Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Mors!

Finns ju massa trådar om detta men det står att man skall göra en ny tråd för varje fråga, så hä kommer den :-)

Jag försöker att mastra enligt sid 65 i Reason: The ultimate guide....

MEN jag får det inte att funka....???

Jag fattar inte riktigt va de menar vid bild 5? Aux 3 send från main mixer..??

När jag blandar signalerna får ja ju fasfel.. beror ju på att det tar lite olika tid att processa! Fattar inte hur jag skall göra, här????

så ja kör direkt från limiter 1 in i eq2..

nån som vet hur man skall få till det? Som jag fattar det så skall man blanda olika signaler??

Tack på förhand

EDIT:kastar in en liten snutt på mastringen, vad säjer ni funkar det eller suger det?

Redigerat av madeinroad79
Annons
Postat
Jag försöker att mastra enligt sid 65 i Reason: The ultimate guide....
Att du inte får svar kan bero på att ingen läst boken eller tidningen du refererar till.
Postat

Som Linus säger " Sidan 65 i Reason: The ultimate guide...." Va är det för blaska du läser??? Inget jag känner till i varje fall!

Postat

Sorry vad lite för infofattig: Computer Music: REASON The ultimate guide. typ svart/grå

hittar ingen info om år och nummer i den, skumt?

Vet inte när den kom men har haft den ett tag typ 1-2 år... tror att den

kom innan det nya Computer Music: REASON the expert guide... CM special 45 2010

kanske bättre svar nu?

• 5 månader senare...
Postat

Jag tror jag har den, men mitt svar är ändå att inte mastra efter en tidning utan efter örat.

• 2 veckor senare...
Postat

Ja det är ju klart men det är intressant att se olika lösningar, problemet är att jag får en eftersläpning på ena kanalen. Och det måste berå på signalbehandlingen eftersom den går genom fler steg så blir det mer processer. Och så kan det inte vara.

Jag måste "kopplat" fel på något sätt :-)

Postat

Som sagt, vi vet inte vad du gör och kan inte därför inte säga vad du gör för fel. 🙂

Men får du fasförskjutningar någonstans måste du antingen ha ett litet delay i kedjan eller så blandar du en processad fördröjd signal med en oprocessad signal.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.