Jump to content
Annons

Hjälp till en nybörjare skulle uppskattas.


EmmaMarvin

Recommended Posts

Hej alla, jag har äntligen byggt ihop min egna lilla hemma studio, men jag har ett stort problem (anser jag i alla fall).

Men när jag spelar in (använder Pro Tools) så när jag ska sjunga så får jag bara ljudet att gå ut i ena högtalaren och jag vet absolut inte hur jag ska göra för att lösa detta!

Någon trevlig själ som har lust att kanske förklara detta för mig så enkelt som möjligt?!

Tack på föhand

//Emma

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej alla, jag har äntligen byggt ihop min egna lilla hemma studio, men jag har ett stort problem (anser jag i alla fall).

Men när jag spelar in (använder Pro Tools) så när jag ska sjunga så får jag bara ljudet att gå ut i ena högtalaren och jag vet absolut inte hur jag ska göra för att lösa detta!

Någon trevlig själ som har lust att kanske förklara detta för mig så enkelt som möjligt?!

Tack på föhand

//Emma

Jag fattar inget av datorer, men har du kollat så den inte är panorerad åt ena hållet? Skriver för att bumpa lite. Nybörjare ska ha mycket hjälp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan vi få reda på lite mer om din uppställning? Spelar du upp via dator - ljudkort - mixer -högtalare finns det ju en del steg på vägen där felet kan ha inträffat.

Först, börja med att kolla panoreringen på aktuell kanal i ProTools. Står den/dom på center?

Berätta lite mer om hur du har det kopplat.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Det "hemska" är att jag har testat både mono & stereo tror jag!

Jag är ganska övertygad att du spelar in på ett stereospår. Kolla detta innan du börjar felsöka i onödan efter någon annan lösning.

Jag antar att musiken kommer ut ur båda högtalarna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...