåt angående det programmet. Den hade en playlist med midifilerna man ville använda och start- och stoppknappar, ingen editor eller nåt sånt. Det är något sådant jag söker.

Postat
Fixar Winamp verkligen att styra en extern synth via midi?

Ja, det hänger nog mer på drivrutinerna till ditt MIDI-interface än Winamp.

Jag körde ut midi från Winamp för ganska många år sedan utan trubbel.

Postat

Jepp...det är bara att koppla midi-ljud till din externa burk i windows inställningar. Sedan kan du köra vilken spelare som helst som spelar upp midi.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.