Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej alla glada . Jag har både Cubase 5 Och Cubase sx3 i min dator och har haft lite problem med att importera in en Midifil och sedan kunna kyssna av den direkt. Nu har jag löst det i Cubase 5. Med att man går in på File-meny och Preferences sedan Midi/Midifile och sedan väljer jag Import to instrument tracks. Då fungerar det perfekt att lyssna på GM Midifiler . Min fundering är att finns det någon liknande inställning just för Cubase SX3.Och hur gör jag då? Det vore snällt om någon kunnde svara på detta då jag börjar få allt flera gråa hårstrån på mitt HUVUD.

Annons
Postat

Import Midi fanns på SX3 också, men jag kommer inte ihåg om instrument tracks var uppfunnet då eller om det kom i C4, så hanteringen kan bli lite annorlunda...

Antagligen behöver du lägga in lämpliga VSTi i instrument-slots, för att sedan välja i Inspectorn vilket VSTi som ska vara output på varje midispår.

Postat

Ja jag vet att på något vis kan man göra något liknande. På min förra dator så vet jag att jag bara kunde ladda in en midifil i Cubase Sx3 och lyssna av utan att lägga in några vst instr.. för det var någon inställning som var gjort, liknande Cubase 5 . Men jag kommer inte ihåg hur man gjorde. Så nu hoppas jag att det finns någon som kan detta . Jag får nog göra som förslaget att lägga in lämpliga VSTi i instrument-slots så länge, tills någon kommer på hur man gör.

Postat

Ljudkortet är det samma som tidigare E-MU Tracker Pre. Så det kan inte vara det som skiljer. Ja det ska vara kul att se om någon kommer på hur man gör "intressant".

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.