Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag är ute efter någon att samarbeta med, ett nytt projekt att jobba med. Jag älskar musik av alla slag, och kan tänka mig att jobba med det mesta, men jag har väl framförallt koll på elektronisk musik. Sen om det blir tech-house, dubstep, dnb, electro-pop eller nåt annat, det spelar inte så stor roll. Bara vi hittar nåt vi gillar.

Här kan du lyssna på min musik:

Annons
Postat

Trevligt! Vad är du sugen på för musik?

Ja, det kan egentligen vara vad som helst.

Senaste tiden har jag blivit mer intresserad av breakbeat och dubstep dock, så kanske något åt det hållet.

Samtidigt håller jag på att "utveckla" en egen subgenre till House som jag kallar Junkhouse.

Junkhouse bygger på samplingar från olika äldre låtar som får ett nytt liv, men med skillnaden att de har fått mycket distortion och bitcrush. Junkhouse har jag också tänkt ska vara bas-intensiv. Man kan tänka sig en bilskrot där bilvraken vaknar till liv. ☺️

Men egentligen går det bra med vilken genre som helst, någon tech-house låt skulle också vara kul.

Postat

Ja, det kan egentligen vara vad som helst.

Senaste tiden har jag blivit mer intresserad av breakbeat och dubstep dock, så kanske något åt det hållet.

Samtidigt håller jag på att "utveckla" en egen subgenre till House som jag kallar Junkhouse.

Junkhouse bygger på samplingar från olika äldre låtar som får ett nytt liv, men med skillnaden att de har fått mycket distortion och bitcrush. Junkhouse har jag också tänkt ska vara bas-intensiv. Man kan tänka sig en bilskrot där bilvraken vaknar till liv. ☺️

Men egentligen går det bra med vilken genre som helst, någon tech-house låt skulle också vara kul.

Låter bra det. Jag kan skicka över några loopar när jag har något på gång 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.