SadamJR Postat 15 mars 2011 Postat 15 mars 2011 Tsutomu Katoh har avlidit efter en längre tids sjukdom. Vilka minnen har ni av KORG's produkter? Köpte själv en M 1:a när de kom, och hade mycket glädje av den. Här är en länk till del 1 i en artikelserie om KORG's historia och produkter. http://www.soundonsound.com/sos/oct02/articles/korg40th.asp
Assar Postat 15 mars 2011 Postat 15 mars 2011 Min Polysix står fortfarande här bredvid mig. Renoverade den för några år sen (här här). Det var på den jag lärde mig hur en synt funkar. Ljuva 80-tal ...
pxm Postat 15 mars 2011 Postat 15 mars 2011 Hade också en M1:a (-ett av de bästa instrument jag haft..)
Johnny Boi Postat 15 mars 2011 Postat 15 mars 2011 Första gången jag spelade in musik så kopplade jag en lånad KORG X5D via tele till en Behringer 1x12 gitarrförstärkare, och därifrån rca från aux ut till in på det medföljande pci-ljudkortet... När jag och kompisen som ägde keyboarden gjorde våra första låtar spelade vi in på en porta från KORG. Bandet jag nu lirar med (i signaturen) använder en MS2000 mycket flitigt, den har hjälpt mig mycket i att förstå hur syntar funkar. Så tack, herr Katoh, för det du åstadkom! R.I.P.! 1
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.