Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hallo. Någon som vet vad för ljud, keyboardisten i Europe använder på låten "The final countdown".

Alltså melodislingan i början etc. Vilken plugg eller VST kan göra jobbet?

UPDATE: Det är en Roland JX-8P

Frågan är nu vilken plugg som kan låta snarlik?

Redigerat av JohnnyRocker2008
Annons
drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Jag gjorde en patch till Reason som liknar Final Countdown brasset.

Dom flesta syntar med modenvelop fixar biffen.

Det låter ganska nära, på med reverb så sitter det nog. Man får kanske justera lite filter och envellopper.

http://dl.dropbox.com/u/6897056/drloop_final_countdown.cmb

Redigerat av drloop
Postat

kan tyvärr inte hjälpa dig, kör mac men det låter skumt fast det är i.o.f.s. en beta så du kan ju alltid maila killen som gör den och kolla om det är ett vanligt fel och om det finns någon lösning

pme (oregistrerad)
Postat

Omnisphere har ganska duktigt med samples från JX10 och JX8P den kanske kan vara något?

Postat (redigerat)

kan tyvärr inte hjälpa dig, kör mac men det låter skumt fast det är i.o.f.s. en beta så du kan ju alltid maila killen som gör den och kolla om det är ett vanligt fel och om det finns någon lösning

Hittar inte hans maildaress. Och på forumet där det skrivs om pluggen är det omöjligt att regga sig :-(

Ska kolla in Omnisphere.

Redigerat av JohnnyRocker2008
Postat

Omnisphere har ganska duktigt med samples från JX10 och JX8P den kanske kan vara något?

Tackar pme. Ska kolla läget om det finns nån provnedladdning nånstans.

Postat

Det där ljudet måste väl ändå vara bland det enklaste man kan skruva? Måste vara svårare att hitta en vsti som saknar de features som krävs.

Må så vara. Men jag behöver endå en bra softzynt :-) Tycker att Natives grejjer suger. Använder bara Machine och Guitar rig från dem.

Postat

Det där ljudet måste väl ändå vara bland det enklaste man kan skruva? Måste vara svårare att hitta en vsti som saknar de features som krävs.

Precis. Det känns som de flesta syntar, sedan 20 år tillbaka, kommer med färdiga presets för såväl The Final Countdown som Van Halens Jump. ☺️

• Gilla 1
Postat

Tackar. Försökte köra det med Cubase lackar ur.

Lade dll filen i vstpluginsmappaen direkt.

Det startar upp men efter någon sek så vill cubase stängas ner.

Skumt!

Postat

Skumt!

Det har väl nåt med kompabilitet att göra. Jag kör cubase 5 32bit i windows 7 64bit

Har "behandlat alla plugins med JBridge. Funkar kanon men just den pluggen vill inte som jag vill.

Är det några andra här som kör med Omnisphere?

Postat

Det har väl nåt med kompabilitet att göra. Jag kör cubase 5 32bit i windows 7 64bit

Har "behandlat alla plugins med JBridge. Funkar kanon men just den pluggen vill inte som jag vill.

Är det några andra här som kör med Omnisphere?

Kör du Cubase 5 i 32 bitar behöver du väl inte använda Jbridge alls?

Postat

Kör du Cubase 5 i 32 bitar behöver du väl inte använda Jbridge alls?

Är dålig på det där. Jag kör 32 bitars Cubase och 64 bitars Windows. För det är väl 32 bit om programmappen ligger i x86 programmapp?

Postat

Må så vara. Men jag behöver endå en bra softzynt :-)

Då vill jag rekommendera Synth1 och att du laddar ner banken "Goldbank" (jag har för mig att du har en Europe-ripp däri).

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.